„Niezapominajka” – wakacyjnie, społecznie i charytatywnie

Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat nieprzerwanie pomaga dzieciom w potrzebie, realizuje podczas wakacji kampanię społeczną „Niezapominajka”. Nie zapomnij o dobroci - tak brzmi główne hasło i przekaz, który fundacja kieruje do ludzi dobrej woli. Celem kampanii jest zachęcenie do stałego wsparcia dzieci, podopiecznych fundacji, comiesięcznymi darowiznami. Głównymi kanałami komunikacji są media społecznościowe, ale w kampanii wykorzystano także tradycyjny mailing pocztowy z niestandardowym upominkiem dla adresata.

Kampanie społeczne tworzone z myślą o pomocy dzieciom mają dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Często ich pomysłodawcami i realizatorami są organizacje pozarządowe, które dysponują minimalnymi budżetami lub nie mają ich wcale, ale nie przeszkadza im to tworzyć kreatywnych pomysłów, współpracować z dobrymi partnerami, skutecznie wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych i niestandardowe rozwiązania. Z takim założeniem powstała także kampania społeczna „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja, która postawiła na bezpośrednią komunikację i wyróżniającą się formę, aby zaangażować odbiorców w pomoc uzdolnionym dzieciom z niezamożnych rodzin.

Fundacja Świętego Mikołaja poprosiła nas o stworzenie tradycyjnego mailingu pocztowego skierowanego do potencjalnych darczyńców. Jako agencja marketingowa często wspieramy NGO-sy w takich projektach. Chętnie wzięliśmy udział w tej kampanii, tym bardziej, że fundacja sięgnęła po jedno z bardziej ciekawych i skutecznych narzędzi w tego typu komunikacji. Warto w tym miejscu podkreślić, że sam fakt wykorzystania tradycyjnej poczty do nawiązania relacji z darczyńcami jest już czymś wyjątkowym, bo często zapomina się o takiej możliwości, tworząc budżety marketingowe – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

Specjalnie na potrzeby kampanii został też stworzony przez firmę technologiczną dedykowany mechanizm, pozwalający na charytatywną subskrypcję. Niezapominajka daje każdej osobie możliwość przekazania darowizny jednorazowej lub comiesięcznej dosłownie jednym kliknięciem. To bardzo duże zobowiązanie i odpowiedzialność. Nie wolno sobie tutaj pozwolić na półśrodki i dlatego zadbaliśmy o to, aby cały proces był maksymalnie prosty, transparentny i przede wszystkim bezpieczny dla użytkownika – komentuje Maciej Kostrzewa z firmy Symbioza, która współpracuje z fundacją od ponad 10 lat.

Kampania „Niezapominajka” wspiera między innymi realizowany przez fundację program stypendialny - Stypendia św. Mikołaja, dzięki któremu dzieci z niezamożnych rodzin z całej Polski, potrzebujące wsparcia na rozwój swoich talentów i potrzeb edukacyjnych, mają szansę na lepszą przyszłość.

Dzięki darczyńcom Fundacja Świętego Mikołaja może skutecznie pomagać dzieciom na przykład w formie stypendiów. Z otrzymanych środków w ostatnim czasie kilkudziesięciu podopiecznych fundacji mogło zakupić laptopy, niezbędne programy komputerowe, myszki, drukarki czy opłacić dostęp do Internetu.

W ramach realizowanej kampanii „Niezapominajka” darczyńcy fundacji otrzymali listy opatrzone akwarelowym, kwiatowym akcentem. W listach tych znaleźli nie tylko informacje, co fundacji udało się zrobić na rzecz dzieci w ciągu ostatnich miesięcy, ale także nasiona niezapominajki.

W tym przypadku udało się stworzyć ciepły i przyjazny przekaz oparty na drobnym gadżecie, jakim był woreczek z nasionami niezapominajek. Jeżeli korzystamy z tak mocnego gadżetu, możemy sobie pozwolić na skromną formę przesyłki. Koperta i list mogą być stonowane, niekrzykliwe. Dlaczego? Ponieważ przesyłka i tak zostanie otworzona i dobrze oceniona. Woreczek z nasionkami niezapominajek prowokuje do otwarcia w dotyku (coś wyczuwamy pod palcami w kopercie), a poza tym grzechoczący dźwięk, jaki wydają, doprowadza do otwarcia koperty tu i teraz – komentuje Marcin Góral, Direct Channel.

Korespondencja do darczyńców w tradycyjnej wersji listowanej została zrealizowana dzięki Narodowemu Instytutowi Wolności, który wspiera działania organizacji. Z pomocą darczyńców i przyjaciół, Fundacja Świętego Mikołaja zamienia na bieżąco zebrane środki na nieprzerwaną pomoc dzieciom w potrzebie, tworząc dla nich programy stypendialne, projekty edukacyjne i społeczne.

Niewiele roślin wywołuje tak ciepłe i pozytywne skojarzenia jak niezapominajka, która w kwiatowej symbolice jest oznaką wiecznej pamięci. Dlatego postanowiliśmy wykorzystać szeroko motyw niezapominajki w naszej kampanii, aby przypominać o dzieciach w potrzebie. Tytuł kampanii, przygotowana kreacja i nietypowy mailing pocztowy do obecnych i potencjalnych darczyńców, zawierające nasiona niezapominajki – mamy nadzieję, że pomogą nam skutecznie zwrócić uwagę na dzieci potrzebujące wsparcia. Chcemy podkreślić, że w tych niełatwych czasach każdy gest dobroci ma ogromne znaczenie, bo każda darowizna to pomoc dla konkretnego dziecka – mówi Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.

Kampania społeczna „Niezapominajka” będzie realizowana do końca letnich wakacji br. z intensywną wielokanałową komunikacją, wykorzystującą media społecznościowe, zarówno Facebook jak Instagram oraz różne formy mailingowe.

Więcej o kampanii społecznej Niezapominajka www.mikolaj.org.pl/niezapominajka


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

WP Pilot rusza z kampanią wizerunkową. Hasłem przewodnim jesiennej kampanii wizerunkowej platformy do odbioru tradycyjnej telewizji w wersji online jest „WP Pilot – Nowy sposób na telewizję bez kabla”. W centrum działań promocyjnych jest spot wideo z udziałem brand hero marki, różowego pączka. ...

Dołącz do Marketing Management Congress. Marketing Management Congress to pierwsze wydarzenie w Polsce skierowane wyłącznie do kadry zarządzającej działów marketingu, managerów, dyrektorów oraz specjalistów do spraw komunikacji wewnętrznej. Tematyka wydarzenia oscyluje wokół nabywania kluczowych umiejętności i narzędzi, które pozwolą tworzyć marketing przyszłości. ...

Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków. Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne. Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. ...

As serwisowy w Twoim domu. TAURON wspiera najlepszych sportowców. Startują rozgrywki Polskiej Ligi Siatkówki. Sponsorem tytularnym  Ligi Kobiecej oraz 1. Ligi Mężczyzn został TAURON. Dodatkowo koncern wesprze także Puchar Polski kobiet i mężczyzn, PlusLigę i Superpuchary Polski kobiet i mężczyzn. ...

Wideo

Nadchodzą #Jabłonki: pierwsza odsłona kampanii promującej najlepsze cechy Polaków. Polskie jabłko to coś absolutnie wyjątkowego w skali świata, przy tym zdrowe, smaczne i naturalne. Jabłonki możemy świętować już od maja, od momentu, kiedy kwitną jabłonie – wtedy korzystamy z rodzinnych pikników w sadach i degustujemy leżakujące cydry. ...

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...