facebook web

Ogólnopolski konkurs wiedzy o CSR

Rozpoczęła się 8. edycja Ogólnopolskiego Konkursu wiedzy o CSR organizowanego w ramach Ligi Odpowiedzialnego Biznesu, programu edukacyjnego Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Uczniowie szkół średnich i studenci do 4 marca mogą wziąć udział w teście online na stronie
http://odpowiedzialnybiznes.pl/konkurs-csr/. Na najlepszych czekają atrakcyjne nagrody - sprzęt elektroniczny, vouchery i publikacje na temat CSR.

W pierwszym etapie Ogólnopolskiego konkursu wiedzy o CSR na uczestników i uczestniczki czeka dziesięć pytań na tematy związane z CSR i zrównoważonym rozwojem. Aby wziąć udział w konkursie, należy do 4 marca rozwiązać test na stronie http://odpowiedzialnybiznes.pl/konkurs-csr/. Najlepsi uczestnicy i uczestniczki zakwalifikują się do etapu regionalnego, który odbędzie się na wybranych uczelniach w Polsce.
Pięć najlepszych osób z II etapu weźmie udział w finale w Warszawie.

 

Harmonogram konkursu:


I etap (4.02 - 04.03 2019 roku, on-line) test elektroniczny na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/konkurs-csr 

Zawiera 10 pytań zamkniętych. Poprawne udzielenie odpowiedzi na min. 8 z nich (80%) gwarantuje przejście do II etapu pierwszym 400 osobom, które go rozwiążą. Pozostałe zakwalifikowane osoby zostaną zapisane na listę rezerwową. Informacja o dokładnym miejscu i godzinie rozpoczęcia II etapu zostanie
przekazana drogą elektroniczną.


II etap (11 kwietnia 2019 roku, wybrane uczelnie w Polsce)

Część pierwsza to test, który składa się z pytań zamkniętych oraz otwartych. Etap ten odbędzie się na wybranych uczelniach w Polsce. Do drugiej części otwartej, przechodzą tylko osoby, które osiągną najwyższe wyniki w części pierwszej – testowej.


Finał – rozstrzygnięcie (6 czerwca 2019 roku, Warszawa)

Do finału zostanie zakwalifikowanych 5 najlepszych osób z II etapu. Zadaniem finalistów/ek będzie zaprezentowanie przygotowanej przez siebie prezentacji na temat wybrany przez przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu - organizatora konkursu. Prezentacja odbywać się będzie przed Jury Konkursu CSR.

Najnowsze

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Różnice między PR a promocją i reklamą się zacierają. Rada Etyki Public Relations bije na alarm. Pojęcie public relations się rozmywa. PR jest mieszany z innymi formami komunikacji i różnice między nim a promocją, reklamą czy nawet CSR się zacierają. Prowadzi to do destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych takich jak zaufanie, wiarygodność czy szacunek dla odbiorcy. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...

Zadbaj o swój wizerunek – to zawsze procentuje. Jak ważna jest marka osobista? Co ma wspólnego z byciem influencerem? Czym jest monetyzacja wizerunku? Między innymi tego dowiecie się z wypowiedzi Artura Kurasińskiego, autora bloga kurasinski.com. ...

Czy jesteśmy skazani na wiarę w fake newsy? Sceptycyzm na wagę złota. Fake newsy bazują na prostym mechanizmie – łatwiej wierzymy w informacje, które potwierdzają nasze przekonania... Z tego powodu osoby obawiające się inwigilacji powielają doniesienia o przymusowym chipowaniu ludzi, a przeciwnicy GMO  powielają doniesienia o narodzinach cielaka z dwiema głowami. ...

W biznesie najlepszy jest złoty środek. Czy kobiety potrafią go odnaleźć?. W Polsce coraz więcej kobiet prowadzi własną działalność gospodarczą. I choć zarządzanie ludźmi nie jest im obce, wiele przedstawicielek płci pięknej zadaje sobie pytanie, jakim być typem zarządcy, jaki wizerunek szefowej kreować czy na czym opierać autorytet. ...

Rządzić w kuchni czy w firmie? Jak swoją przyszłość planują studentki?. Polska jest krajem, w którym kobiety nie mają szans na zrobienie kariery biznesowej? W żadnym wypadku. Według danych Eurostatu w naszym kraju ok. 40% stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Plasuje nas to na drugim miejscu w całej Unii Europejskiej, za Łotwą. ...

Gwiazda, akumulator, wizjoner… A Ty? Którym typem lidera jesteś?. Jak właściwie zarządzać zespołem? Czy istnieje idealny lider? Jacy liderzy są potrzebni? Ile jest typów lidera? Na te i inne pytania odpowiada Dawid Bagiński, autor bloga dawidbaginski.com. ...