Statut fundacji internetPR.pl
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja pod nazwą „internetPR.pl” zwana dalej „Fundacją” ustanowiona przez Mieszko Czarneckiego, Michała Macierzyńskiego, Sebastiana Łuczaka, Sławomira Pawlaka, Pawła Trochimiuka, Marka Woźniaka i Marka Wróbla, zwanych dalej „Fundatorami”, aktem notarialnym z dnia 29 lipca 2005r., repertorium A nr 8137 / 2005 sporządzonym przez Notariusza Annę Jabłońską w Kancelarii Notarialnej w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 140 lok. 100.
- Fundacja działa na podstawie ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 1991 r. Nr 46, poz. 203 z późn. zm.) zwanej dalej „Ustawą” oraz postanowień niniejszego statutu, zwanego dalej „Statutem”. Fundacja może używać wyróżniającego znaku graficznego.
§ 2
Fundacja posiada osobowość prawną i działa poprzez ustanowione w statucie organy.
§ 3
Siedzibą fundacji jest miasto stołeczne Warszawa.
§ 4
Fundacja prowadzi działalność na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, jak również poza jej granicami – z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa.
§ 5
Fundacją może posługiwać się pieczęcią z nazwą Fundacji.
§ 6
Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
§ 7
Fundacja prowadzi działalność gospodarczą, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w § 25 ust. 2 Statutu.
Rozdział II
Cele i zadania fundacji
§ 8
Celami Fundacji są:
- rozpowszechnienie wiedzy na temat public relations,
- wspieranie i prowadzenie badań naukowych w zakresie public relations,
- integracja środowiskowa zawodowego i naukowego związanego z public relations,
- podnoszenie wiedzy i umiejętności zawodowych środowiska specjalistów public relations,
- wspieranie integracji europejskiej poprzez realizację przedsięwzięć poszerzającą wiedzę o Unii Europejskiej i jej krajach członkowskich oraz wymiana doświadczeń w tym zakresie.
§ 9
Fundacja swoje cele realizować będzie przez:
- działalność edukacyjną i szkoleniową,
- organizowanie i finansowanie:
a) stypendiów i nagród dla osób realizujących cele Fundacji,
b) konferencji, seminariów, imprez i konkursów,
c) forum umożliwiającego:
- zapoznanie się z najnowszą wiedzą w zakresie public relations,
- wymianę wiedzy i doświadczeń na temat public relations,
d) działalności informacyjnej i wydawniczej w zakresie public relations,
e) ośrodków naukowych, badawczych i edukacyjnych, - tworzenie zbioru dobrych praktyk środowiska zawodowego public relations,
- współpracę z organizacjami rządowymi i pozarządowymi w zakresie objętym celami Fundacji.
§ 10
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób prawnych oraz osób fizycznych, których działalność jest zbieżna z celami Fundacji.
Rozdział III
Majątek i dochody Fundacji
§ 11
- Majątek fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 3000 (słownie: trzy tysiące ) PLN pokryty wkładem gotówkowym, wniesionym przez Fundatorów oraz środki finansowe, nieruchomości i ruchomości nabyte przez Fundację w toku jej działania.
- Z majątku Fundacji przeznacza się kwotę 1.000,00 (jeden tysiąc) złotych na prowadzenie działalności gospodarczej.
§ 12
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym swoim majątkiem.
§ 13
Majątek Fundacji pochodzi w szczególności z:
- darowizn, spadków, zapisów,
- subwencji i dotacji,
- odsetek i lokat bankowych,
- dochodów z majątku nieruchomego i ruchomego,
- dochodów z działalności gospodarczej prowadzonej przez Fundację,
- z innego rodzaju przysporzeń poczynionych na rzecz Fundacji przez krajowe lub zagraniczne osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
§ 14
W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia Zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, i to tylko wówczas, gdy w chwili składania tego oświadczenia jest oczywiste, że stan czynny spadku znacznie przewyższa długi spadkowe.
§ 15
Majątkiem Fundacji zarządza jej Zarząd.
Rozdział IV
Organy Fundacji
§ 16
Organami Fundacji są:
- Rada Fundatorów – zwane dalej „Radą Fundatorów”,
- Zarząd Fundacji – zwany dalej „Zarządem”.
- Rada Programowa – zwana dalej „Radą”.
§ 17
- W skład Rady Fundatorów wchodzą Fundatorzy albo ich spadkobiercy, a także Fundatorzy Honorowi zwani dalej Fundatorami. W skład Rady Fundatorów może wchodzić do 11 osób.
