netPR.pl z międzynarodowymi certyfikatami bezpieczeństwa ISO/IEC 27017:2015 oraz ISO/IEC 27018:2019

Firma netPR.pl specjalizująca się w oprogramowaniu wspomagającym komunikację firm, marketing, public relations oraz relacje inwestorskie jako jeden z pierwszych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce uzyskała certyfikaty ISO/IEC 27017:2015, dotyczący bezpieczeństwa w chmurze, oraz ISO/IEC 27018:2019, który dotyczy ochrony w chmurze danych osobowych. Certyfikaty te są rozszerzeniem otrzymanego równolegle certyfikatu ISO/IEC 27001:2013.

Nie ma odwrotu od chmury. Osoby korzystające z usług chmurowych muszą mieć jednak do nich zaufanie. Potwierdzeniem, że zarządzanie bezpieczeństwem informacji w firmie netPR.pl spełnia międzynarodowe standardy, jest otrzymanie certyfikatów bezpieczeństwa. To dobra wiadomość dla działów komunikacji, public relations oraz marketingu, które zyskują pewność, że ich dane mogą być przetwarzane w chmurze bezpiecznie i zgodnie z prawem.

Wyróżnikiem w Polsce jest uzyskanie zwłaszcza certyfikatów odnoszących się do bezpieczeństwa danych przetwarzanych w chmurze. Norma ISO/IEC 27017:2015 zawiera wytyczne, których stosowanie pomaga zwiększyć bezpieczeństwo usług chmurowych. Dzięki wdrożeniu tych wytycznych dostawca chmury może jeszcze skuteczniej dbać o bezpieczeństwo przetwarzanych informacji w związku ze świadczeniem w niej usług swoim klientom. Przyznanie certyfikatu pokazuje również, że firma w bezpieczny sposób sama korzysta z usług chmurowych innych dostawców.

Norma ISO/IEC 27018:2019 odnosi się z kolei do ochrony w chmurze danych osobowych przetwarzanych przez jej dostawcę. Wytyczne normy – nieraz zbliżone do wymogów RODO – określają, jakie środki należy podjąć dla zapewnienia ochrony danych identyfikujących osobę oraz w jakich celach mogą być one przetwarzane. Zachowanie zgodności wymaga od dostawcy usług chmurowych m.in. przetwarzania danych tylko zgodnie z wolą klientów, wypełniania względem nich określonych obowiązków informacyjnych, dokumentowania procesów, a także regularnego sprawdzania skuteczności środków technicznych oraz organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzania danych (procesor spełnia tym samym wymóg nakładany na niego przez RODO). Klienci dostawcy chmury zyskują zatem większą pewność, że ich dane osobowe udostępnione firmie są zabezpieczone i wykorzystywane wyłącznie w celu, w którym zostały powierzone.


Źródło: netPR.pl

Najnowsze

„Niezapominajka” – wakacyjnie, społecznie i charytatywnie. Fundacja Świętego Mikołaja, która od ponad 20 lat nieprzerwanie pomaga dzieciom w potrzebie, realizuje podczas wakacji kampanię społeczną „Niezapominajka”. Nie zapomnij o dobroci - tak brzmi główne hasło i przekaz, który fundacja kieruje do ludzi dobrej woli. ...

PSPR wycofuje swoich przedstawicieli z REPR. Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. ...

Polskie Stowarzyszenie Public Relations z nowym partnerem. Do grona partnerów Polskiego Stowarzyszenia Public Relations dołączyła firma  PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, dostawca zaawansowanych i kompleksowych usług  z zakresu wyszukiwania informacji z wszystkich rodzajów mediów oraz ich analizy.  PSMM specjalizuje się również w badaniu efektywności działań media relations, sponsoringowych czy product placement. ...

Krajobraz po bitwie. Jak zmienił się rynek mediów. Konsekwencje pandemii i związanych z nią ograniczeń nie omijają żadnej z branż – w tym również sektora mediowego. Najwięcej zyskają Ci marketerzy, którzy potrafią działać szybko i elastycznie, uwzględniając specyfikę obecnej sytuacji. ...

Wideo

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Marketing korporacyjny nie może być oderwany od marketingu produktowego. „Zbudowanie wizerunku produktu jest bardzo ważne, ale w wielu sytuacjach okazuje się, że to wizerunek korporacji, wizerunek całej firmy ma potem wpływ na wizerunek marki i poszczególnych jej produktów” – mówi Adam Ambrozik, corporate affairs manager w VELUX Poland. ...