„Niezapominajka” – wakacyjnie, społecznie i charytatywnie

Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat nieprzerwanie pomaga dzieciom w potrzebie, realizuje podczas wakacji kampanię społeczną „Niezapominajka”. Nie zapomnij o dobroci - tak brzmi główne hasło i przekaz, który fundacja kieruje do ludzi dobrej woli. Celem kampanii jest zachęcenie do stałego wsparcia dzieci, podopiecznych fundacji, comiesięcznymi darowiznami. Głównymi kanałami komunikacji są media społecznościowe, ale w kampanii wykorzystano także tradycyjny mailing pocztowy z niestandardowym upominkiem dla adresata.

Kampanie społeczne tworzone z myślą o pomocy dzieciom mają dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Często ich pomysłodawcami i realizatorami są organizacje pozarządowe, które dysponują minimalnymi budżetami lub nie mają ich wcale, ale nie przeszkadza im to tworzyć kreatywnych pomysłów, współpracować z dobrymi partnerami, skutecznie wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych i niestandardowe rozwiązania. Z takim założeniem powstała także kampania społeczna „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja, która postawiła na bezpośrednią komunikację i wyróżniającą się formę, aby zaangażować odbiorców w pomoc uzdolnionym dzieciom z niezamożnych rodzin.

Fundacja Świętego Mikołaja poprosiła nas o stworzenie tradycyjnego mailingu pocztowego skierowanego do potencjalnych darczyńców. Jako agencja marketingowa często wspieramy NGO-sy w takich projektach. Chętnie wzięliśmy udział w tej kampanii, tym bardziej, że fundacja sięgnęła po jedno z bardziej ciekawych i skutecznych narzędzi w tego typu komunikacji. Warto w tym miejscu podkreślić, że sam fakt wykorzystania tradycyjnej poczty do nawiązania relacji z darczyńcami jest już czymś wyjątkowym, bo często zapomina się o takiej możliwości, tworząc budżety marketingowe – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

Specjalnie na potrzeby kampanii został też stworzony przez firmę technologiczną dedykowany mechanizm, pozwalający na charytatywną subskrypcję. Niezapominajka daje każdej osobie możliwość przekazania darowizny jednorazowej lub comiesięcznej dosłownie jednym kliknięciem. To bardzo duże zobowiązanie i odpowiedzialność. Nie wolno sobie tutaj pozwolić na półśrodki i dlatego zadbaliśmy o to, aby cały proces był maksymalnie prosty, transparentny i przede wszystkim bezpieczny dla użytkownika – komentuje Maciej Kostrzewa z firmy Symbioza, która współpracuje z fundacją od ponad 10 lat.

Kampania „Niezapominajka” wspiera między innymi realizowany przez fundację program stypendialny - Stypendia św. Mikołaja, dzięki któremu dzieci z niezamożnych rodzin z całej Polski, potrzebujące wsparcia na rozwój swoich talentów i potrzeb edukacyjnych, mają szansę na lepszą przyszłość.

Dzięki darczyńcom Fundacja Świętego Mikołaja może skutecznie pomagać dzieciom na przykład w formie stypendiów. Z otrzymanych środków w ostatnim czasie kilkudziesięciu podopiecznych fundacji mogło zakupić laptopy, niezbędne programy komputerowe, myszki, drukarki czy opłacić dostęp do Internetu.

W ramach realizowanej kampanii „Niezapominajka” darczyńcy fundacji otrzymali listy opatrzone akwarelowym, kwiatowym akcentem. W listach tych znaleźli nie tylko informacje, co fundacji udało się zrobić na rzecz dzieci w ciągu ostatnich miesięcy, ale także nasiona niezapominajki.

