XX kongres public relations w Rzeszowie

dodaj wydarzenie do kalendarza

WIEDZA I DOŚWIADCZENIE PRAKTYKÓW PODCZAS JUBILEUSZOWEGO WYDARZENIA

Mija już prawie dwadzieścia lat odkąd w Rzeszowie narodził się projekt, którego głównym celem jest wymiana doświadczeń i integracja branży PR. Kongres Profesjonalistów Public Relations na stałe wpisał się w kalendarz osób, dla których kluczowym wyzwaniem jest profesjonalne komunikowanie. Zapraszamy do Rzeszowa, gdzie w dniach 24-25 września eksperci oraz praktycy kolejny raz podzielą się swoją wiedzą.

Dwadzieścia lat spotkań branży public relations – www.kongrespr.pl – to blisko 5 000 uczestników, ponad pół tysiąca panelistów, wystąpień podczas debat, warsztatów i prelekcji, pokłosiem których stało się kilka tysięcy stron artykułów, badań i analiz. To także solidna dawka wiedzy oraz case studies przekazywanych uczestnikom corocznych spotkań w Rzeszowie. Czas zatem na podsumowanie i dwudziestą edycję tego wydarzenia. Tym razem mówić będziemy o corporate social responsibility i zabezpieczeniu kryzysowym. Prelegentami wydarzenia będą m.in.: Olivia Drost, Managing Partner at Spotlight Agency, Klara Ufnalewska, PR Manager Panasonic Marketing Europe GmbH, oddział w Polsce, Magdalena Przysłupska, Rzecznik prasowa w Fundacji DKMS, Janusz Schwertner, Dziennikarz Onetu, Kamil Dąbrowa, Rzecznik prasowy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Adam Łaszyn z Alert Media Communications oraz Wojtek Jabczyński, Rzecznik Prasowy ORANGE. Oprócz nich prelegentami będą również wybitni eksperci z takich instytucji jak m.in. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Związek Firm Public Relations czy Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

Podczas tegorocznego wydarzenia odbędą się także trzy debaty. Pierwsza została objęta patronatem Związku Firm Public Relations, druga przygotowana zostanie przez ORANGE, trzecia zaś oparta będzie na szerokim projekcie badawczym realizowanym w branży pod tytułem: Foresight dla branży PR. Jak przygotować się na to, co niosą technologiczne i społeczne zmiany? W każdej z nich wystąpią zaproszeni przez naszych partnerów specjaliści, którzy debatować będą o odpowiedzialności społecznej, w tym również w tak ważnym współcześnie kontekście jak gospodarowanie plastikowymi odpadami. Uczestnikami debat będą osoby reprezentujące firmy i korporacje, które w sposób szczególny muszą sprostać wyzwaniom zmieniającego się podejścia do klimatu. Badania dla potrzeb Kongresu realizuje zespół badawczy Exacto i Publicon. Więcej w tym temacie do znalezienia już wkrótce na stronach www.exacto.pl oraz www.publicon.pl.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w Kongresie, a firmy, media i instytucje do współpracy przy jego organizacji. Wydarzenie skierowane jest zarówno do tych, którzy zawodowo zajmują się komunikowaniem i poszukują inspiracji do tworzenia efektywnych kampanii i strategii, jak również do pasjonatów śledzących trendy i rozwiązania w procesie komunikowania. Szczegółowe informacje wraz z formularzem zgłoszeniowym można znaleźć na stronie www.kongrespr.pl.

***
Więcej informacji udziela:
dr hab. prof. UW, Dariusz Tworzydło 
tel. 602 44 55 96
email: dariusz@tworzydlo.pl
www.exacto.pl

***
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmę Newsline Sp. z o.o. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresu PR jest dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od prawie 20 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

Najnowsze

PR-owcy ważniejsi niż kiedyś. „Uważam, że rola PR-owca czy – szerzej – osoby od komunikacji zmieniła się niesamowicie w przeciągu ostatnich lat […]. Jesteśmy włączani w projekty od samego początku” – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektor komunikacji korporacyjnej w IKEA. ...

PR-owcy przed wieloma wyzwaniami. „Musimy się cały czas uczyć PR-u […]. Musimy wiedzieć, po co on jest, jaka jest jego rola […]. Musimy to profesjonalizować […]. Musimy sobie pokazywać, co jest dobrego, jakie są tzw. best practices (najlepsze praktyki), i na tym budować. ...

Po co inwestować w komunikację wewnętrzną. „Ludzie, aby w ogóle móc »uprawiać« employer branding, muszą się w firmie czuć dobrze. I to jest moim zdaniem podstawa. Przede wszystkim należy prowadzić sporo programów dla pracowników, po to żeby oni wiedzieli, że nie tylko przychodzą do pracy, ale robią jeszcze coś fajnego” – mówi Aleksandra Smyczyńska, szefowa komunikacji w Innogy Polska. ...

Wideo tworzyć każdy może. Dlaczego materiały wideo są obecnie tak chętnie tworzone i oglądane? „Przyczyny są dwie. Pierwsza to jest powszechność urządzeń, które nagrywają. Każdy z nas może być operatorem, nagrać telefonem i wrzucić do internetu. ...

W pracy przede wszystkim powinniśmy czuć się bezpiecznie. Co jest najważniejsze dla pracownika w pracy? Zobacz wypowiedź Krzysztofa Paliwody, trenera dyscyplinarnego i konsultanta HR. ...

Co z tego, że tworzysz kontent, jeśli jest on beznadziejny?. „Jeżeli nie będziemy produkować atrakcyjnych treści, fajnego, angażującego kontentu, to te wszystkie kanały komunikacji, które sobie budujemy, możemy wsadzić w buty, bo to po prostu nikogo nie będzie interesowało” – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN ORLEN ds. komunikacji i marketingu. ...

Pracownicy nie garną się do branży PR tak chętnie jak dawniej. „Dziś ani nie ma tak wielu kursów czy kierunków PR-owskich, ani nie ma aż tak wielu pracowników na rynku pracy. O pracownika w PR-ze trzeba obecnie zabiegać, co też […] może źle wróżyć tej branży” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Wiedza o nawykach pomoże ci w życiu. „Niezależnie od tego, czy będziemy chcieli osiągnąć lepsze wyniki w sprzedaży, czy zrobić skuteczniejszą kampanię marketingową, czy po prostu schudnąć bądź zbudować lepszą sylwetkę – w tym wszystkim pomoże nam wiedza na temat tego, jak działają nawyki” – mówi Michał Michalski, trener biznesu, ekspert w dziedzinie nawyków. ...

Firmy wiedzą, jakie kryzysy mogą je spotkać. „Wiele firm doskonale zdaje sobie sprawę, jakie kryzysy czyhają za rogiem. Jeszcze nie spotkałem się z klientem, który, spytany przeze mnie, jakie trudne sytuacje mogą się wydarzyć w najbliższym czasie, nie byłby w stanie na to pytanie odpowiedzieć” – mówi Szymon Milczanowski, partner zarządzający w firmie konsultingowej Winstone. ...

Z hejtem trzeba walczyć systemowo. „Hejt, generalnie w sieci, w socialu, potrafi doprowadzić do wielkich tragedii […] i absolutnie temu się trzeba przeciwstawiać, absolutnie trzeba szukać rozwiązań, nawet systemowych, żeby tego nie było, żeby chronić nas wszystkich, ludzi, którzy tam funkcjonują” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...