Prezentacje biznesowe, które sprzedają

CZY WIESZ, ŻE 

  • 91% Uczestników podczas prezentacji jest znudzonych
  • 39% Uczestników przysypia podczas prezentacji firmowych
  • 37% czasu spędzamy na prezentacjach i spotkaniach

A co robią uczestnicy Twoich prezentacji? W której grupie się znajdują – tych dziewięćdziesięciu procentach czy tych dziesięciu?

Czy podczas prezentacji osiągasz swoje założone przed prezentacją cele?

Celem szkolenia jest przygotowanie Ciebie do opracowania i przeprowadzenia Efektywnej Prezentacji Biznesowej.

Prezentacja biznesowa może przybierać rożne formy- od wewnętrznej firmowej prezentacji opisującej wyniki, status projektów po prezentacje handlowe z kilkuosobową reprezentacją klienta, aż po wystąpienia na konferencjach do dużej publiczności. W trakcie warsztatu będziemy pracować w trzech obszarach Publiczność, Prezenter, Prezentacja

Efektywna prezentacja to taka, po której publiczność jest zadowolona, a prezenter osiąga zakładany cel. 

KORZYŚCI Z UKOŃCZENIA SZKOLENIA

Nauczysz się

  • Skutecznie prezentować
  • Zbudować Swój Autorytet na scenie i relacje z publicznością
  • Właściwie poruszać się po scenie, zastosować właściwą gestykulację wzmacniającą Twój przekaz

Zmienisz

  • paraliżujący Ciebie stres w pozytywną pewność siebie
  • nudnego Power Pointa w angażujące wystąpienie
  • sztampowe rozpoczęcie prezentacji na atrakcyjne i bezpieczne – inne niż 99% prezenterów co pozwoli Tobie wyróżnić się i zostać zapamiętanym

Otrzymasz

  • Receptę na skuteczną prezentacji
  • Schemat odpowiedzi na pytania i trudne pytania
  • Narzędzia do właściwego przekazu merytorycznego prezentacji

TO SZKOLENIE JEST DLA CIEBIE, JEŚLI  

ZARZĄDZASZ

  • Zespołem
  • Projektami
  • Sprzedażą
  • Działem lub Firmą

SPRZEDAJESZ

  • Produkt lub usługę
  • Informację lub pomysł
  • Siebie i swoje kompetencje

INFORMUJESZ

  • Klientów na spotkaniach i konfeferencjach
  • Pracowników  firmy
  • Zarząd i kierownictwo firmy

 

W RAMACH SZKOLENIA OTRZYMUJESZ:  

  • materiał szkoleniowy
  • praktyczne zajęcia warsztatowe
  • Symulacje realnych kontaktów z widownią
  • pracę z kamerą (nagrywania i analiza)
  • informację zwrotną, która pozwoli Tobie zniwelować słabe strony prezentacji i wzmocnić Twoje talenty
  • umiejętność zastosowania  balansu przy wykorzystaniu pomocy multimedialnych: Power Point, Audio, Video, Flipczart
  • wiedzę i doświadczenie, które pozwoli Tobie świetnie prezentować i być zapamiętanym przez publiczność
  • podwójny Certyfikat Kirov Strategic Negotiators, Akademii Leona Koźmińskiego

 

PROGRAM  

Publiczność

  • Oddziaływanie na publiczność i budowanie pozytywnej atmosfery
  • Poznaj swoją publiczność – jak ją poznać, skoro jej nie znasz? Różne grupy odbiorców przekazu wymagają dopasowania stylu przekazu,
  • TEZA Co chcesz przekazać? Po co mówisz? Czego oczekujesz od widowni?
  • Zarządzanie stanem i emocjami widowni, przyciągnięcie uwagi
  • Pytania z sali – pułapka czy pomoc? Schematy odpowiedzi na trudne pytania
  • Jak sprawić, aby wystąpienie było skuteczne – czyli publiczność zrobi to co zaplanowaliśmy

