netPR.pl z międzynarodowymi certyfikatami bezpieczeństwa ISO/IEC 27017:2015 oraz ISO/IEC 27018:2019

Firma netPR.pl specjalizująca się w oprogramowaniu wspomagającym komunikację firm, marketing, public relations oraz relacje inwestorskie jako jeden z pierwszych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce uzyskała certyfikaty ISO/IEC 27017:2015, dotyczący bezpieczeństwa w chmurze, oraz ISO/IEC 27018:2019, który dotyczy ochrony w chmurze danych osobowych. Certyfikaty te są rozszerzeniem otrzymanego równolegle certyfikatu ISO/IEC 27001:2013.

Nie ma odwrotu od chmury. Osoby korzystające z usług chmurowych muszą mieć jednak do nich zaufanie. Potwierdzeniem, że zarządzanie bezpieczeństwem informacji w firmie netPR.pl spełnia międzynarodowe standardy, jest otrzymanie certyfikatów bezpieczeństwa. To dobra wiadomość dla działów komunikacji, public relations oraz marketingu, które zyskują pewność, że ich dane mogą być przetwarzane w chmurze bezpiecznie i zgodnie z prawem.

Wyróżnikiem w Polsce jest uzyskanie zwłaszcza certyfikatów odnoszących się do bezpieczeństwa danych przetwarzanych w chmurze. Norma ISO/IEC 27017:2015 zawiera wytyczne, których stosowanie pomaga zwiększyć bezpieczeństwo usług chmurowych. Dzięki wdrożeniu tych wytycznych dostawca chmury może jeszcze skuteczniej dbać o bezpieczeństwo przetwarzanych informacji w związku ze świadczeniem w niej usług swoim klientom. Przyznanie certyfikatu pokazuje również, że firma w bezpieczny sposób sama korzysta z usług chmurowych innych dostawców.

Norma ISO/IEC 27018:2019 odnosi się z kolei do ochrony w chmurze danych osobowych przetwarzanych przez jej dostawcę. Wytyczne normy – nieraz zbliżone do wymogów RODO – określają, jakie środki należy podjąć dla zapewnienia ochrony danych identyfikujących osobę oraz w jakich celach mogą być one przetwarzane. Zachowanie zgodności wymaga od dostawcy usług chmurowych m.in. przetwarzania danych tylko zgodnie z wolą klientów, wypełniania względem nich określonych obowiązków informacyjnych, dokumentowania procesów, a także regularnego sprawdzania skuteczności środków technicznych oraz organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzania danych (procesor spełnia tym samym wymóg nakładany na niego przez RODO). Klienci dostawcy chmury zyskują zatem większą pewność, że ich dane osobowe udostępnione firmie są zabezpieczone i wykorzystywane wyłącznie w celu, w którym zostały powierzone.


Źródło: netPR.pl

Najnowsze

Z hejtem trzeba walczyć systemowo. „Hejt, generalnie w sieci, w socialu, potrafi doprowadzić do wielkich tragedii […] i absolutnie temu się trzeba przeciwstawiać, absolutnie trzeba szukać rozwiązań, nawet systemowych, żeby tego nie było, żeby chronić nas wszystkich, ludzi, którzy tam funkcjonują” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

A czy twój kontent żre w internecie?. „W przypadku kontentu bardzo ważne jest to, do kogo z tym kontentem idziemy, gdzie go będziemy publikować. Tak naprawdę to jest klucz” – mówi Angelika Jeżewska, senior marketing specialist i brand manager w Lenovo Polska. ...

Czy reklamy w podkastach mają rację bytu?. Jak pokazuje przykład audycji Tima Ferrissa, reklamowanie produktów w podkastach może się sprawdzić. Zobacz wypowiedź Karola Stryi, chief podcast officera w Storia by Abstra. ...

Czy eksperci są jeszcze mediom potrzebni?. „Dla większości mediów liczy się szybka informacja, krótki news, często bardzo pobieżny, ale są jeszcze na szczęście w Polsce i na świecie takie media, które głębiej wchodzą, analizują, szukają większych przyczyn” – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. ...

Wideo

Z hejtem trzeba walczyć systemowo. „Hejt, generalnie w sieci, w socialu, potrafi doprowadzić do wielkich tragedii […] i absolutnie temu się trzeba przeciwstawiać, absolutnie trzeba szukać rozwiązań, nawet systemowych, żeby tego nie było, żeby chronić nas wszystkich, ludzi, którzy tam funkcjonują” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

A czy twój kontent żre w internecie?. „W przypadku kontentu bardzo ważne jest to, do kogo z tym kontentem idziemy, gdzie go będziemy publikować. Tak naprawdę to jest klucz” – mówi Angelika Jeżewska, senior marketing specialist i brand manager w Lenovo Polska. ...

Czy reklamy w podkastach mają rację bytu?. Jak pokazuje przykład audycji Tima Ferrissa, reklamowanie produktów w podkastach może się sprawdzić. Zobacz wypowiedź Karola Stryi, chief podcast officera w Storia by Abstra. ...

Czy eksperci są jeszcze mediom potrzebni?. „Dla większości mediów liczy się szybka informacja, krótki news, często bardzo pobieżny, ale są jeszcze na szczęście w Polsce i na świecie takie media, które głębiej wchodzą, analizują, szukają większych przyczyn” – mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. ...