facebook web

Dziennikarstwo mobilne: tworzenie i udostępnianie materiałów nigdy nie było tak proste

Stworzenie dziennikarskiego materiału wideo to skomplikowana rzecz, która wymaga pracy kilku ludzi? Niekoniecznie. Rozwój technologiczny sprawił, że aby nagrać profesjonalny film wysokiej jakości, wystarczy dziś jedna osoba ze smartfonem (z odpowiednią aplikacją), statywem, oświetleniem i mikrofonem. Nic dziwnego, że dziennikarstwo mobilne (angielskie mobile journalism, w skrócie MOJO) stale zyskuje nowych zwolenników.

„Dziennikarstwo mobilne w Polsce rozwija się bardzo szybko i będzie się coraz bardziej rozwijało. Wynika to głównie z tego, że postęp technologiczny jest bardzo duży. Myślę, że coraz częściej będziemy mieli dostępne mniejsze i bardziej profesjonalne urządzenia. Testujemy dużą ilość sprzętu i widzimy, jaka jej ilość pojawia się cały czas na rynku, że materiały, które będą powstawały na wydarzeniu, będą bezpośrednio, prawie że w locie, montowane na urządzeniu mobilnym i publikowane w mediach” – mówi Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w infoWire.pl.

Jak wiadomo, świat pędzi do przodu. Liczy się szybkość. Ją właśnie zapewnia dziennikarstwo mobilne. A skoro idzie to w parze z zachowaniem wysokiej jakości, a poza tym wiele rzeczy upraszcza, można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że MOJO stanie się czymś więcej niż tylko okresową modą.

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Dzięki wideo firmy mogą skuteczniej docierać do dziennikarzy ze swoim przekazem. „Gdy realizuję swój materiał, siłą rzeczy korzystam z pomocy moich kolegów w różnych ośrodkach. Nie zawsze jest możliwość, żeby być w każdym miejscu, gdzie dzieje się coś ważnego” – mówi Paweł Gadomski, dziennikarz „Wydarzeń” Polsatu. ...

Firmy nie mogą rezygnować z mediów społecznościowych. „Social media są i będą ważnym kanałem komunikacji. Nie można z nich absolutnie rezygnować” – mówi Paweł Sołtys, dziennikarz „Pulsu Biznesu”. Zobacz całą wypowiedź. ...

W polskiej telewizji będzie więcej kanałów tematycznych?. „Patrząc na rozwój amerykańskiego rynku medialnego, myślę, że kanały tematyczne będą się bardzo rozwijały także w Polsce, mocniej niż do tej pory […]. Może nie dojdziemy do poziomu kanałów tematycznych, które są tylko dla wędkarzy albo tylko dla oglądających procesy sądowe, ale w tę stronę będziemy szli” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. ...

Zwykłe informacje prasowe to dla dziennikarzy najczęściej spam. Zobacz, jak ich zainteresować. „Każdego dnia zasypywany jestem dziesiątkami, a może nawet setkami różnych informacji w stylu »prosimy o zapoznanie się z informacją prasową«. Nie jest to coś, co przykuwa moją uwagę. Takich informacji, suchych, naładowanych różnymi liczbami, dostaję wiele, więc siłą rzeczy nawet nie wzbudzają u mnie jakiegoś zainteresowania. ...

Wideo

Dzięki wideo firmy mogą skuteczniej docierać do dziennikarzy ze swoim przekazem. „Gdy realizuję swój materiał, siłą rzeczy korzystam z pomocy moich kolegów w różnych ośrodkach. Nie zawsze jest możliwość, żeby być w każdym miejscu, gdzie dzieje się coś ważnego” – mówi Paweł Gadomski, dziennikarz „Wydarzeń” Polsatu. ...

Firmy nie mogą rezygnować z mediów społecznościowych. „Social media są i będą ważnym kanałem komunikacji. Nie można z nich absolutnie rezygnować” – mówi Paweł Sołtys, dziennikarz „Pulsu Biznesu”. Zobacz całą wypowiedź. ...

W polskiej telewizji będzie więcej kanałów tematycznych?. „Patrząc na rozwój amerykańskiego rynku medialnego, myślę, że kanały tematyczne będą się bardzo rozwijały także w Polsce, mocniej niż do tej pory […]. Może nie dojdziemy do poziomu kanałów tematycznych, które są tylko dla wędkarzy albo tylko dla oglądających procesy sądowe, ale w tę stronę będziemy szli” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. ...

Zwykłe informacje prasowe to dla dziennikarzy najczęściej spam. Zobacz, jak ich zainteresować. „Każdego dnia zasypywany jestem dziesiątkami, a może nawet setkami różnych informacji w stylu »prosimy o zapoznanie się z informacją prasową«. Nie jest to coś, co przykuwa moją uwagę. Takich informacji, suchych, naładowanych różnymi liczbami, dostaję wiele, więc siłą rzeczy nawet nie wzbudzają u mnie jakiegoś zainteresowania. ...