- Rada Fundatorów wybiera ze swojego grona na czas nieokreślony Przewodniczącego. Przewodniczący może być w każdym czasie odwołany.
- Rada Fundatorów zbiera się każdorazowo na wniosek co najmniej jednego z Fundatorów lub na wniosek Prezesa Zarządu w terminie 14 dni od wysłania zawiadomienia do Fundatorów o dacie i miejscu Zgromadzenia.
- Jeżeli obecny jest pełny skład Rady Fundatorów, do ważności uchwał, zwołanie w trybie § 17 ust. 3 nie jest konieczne.
- Do podjęcia uchwały przez Radę Fundatorów wystarcza zwykła większość głosów, w obecności co najmniej 1/2 składu Rady, z wyjątkiem postanowień zawartych w § 30, 32, 33 Statutu.
§ 18
Do kompetencji Rady Fundatorów należy:
- powoływani e i odwoływanie Zarządu, w tym Prezesa Zarządu,
- nadzór nad działalnością Zarządu,
- zamiana Statutu Fundacji,
- podejmowanie uchwał o przekształceniu, połączeniu lub likwidacji Fundacji i przeznaczeniu jej majątku oraz zmianie celu działalności Fundacji,
- zatwierdzanie rocznych sprawozdań Zarządu z działalności Fundacji,
- powoływanie pełnomocnika do reprezentowania Fundacji w sprawach między Fundacją a członkami Zarządu. Fundator wyznaczony przez Radę Fundatorów jest wobec członków Zarządu kierownikiem w rozumieniu kodeksu pracy, w przypadku nawiązania stosunku pracy pomiędzy członkiem Zarządu a Fundacją.
- Nadawanie tytułu Fundatora Honorowego, osobom szczególnie zasłużonym dla Fundacji.
§ 19
- Zarząd składa się z jednej do sześciu osób powoływanych za ich zgodą przez Radę Fundatorów.
- Fundator może zostać członkiem Zarządu.
- Rada Fundatorów spośród członków Zarządu powołuje Prezesa Zarządu, który kieruje pracami Zarządu.
- Do podjęcia uchwały przez Zarząd wystarcza zwykła większość głosów, w obecności co najmniej 2/3 składu. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Zarząd powoływany jest na czas nieokreślony, z tym że Rada Fundatorów może w każdym czasie odwołać Zarząd, poszczególnych jego członków lub Prezesa Zarządu.
§ 20
Zarząd jest uprawniony do podejmowania czynności nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Fundatorów. Zarząd w szczególności:
- kieruje działalnością Fundacji,
- reprezentuje Fundację na zewnątrz,
- sprawuje zarząd majątkiem Fundacji.
§ 21
Jeżeli Zarząd jest jednoosobowy do składania oświadczeń i podpisywania w imieniu Fundacji uprawniony jest Prezes Zarządu jednoosobowo. W razie Zarządu wieloosobowego do składania oświadczeń i podpisywania w imieniu Fundacji uprawniony jest Prezes Zarządu wraz z Członkiem Zarządu działający łącznie.
§ 22
Do przyjmowania oświadczeń woli kierowanych do Fundacji uprawniony jest każdy z członków Zarządu jednoosobowo.
§ 23
Zarząd uchwałą może powołać pełnomocników działających w granicach umocowania do dokonywania czynności prawnych w zakresie praw i obowiązków majątkowych Fundacji oraz do reprezentowania Fundacji w zakresie określonym w pełnomocnictwie. Do odwołania pełnomocnictwa wystarczy oświadczenie jednego członka Zarządu wyrażone na piśmie.
§ 24
- Rada Fundatorów może powołać, jako ciało doradcze, Radę Programową, złożoną z osób wyróżniających się realizacją celów zbieżnych z celami Fundacji. Rada Fundatorów może powoływać również inne ciała doradcze i opiniujące.
- Rada Fundatorów może nadać 4 osobom szczególnie zasłużonym dla działalności Fundacji tytuł Fundatora Honorowego. Fundator Honorowy wchodzi w skład Rady Fundatorów dożywotnio. Fundator Honorowy może złożyć rezygnację ze sprawowanej funkcji. Tytuł Fundatora honorowego nie podlega dziedziczeniu. Funkcja Fundatora Honorowego nie może być wykonywana przez pełnomocnika.
