facebook web

Warsztaty medialne z Jarosławem Kulczyckim

  • Szkolanie indiwydualne lub grupy do 5 osób
  • Profesjonalne studio telewizyjne
  • Prowadzi Jarosław Kulczycki: dziennikarz informacyjny, trener medialnym lingwista

Jak wspierać rozwój kariery poprzez budowanie publicznego wizerunku?

Jak zostać cytowanym ekspertem?

Jak mówić, by zostać zrozumianym?

Czego oczekują dziennikarze?

Jak osiągać swoje cele w kontaktach z mediami?

Media przeżywają rewolucję. Jeszcze 10 lat temu rynkiem rządziły wielkie stacje telewizyjne. Bardzo trudno było w nich zaistnieć. Dziś jest wiele kanałów dystrybucji contentu video. Najważniejszy jest internet. Jedna wypowiedź ekspercka do agencji newsowej daje dziesiątki tysięcy odsłon w portalach internetowych. Kolejne wypowiedzi mogą być oglądane przez miliony użytkowników.

Świadomie wykreowany, silny, ekspercki wizerunek publiczny wspiera rozwój kariery w rodzimej organizacji i ułatwia transfery na wyższe stanowiska w innych firmach.

  • Pokaż się w mediach
  • Podziel się swoją wiedzą
  • Bądź zapamiętany
  • Zostań cytowanym ekspertem

Aby to osiągnąć potrzebna jest wiedza o tym jak zachować się przed kamerą, jak formułować myśli, jak budować przekaz, jak rozmawiać z dziennikarzem, jak współpracować z operatorem kamery.

Tę wiedzę trzeba przełożyć na umiejętności.  Do tego potrzebny jest doświadczony trener.

ADRESACI SZKOLENIA

  • właścicielki/właściciele firm,
  • członkowie zarządów, menedżerzy
  • pracownicy działów komunikacji i PR
  • specjalistki/specjaliści z różnych dziedzin, któzy pragną funkcjonować lub zaczynają istnieć w przestrzeni medialnej jako eksperci

CEL SZKOLENIA

Przygotowanie uczestników do sprawnego i kompetentnego funkcjonowania w mediach oraz do różnego rodzaju wystąpień medialnych i publicznych.

FORMA

Szkolenie warsztatowe w studiu telewizyjnym. Grupy do 5 osób.

CZAS TRWANIA

Jeden dzień (ok. 7 godzin)

ZAKRES SZKOLENIA

  • Przygotowanie krótkiej wypowiedzi dla mediów na zadany temat (przygotowanie informacji, selekcja informacji, typy wypowiedzi, opracowanie tekstu, przygotowanie tekstu do wygłoszenia przed kamerą);
  • Wygłoszenie wypowiedzi do kamery, praca z operatorem, praca z dziennikarzem (jak mówić krótko, zwięźle i na temat, na co zwrócić uwagę przy realizacji nagrania, czego oczekuje dziennikarz i redakcja, jak ocalić meritum i zmieścić się w czasie, selekcja materiału);
  • Przygotowanie do udziału w wywiadzie tv (opracowanie materiału, zdefiniowanie celu udziału w wywiadzie, tworzenie i realizacja strategii komunikacyjnej, punkty kluczowe do realizacji podczas wywiadu, zabiegi retoryczne);
  • Udział w wywiadzie/debacie TV (jak mówić by nas zrozumiano, jak zaciekawić widza, jak siedzieć, jak się zachowywać);
  • Relacje z mediami w sytuacjach kryzysowych. Trudne pytania, oświadczenia, komunikaty.

REZULTATY?

Podczas szkolenia uczestnik nabędzie teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wystąpień przed kamerą i publicznością.  Rozwinie umiejętność swobodnego zachowania przed kamerą, wygłaszania skutecznych wypowiedzi w zależności od rozmówcy, panowania nad głosem i ciałem. Będzie potrafił poradzić sobie  z trudnymi pytaniami dziennikarzy w sytuacjach kryzysowych, brać czynny udział w debacie.

