Uważaj, komu wysyłasz mejle. W Polsce sąd przyznał zadośćuczynienie za spam

Wysłanie nawet jednego mejla zawierającego tzw. niezamówioną informację handlową (czyli po prostu spam) narusza dobra osobiste: spokój wewnętrzny, prywatność czy swobodę korespondencji – do takiego wniosku doszedł Sąd Rejonowy dla Warszawy-Woli w Warszawie i przyznał 500 zł zadośćuczynienia mężczyźnie, który pozwał jedną ze spółek za przesłanie na jego (nieimienny) adres niechcianej wiadomości.

Wspomniany wyrok to bardzo dobra informacja dla wszystkich zmagających się z problemem spamu przychodzącego na ich skrzynki mejlowe. Choć w Polsce nie obowiązuje prawo precedensu znane z prawa anglosaskiego, wcześniejsze orzeczenia sądów mogą być brane pod uwagę przy ogłaszaniu późniejszych. Internauci powinni mieć więc nadzieję, że wyrok zmrozi nieco wszystkie firmy prowadzące w sposób nieetyczny e-mail marketing i przekona przynajmniej część z nich do wysyłania poczty elektronicznej tylko tym, którzy rzeczywiście chcą ją otrzymywać. A jeśli nie, zawsze można starać się o zadośćuczynienie…

Co jednak w takim razie z firmowymi działami PR-u i komunikacji, które przesyłają swoje informacje prasowe oraz oferty handlowe na adresy znajdujące się w gromadzonych przez lata bazach danych? Czy w przypadku każdego rekordu lepiej mieć udokumentowaną zgodę? Co robić, żeby być bezpiecznym? Cóż, problem jest złożony. Na razie jedynie go sygnalizujemy – więcej na ten temat będzie można przeczytać wkrótce. Już w tym miejscu warto jednak podkreślić, że organizacje, które nie dodają adresów do swojej listy wysyłkowej „na dziko” i dbają o poszanowanie prywatności konsumentów, nie powinny się bardzo obawiać. Należy przy tym pamiętać o możliwości korzystania ze specjalnych narzędzi służących do wysyłki poczty elektronicznej, które zapewniają PR-owcom większą kontrolę nad tym, kto jest dołączany do bazy kontaktów oraz co jest komu przesyłane.


Źródło: https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/1453955,zadoscuczynienie-spam-wyrok-dobra-osobiste-poczta-elektroniczna-e-mail.html

Najnowsze

PR-owcy ważniejsi niż kiedyś. „Uważam, że rola PR-owca czy – szerzej – osoby od komunikacji zmieniła się niesamowicie w przeciągu ostatnich lat […]. Jesteśmy włączani w projekty od samego początku” – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektor komunikacji korporacyjnej w IKEA. ...

PR-owcy przed wieloma wyzwaniami. „Musimy się cały czas uczyć PR-u […]. Musimy wiedzieć, po co on jest, jaka jest jego rola […]. Musimy to profesjonalizować […]. Musimy sobie pokazywać, co jest dobrego, jakie są tzw. best practices (najlepsze praktyki), i na tym budować. ...

Po co inwestować w komunikację wewnętrzną. „Ludzie, aby w ogóle móc »uprawiać« employer branding, muszą się w firmie czuć dobrze. I to jest moim zdaniem podstawa. Przede wszystkim należy prowadzić sporo programów dla pracowników, po to żeby oni wiedzieli, że nie tylko przychodzą do pracy, ale robią jeszcze coś fajnego” – mówi Aleksandra Smyczyńska, szefowa komunikacji w Innogy Polska. ...

Wideo tworzyć każdy może. Dlaczego materiały wideo są obecnie tak chętnie tworzone i oglądane? „Przyczyny są dwie. Pierwsza to jest powszechność urządzeń, które nagrywają. Każdy z nas może być operatorem, nagrać telefonem i wrzucić do internetu. ...

Wideo

PR-owcy ważniejsi niż kiedyś. „Uważam, że rola PR-owca czy – szerzej – osoby od komunikacji zmieniła się niesamowicie w przeciągu ostatnich lat […]. Jesteśmy włączani w projekty od samego początku” – mówi Katarzyna Broniarek, dyrektor komunikacji korporacyjnej w IKEA. ...

PR-owcy przed wieloma wyzwaniami. „Musimy się cały czas uczyć PR-u […]. Musimy wiedzieć, po co on jest, jaka jest jego rola […]. Musimy to profesjonalizować […]. Musimy sobie pokazywać, co jest dobrego, jakie są tzw. best practices (najlepsze praktyki), i na tym budować. ...

Po co inwestować w komunikację wewnętrzną. „Ludzie, aby w ogóle móc »uprawiać« employer branding, muszą się w firmie czuć dobrze. I to jest moim zdaniem podstawa. Przede wszystkim należy prowadzić sporo programów dla pracowników, po to żeby oni wiedzieli, że nie tylko przychodzą do pracy, ale robią jeszcze coś fajnego” – mówi Aleksandra Smyczyńska, szefowa komunikacji w Innogy Polska. ...

Wideo tworzyć każdy może. Dlaczego materiały wideo są obecnie tak chętnie tworzone i oglądane? „Przyczyny są dwie. Pierwsza to jest powszechność urządzeń, które nagrywają. Każdy z nas może być operatorem, nagrać telefonem i wrzucić do internetu. ...