Rozdział V
Działalność Gospodarcza Fundacji
§ 25
- Fundacja może prowadzić w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w celu uzyskania środków niezbędnych dla realizacji celów statutowych Fundacji , działalność gospodarczą w zakresie:
- 72.2 Działalność w zakresie oprogramowania,
- 72.30.Z Przetwarzanie danych,
- 72.40.Z Działalność związana z bazami danych,
- 72.60.Z Pozostała działalność związana z informatyką,
- 74.14.A Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania,
- 74.40.Z Reklama,
- 52.61.Z Sprzedaż detaliczna pozostała prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej,
- 52.63.B Sprzedaż detaliczna pozostała prowadzona poza siecią sklepową, gdzie indziej nie sklasyfikowana,
- 74.81.Z Działalność fotograficzna,
- 74.82.Z Działalność związana z pakowaniem,
- 74.85.Z Działalność związana z tłumaczeniami i usługami sekretarskimi,
- 74.87.A Działalność związana z organizacją targów i wystaw,
- 80.42.B Kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia, gdzie indziej nie sklasyfikowane,
- 91.33.Z Działalność pozostałych organizacji członkowskich, gdzie indziej nie sklasyfikowana,
- 92.31.F Działalność domów i ośrodków kultury,
- 92.32.Z Działalność obiektów kulturalnych,
- 92.34.Z Pozostała działalność rozrywkowa, gdzie indziej nie sklasyfikowana,
- 92.72.Z Pozostała działalność rekreacyjna, gdzie indziej nie sklasyfikowana.
- Cały dochód Fundacji z działalności gospodarczej przeznaczony jest na działalność statutową.
§ 26
Z majątku i dochodów fundacji Zarząd przeznacza, w miarę potrzeby, na prowadzenie działalności gospodarczej, środki z:
- nie więcej niż 1/3 funduszu założycielskiego,
- dochodów z inwestycji kapitałowych,
- dochodów z odsetek i lokat bankowych,
- dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej przez Fundację,
- innych źródeł określanych każdorazowo przez Zarząd.
§ 27
Zarząd może uchwalać regulaminy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej przez Fundację.
§ 28
Działalność gospodarcza może być prowadzona przez samą Fundację lub przez wyodrębnione organizacyjnie i finansowo zakłady, działające według następujących zasad:
- zakłady są jednostkami organizacyjnymi Fundacji i podlegają Zarządowi Fundacji;
- zakład prowadzony jest przez kierownika zakładu,
- Zarząd Fundacji tworzy i znosi zakłady oraz powołuje i odwołuje kierowników zakładów,
- kierownik zakładu jest kierownikiem w rozumieniu kodeksu pracy wobec osób zatrudnionych w tym zakładzie,
- zakres działania oraz zakres uprawnień i obowiązków kierujących zakładem określa regulamin uchwalany przez Zarząd Fundacji,
- wielkość zatrudnienia, zasady wynagradzania oraz wielkość środków na wynagrodzenia i nagrody dla pracowników zatrudnionych w zakładzie określa Zarząd.
Rozdział VI
Zmiana Statutu
§ 29
Zmiana Statutu nie może dotyczyć istotnych zmian celu Fundacji.
§ 30
Zmiana Statutu Fundacji wymaga podjętej jednogłośnie uchwały Rady Fundatorów.
Rozdział VII
Postanowienia końcowe
§ 31
Fundacja może połączyć się z inną fundacją o podobnych celach, na zasadach określonych w umowie zawartej pomiędzy fundacjami.
§ 32
- Połączenie nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- O połączeniu Fundacji z inną fundacją postanawia Rada Fundatorów w drodze uchwały podjętej jednogłośnie.
§ 33
- Fundacja ulega likwidacji w przypadkach przewidzianych w Ustawie.
- O postawieniu Fundacji w stan likwidacji postanawia Rada Fundatorów w drodze uchwały podjętej jednogłośnie.
§ 34
- Likwidację Fundacji przeprowadza Zarząd.
- Obowiązkiem Zarządu jest przeprowadzenie likwidacji w możliwie najkrótszym czasie, w sposób zabezpieczający majątek Fundacji przed nieuzasadnionym uszczupleniem.
- Zarząd w szczególności powinien:
- dokonywać czynności niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji, w tym zakończyć działalność fundacji, ściągnąć wierzytelności i wypełnić zobowiązania Fundacji,
- po zakończeniu likwidacji złożyć wniosek o wykreślenie Fundacji z Krajowego Rejestru Sądowego. - Koszty likwidacji pokrywa się z majątku Fundacji.
§ 35
Majątek Fundacji, pozostały po zakończeniu likwidacji przekazuje się instytucjom, których działalności odpowiada celom Fundacji, wskazanym przez Radę Fundatorów.
§ 36
Statut wchodzi w życie z dniem zarejestrowania Fundacji w Krajowym Rejestrze Sądowym.