Dziennikarstwo mobilne: tworzenie i udostępnianie materiałów nigdy nie było tak proste

Stworzenie dziennikarskiego materiału wideo to skomplikowana rzecz, która wymaga pracy kilku ludzi? Niekoniecznie. Rozwój technologiczny sprawił, że aby nagrać profesjonalny film wysokiej jakości, wystarczy dziś jedna osoba ze smartfonem (z odpowiednią aplikacją), statywem, oświetleniem i mikrofonem. Nic dziwnego, że dziennikarstwo mobilne (angielskie mobile journalism, w skrócie MOJO) stale zyskuje nowych zwolenników.

„Dziennikarstwo mobilne w Polsce rozwija się bardzo szybko i będzie się coraz bardziej rozwijało. Wynika to głównie z tego, że postęp technologiczny jest bardzo duży. Myślę, że coraz częściej będziemy mieli dostępne mniejsze i bardziej profesjonalne urządzenia. Testujemy dużą ilość sprzętu i widzimy, jaka jej ilość pojawia się cały czas na rynku, że materiały, które będą powstawały na wydarzeniu, będą bezpośrednio, prawie że w locie, montowane na urządzeniu mobilnym i publikowane w mediach” – mówi Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w infoWire.pl.

Jak wiadomo, świat pędzi do przodu. Liczy się szybkość. Ją właśnie zapewnia dziennikarstwo mobilne. A skoro idzie to w parze z zachowaniem wysokiej jakości, a poza tym wiele rzeczy upraszcza, można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że MOJO stanie się czymś więcej niż tylko okresową modą.

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Co PR-owiec powinien wiedzieć o spamie. Otrzymywanie spamu jest dla nas wszystkich codziennością. Ma on wpływ na pracę każdego specjalisty od public relations. Jako spam może zostać oznaczony komunikat firmy wysłany do dziennikarzy i mediów, co oznacza, że nie dotrze on do celu. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Wideo

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Marketing korporacyjny nie może być oderwany od marketingu produktowego. „Zbudowanie wizerunku produktu jest bardzo ważne, ale w wielu sytuacjach okazuje się, że to wizerunek korporacji, wizerunek całej firmy ma potem wpływ na wizerunek marki i poszczególnych jej produktów” – mówi Adam Ambrozik, corporate affairs manager w VELUX Poland. ...