Po szkoleniu uczestnicy otrzymują indywidualne nagrania szkolenia wraz z analizą i wskazówkami trenera.


Prowadzący

Organizator szkolenia

kulczyccki.jpg

face_szkolenia.jpg 

Jarosław Kulczycki jest dziennikarzem informacyjnym, który przez lata prowadził główne wydania Wiadomości TVP i Panoramy.

Teraz w Nowa TV. Szkolił dziennikarzy, przygotowywał wejście programu na antenę. Prowadzi program informacyjny "24 godziny" i publicystyczny "Tu i teraz".

 Szkolił w Akademii Telewizyjnej. Jest lingwistą i wykładowcą akademickim, doświadczonym trenerem i dziennikarzem-praktykiem.

Organizator szkolenia:

Agata Jakóbczak
AGENCJA FACE
a.jakobczak@agencjaface.com
www.agencjaface.com

 

ZAMÓW SZKOLENIE

 

Inne szkolenia zamknięte

Wystąpienia w mediach i sytuacje kryzysowe

Rola głosu w komunikacji

Warsztaty medialne z Jarosławem Kulczyckim

Retoryka - jak skutecznie mówić i przekonywać

Najnowsze artykuły

Wideo w godzinę – w mediach na lata. Zapotrzebowanie na kontent wideo w mediach wciąż rośnie. Niestety w biurach prasowych tego rodzaju materiałów nadal jest niewiele. Aby wesprzeć firmy w tworzeniu tych treści, multimedialna agencja informacyjna infoWire.pl uruchomiła sklep internetowy z płatnościami online. ...

Informacja prasowa nie taka straszna, czyli jak napisać ją dobrze?. Jak sama nazwa wskazuje, informacja prasowa ma służyć przekazaniu do mediów informacji, najczęściej o jakimś istotnym zdarzeniu, którą chcemy się podzielić. Okazuje się jednak, że nie każdy potrafi ją napisać prawidłowo, a gdy tak się dzieje, dziennikarze nie chcą jej publikować. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Fake newsy oczami internautów. Fake newsy, czyli nieprawdziwe informacje rozpowszechniane przez media od kilkunastu miesięcy są bardzo głośnym i nośnym tematem. Warto się przyjrzeć temu zjawisku dokładniej.   Czym są fake newsy zwane czasami postprawdą? Tak naprawdę pojęcie to nie zostało nadal dobrze zdefiniowane. ...

Wdrożenia RODO w media relations. Czy już możemy mówić o branżowych standardach?. RODO zaczęło mieć zastosowanie już niemal trzy miesiące temu. Po trzęsieniu ziemi powoli opada już kurz, a z mglistych rad i interpretacji klarują się modele i rozwiązania, które zaczynają być powielaną praktyką przy przetwarzaniu danych w komunikacji z mediami. ...

Jak prowadzić “funpaga”?. Codziennie ktoś na świecie zadaje sobie to pytanie. Setki tysięcy osób rozmyśla różne strategie, rozważa pomysły lub wzoruje się na tym co robi konkurencja. Jak zatem prowadzić swojego “funpaga”? Podpowiadamy i zdradzamy największy sekret ludzkości! Są dwie drogi prowadzenia swojej strony na Facebooku. ...

Lepszy niż tradycyjna reklama – sponsoring sportowy przyciągnie klientów i poprawi wizerunek firmy. Tradycyjna reklama już od dawna jest niezbyt efektywna, a na pewno nie tak efektywna, jak życzyłby sobie tego świat biznesu. Przez lata zdążyliśmy się na nią w dużym stopniu uodpornić. Nie lubimy, kiedy ktoś próbuje w ten czy inny (zwykle dość natarczywy i mało wyrafinowany) sposób wcisnąć nam jakiś produkt lub przekonać nas do jakiejś usługi. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero. Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. ...

Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka? Szokujące wyniki raport. Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication. ...