W tym przypadku udało się stworzyć ciepły i przyjazny przekaz oparty na drobnym gadżecie, jakim był woreczek z nasionami niezapominajek. Jeżeli korzystamy z tak mocnego gadżetu, możemy sobie pozwolić na skromną formę przesyłki. Koperta i list mogą być stonowane, niekrzykliwe. Dlaczego? Ponieważ przesyłka i tak zostanie otworzona i dobrze oceniona. Woreczek z nasionkami niezapominajek prowokuje do otwarcia w dotyku (coś wyczuwamy pod palcami w kopercie), a poza tym grzechoczący dźwięk, jaki wydają, doprowadza do otwarcia koperty tu i teraz – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

Korespondencja do darczyńców w tradycyjnej wersji listowanej została zrealizowana dzięki Narodowemu Instytutowi Wolności, który wspiera działania organizacji. Z pomocą darczyńców i przyjaciół, Fundacja Świętego Mikołaja zamienia na bieżąco zebrane środki na nieprzerwaną pomoc dzieciom w potrzebie, tworząc dla nich programy stypendialne, projekty edukacyjne i społeczne.

Niewiele roślin wywołuje tak ciepłe i pozytywne skojarzenia jak niezapominajka, która w kwiatowej symbolice jest oznaką wiecznej pamięci. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać szeroko motyw niezapominajki w naszej kampanii, aby przypominać o dzieciach w potrzebie. Tytuł kampanii, przygotowana kreacja i nietypowy mailing pocztowy do obecnych i potencjalnych darczyńców, zawierające nasiona niezapominajki – mamy nadzieję, że pomogą nam skutecznie zwrócić uwagę na dzieci potrzebujące wsparcia. Chcemy podkreślić, że w tych niełatwych czasach każdy gest dobroci ma ogromne znaczenie, bo każda darowizna to pomoc dla konkretnego dziecka – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.

Kampania społeczna „Niezapominajka” będzie realizowana do końca letnich wakacji br. z intensywną wielokanałową komunikacją, wykorzystującą media społecznościowe, zarówno Facebook jak Instagram oraz różne formy mailingowe.

Więcej o kampanii społecznej Niezapominajka www.mikolaj.org.pl/niezapominajka


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

Zenith: Kryzys spowodowany koronawirusem przyspieszył rozwój reklamy w kanale digital, której udział w globalnym rynku po raz pierwszy przekroczył 50%. Według estymacji agencji mediowej Zenith, opublikowanej w Zenith Advertising Expenditure Forecasts, globalne wydatki na reklamę zmniejszą się w 2020 roku o 9,1%.  Dla porównania, wydatki na reklamę podczas recesji w 2009 roku spadły o 9,5%. ...

BMW i GOPR inicjują akcję #jestemzgor – ogólnopolską zbiórkę na sprzęt i szkolenia dla ratowników. Startuje ogólnopolska akcja crowdfoundingowa na rzecz Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, której inicjatorem jest marka BMW — nowy partner GOPR. Polacy kochają góry, są ważną częścią naszej kultury i popularnym miejscem spędzania wolnego czasu. ...

#POMAGRAJMY – seria podcastów o graniu i pomaganiu Fundacji DKMS. Skąd pomysł, by zapytać gamerów o niesienie pomocy innym? Fundacja DKMS od lat może liczyć na fanów gamingu, którzy wspierają ideę dawstwa szpiku podczas streamów charytatywnych. Dotychczas na transmisjach udało się zebrać ponad 100 tysięcy złotych na rejestrację nowych potencjalnych Dawców szpiku. ...

Stowarzyszenie Otwarte Klatki z kampanią Starcomu nawiązującą do ograniczeń w czasie pandemii. Agencja mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe stworzyła strategię komunikacji dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki, organizacji broniącej praw zwierząt. Efektem współpracy jest kampania OOH, która porównuje ograniczenia pandemiczne do sytuacji hodowlanych zwierząt. ...

Wideo

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Marketing korporacyjny nie może być oderwany od marketingu produktowego. „Zbudowanie wizerunku produktu jest bardzo ważne, ale w wielu sytuacjach okazuje się, że to wizerunek korporacji, wizerunek całej firmy ma potem wpływ na wizerunek marki i poszczególnych jej produktów” – mówi Adam Ambrozik, corporate affairs manager w VELUX Poland. ...