Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków

  • Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne;
  • Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. We wrześniu celebrujemy Jabłonki, ciesząc się smakiem najlepszych jabłek, poznając ich szerokie zastosowanie kulinarne – zarówno we własnych domach, jak i w restauracjach serwujących jabłkowe specjały;
  • 5 września 2020 r. wystartowały #Jabłonki: projekt, którym Fundacja State of Poland rozpoczyna wieloletnią kampanię wzmacniania wizerunku marki Polska;
  • Kampania będzie wykorzystywać jabłko jako nośnik informacji o tym, co w nas najlepsze: naturalność, przedsiębiorczość i wyjątkowe położenie na mapie świata;
  • Jesteśmy największym sadem Europy – chcemy, by to skojarzenie funkcjonowało w przestrzeni publicznej podobnie, jak skojarzenie Japonii z kwitnącą wiśnią” – deklarują pomysłodawcy.

Elementy kampanii #Jabłonki

#Jabłonki to okres od maja – kiedy kwitną jabłonie, aż do września, gdy polskie jabłka są najlepsze. W ciepłe jesienne dni wciąż można zwiedzać Polskę (oczywiście przy zachowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa) i smakować lokalne specjały jabłkowe. Można nawet przyrządzić je w domu.

Przemyślana i szeroko zakrojona kampania w kreatywny sposób wykorzystuje wzajemnie przenikające się i wzmacniające kanały komunikacji, w tym:

  • zasięgowy spot w TVP emitowany w okresie od 7 września do 7 października, z dodatkowymi wejściami tematycznymi w programach śniadaniowych,
  • współpracę z influencerami o łącznym zasięgu ponad 2 mln odbiorców,
  • komunikację i aktywacje (konkursy, tour Food Trucka, partnerskie restauracje i sieć retail) w social mediach (Facebook, Instagram), z planowanym zasięgiem na poziomie 10 mln odbiorców,
  • tour specjalnego Food Trucka, który z jabłkowym menu odwiedzi wybrane miasta Polski,
  • działania wyselekcjonowanych, popularnych restauracji, które na czas #Jabłonki 2020 przygotują specjalne menu sezonowe,
  • współpracę z siecią sklepów spożywczych, które włączają się w kampanię,
  • kampanię edukacyjną, w ramach której powstaną materiały na temat tego, jak celebrować #Jabłonki w gronie rodziny i przyjaciół,
  • współpracę z zespołem The Dumplings, który na potrzeby #Jabłonek przygotował dedykowany cover utworu „Kocham Cię, kochanie moje” zespołu Maanam.

Dlaczego zachęcamy do #Jabłonek?

#Jabłonki to projekt z wieloletnią perspektywą – obecnie działania rozpisane są już do 2023 roku. Akcja zaczyna się od Polski, by najpierw sięgnąć po to, co bliskie, codzienne, rodzinne – jak jabłka. Pora, byśmy dostrzegli, że ten zwykły owoc jest tak naprawdę wyjątkowy i pełen tajemnic.

Tegoroczna, polska odsłona kampanii pozwoli pozyskać prawdziwe i piękne materiały foto i wideo z najpiękniejszych miejsc w naszym kraju, które Fundacja wykorzysta w kolejnych latach w międzynarodowej odsłonie kampanii. W pierwszej kolejności będą to kraje Trójmorza, a w kolejnych latach – bardziej odległe państwa, wybrane według ich wagi i znaczenia dla międzynarodowej wymiany gospodarczej Polski.

Z jednej strony działania zagraniczne mają być zachętą do odwiedzania naszego kraju, a z drugiej będą budować odpowiedni klimat dla nawiązywania międzynarodowych relacji gospodarczych.

Polska – kraj kwitnącej jabłoni

Skuteczne wzmacnianie naszej marki jako kraju ludzi przedsiębiorczych i budujących na cywilizacyjnym dziedzictwie Europy wymaga pomysłowości i konsekwencji. Fundacja State of Poland ma te zadania wpisane w podstawowe założenia swojej działalności.

Kampania #Jabłonki wykorzystuje niepodważalny fakt, że Polska jest największym sadem Europy, a nasze jabłka – są najsmaczniejsze na świecie. Jabłko okazało się doskonałym nośnikiem tego, co o Polsce warto mówić, co w Polsce jest najpiękniejszego.

Wyjątkowy klimat ciepłych dni i chłodnych nocy sprawia, że rosnący w Polsce owoc ma szczególne walory smakowe, poszukiwane przez konsumentów na całym świecie (a nasz koncentrat soku jabłkowego jest stosowany jako dodatek do niemal każdego produkowanego soku).

Owoce są dziełem naszych sadowników, którzy potrafią uprawiać u nas niemal każdy rodzaj jabłka. Mogą stanowić wzór przedsiębiorczości, ponieważ korzystają z nowoczesnych rozwiązań, a jednocześnie szanują nasze wielopokoleniowe, dobre, sadownicze tradycje. Dzięki temu nasza produkcja jabłek plasuje się na pierwszym miejscu w Europie i trzecim na świecie.

Więcej informacji o projekcie na:

jablonki.com | Facebook | Instagram


Autor: Fundacja State of Poland

Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową. Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka. ...

Dołącz do Marketing Management Congress. Marketing Management Congress to pierwsze wydarzenie w Polsce skierowane wyłącznie do kadry zarządzającej działów marketingu, managerów, dyrektorów oraz specjalistów do spraw komunikacji wewnętrznej. Tematyka wydarzenia oscyluje wokół nabywania kluczowych umiejętności i narzędzi, które pozwolą tworzyć marketing przyszłości. ...

Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków. Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne. Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. ...

As serwisowy w Twoim domu. TAURON wspiera najlepszych sportowców. Startują rozgrywki Polskiej Ligi Siatkówki. Sponsorem tytularnym  Ligi Kobiecej oraz 1. Ligi Mężczyzn został TAURON. Dodatkowo koncern wesprze także Puchar Polski kobiet i mężczyzn, PlusLigę i Superpuchary Polski kobiet i mężczyzn. ...

Wideo

Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków. Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne. Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. ...

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...