Prezenter

  • Przygotowanie Prezentera (Przygotuj siebie mentalnie i merytorycznie)
  • Zbudowanie pozycji EKSPERTA i swojego właściwego wizerunku
  • Przekazanie publiczności Twojej pewności siebie i entuzjazmu, którym zbudujesz swoją wiarygodność
  • Opanowanie stresu – zarządzanie tremą i bycie zrelaksowanym w trakcie prezentacji – brzmi jak wyprawa na Marsa?
  • Poznasz siebie:
  1. jakie masz reakcje stojąc przed publicznością?
  2. co się dzieje w momencie, kiedy jesteś zestresowany?
  3. jak reagujesz, kiedy wszyscy na Ciebie patrzą?
  • Przełamanie własnego impasu– czasami następują momenty, kiedy prezenter stoi na środku i całkowicie zapomina co ma powiedzieć- brzmi znajomo – po tym kursie pożegnasz się z tym uczuciem
  • Komunikacja niewerbalna (używanie emocji, gestykulacja, kontakt wzrokowy, język ciała, cisza)
  • Nawyki dobre i złe podczas prezentowania
  • Jak unikać błędów podczas prezentacji?
  • Prezentacja to Sprzedaż: pomysłów, produktów, rozwiązań… Siebie jako prezentera, specjalistę, menadżera…
  • Twój język działa!!!  Może Cię wspierać albo osłabiać -  Ty zdecydujesz…
  • Krótki komunikat vs długa wypowiedź – co działa lepiej i jak to zrobić

Prezentacja Struktura i Narzędzia

  • Przygotowanie prezentacji (treść i otoczenie)
  • STRUKTURA wystąpienia i prezentacji
  • Zestrukturyzowanie przekazu w sposób klarowny, jednoznaczny, który wywiera wpływ na odbiorców.
  • Struktura i Forma komunikatu
  • Zawartość prezentacji – Informacja – jak co i kiedy przekazać?
  • Jak efektywnie prezentować fakty i dane, aby przekonać swoją publiczność
  • Trudne chwile podczas prezentacji – będą na pewno- jak się zachować
  • Używania materiałów pomocniczych, co do czego jest potrzebne i kiedy?
  • Jak używać Power Pointa i nie zrobić sobie krzywdy-czyli PowerPoint przyjaciel czy wróg?
  • Razem czy osobno? Więcej niż jedna osoba na scenie.
 

FORMA PROWADZENIA WARSZTATU 

  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • Zajęcia warsztatowe
  • Symulacje realnych kontaktów z widownią
  • Praca z kamerą (nagrywania i analiza)
  • Przykłady dobrych praktyk
  • Coaching i konsultacje indywidualne

 

Więcej informacji: https://www.kozminski.edu.pl/szkolenie-prezentacje/.

Zapisy: https://www.kozminski.edu.pl/pl/oferta-edukacyjna/kursy-i-szkolenia/kierunki/prezentacje/zapisz-sie/.

Najnowsze

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Co PR-owiec powinien wiedzieć o spamie. Otrzymywanie spamu jest dla nas wszystkich codziennością. Ma on wpływ na pracę każdego specjalisty od public relations. Jako spam może zostać oznaczony komunikat firmy wysłany do dziennikarzy i mediów, co oznacza, że nie dotrze on do celu. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Marketing korporacyjny nie może być oderwany od marketingu produktowego. „Zbudowanie wizerunku produktu jest bardzo ważne, ale w wielu sytuacjach okazuje się, że to wizerunek korporacji, wizerunek całej firmy ma potem wpływ na wizerunek marki i poszczególnych jej produktów” – mówi Adam Ambrozik, corporate affairs manager w VELUX Poland. ...

Niektórzy influencerzy to oszuści. Jak ich wykryć. „Cały czas powstają i rozwijają się narzędzia, które weryfikują np. prawdziwość influencerów. Jest to niestety dosyć trudne” – mówi Maciej Budzich, autor bloga mediafun.pl. Zobacz całą wypowiedź. ...

Coraz ważniejsza rola CSR-u. CSR ma coraz większe znaczenie. Zobacz wypowiedź Adama Buraka, członka zarządu PKN ORLEN ds. komunikacji i marketingu. ...

Na fake newsy trzeba reagować szybko. „Internet to jest miejsce, gdzie fake news po prostu szerzy się jak zaraza […]. Jest multiplikowany, powielany, nierzadko bezwiednie” – mówi Michał Leksiński, rzecznik prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2 17/18. ...

Jak dotrzeć do klienta biznesowego. „Trudno jest marce zbudować zaufanie w grupie klientów biznesowych, jeżeli nie odwołuje się do doświadczeń innych klientów […]. W takiej komunikacji musimy pamiętać o tym, że to przede wszystkim perspektywa klienta jest ważna” – mówi Joanna Frąckowiak, head of communication w Microsofcie. ...

PR-owcy ważniejsi niż kiedyś. „Uważam, że rola PR-owca czy – szerzej – osoby od komunikacji zmieniła się niesamowicie w przeciągu ostatnich lat […]. Jesteśmy włączani w projekty od samego początku” – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektor komunikacji korporacyjnej w IKEA. ...