facebook web

Dziennikarstwo mobilne: tworzenie i udostępnianie materiałów nigdy nie było tak proste

Stworzenie dziennikarskiego materiału wideo to skomplikowana rzecz, która wymaga pracy kilku ludzi? Niekoniecznie. Rozwój technologiczny sprawił, że aby nagrać profesjonalny film wysokiej jakości, wystarczy dziś jedna osoba ze smartfonem (z odpowiednią aplikacją), statywem, oświetleniem i mikrofonem. Nic dziwnego, że dziennikarstwo mobilne (angielskie mobile journalism, w skrócie MOJO) stale zyskuje nowych zwolenników.

„Dziennikarstwo mobilne w Polsce rozwija się bardzo szybko i będzie się coraz bardziej rozwijało. Wynika to głównie z tego, że postęp technologiczny jest bardzo duży. Myślę, że coraz częściej będziemy mieli dostępne mniejsze i bardziej profesjonalne urządzenia. Testujemy dużą ilość sprzętu i widzimy, jaka jej ilość pojawia się cały czas na rynku, że materiały, które będą powstawały na wydarzeniu, będą bezpośrednio, prawie że w locie, montowane na urządzeniu mobilnym i publikowane w mediach” – mówi Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w infoWire.pl.

Jak wiadomo, świat pędzi do przodu. Liczy się szybkość. Ją właśnie zapewnia dziennikarstwo mobilne. A skoro idzie to w parze z zachowaniem wysokiej jakości, a poza tym wiele rzeczy upraszcza, można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że MOJO stanie się czymś więcej niż tylko okresową modą.

Załączniki

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Jak zdobywać największe zasięgi w social mediach?. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Rafałowi Myślińskiemu, który wypowiedział się na temat współpracy z influencerami i o prowadzeniu stron w social mediach. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Jak skutecznie analizować działania prowadzone online. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Mateuszowi Muryjasowi, który wypowiedział się na temat analizy działań w social mediach i online w ogóle. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Prywatne poglądy rzecznika - czy mogą zagrozić firmie?. Eksperci ds. komunikacji komentują sprawę zwolnienia pracownika w IKEA (biuro prasowe IKEA). W artykule na portalu wirtualnemedia.pl profesor Dariusz Tworzydło wysnuł tezę, która zachęciła członków Klubu rzeczników w PSPR do zastanowienia się nad tym, czy poglądy rzecznika prasowego firmy mogą zaszkodzić firmie w kryzysie, czy rzecznik powinien podzielać wartości firmy i czy...

Aby przetwarzać dane osobowe wcale nie potrzebujesz zgody. Chociaż o RODO powiedziano i napisano już wiele, w niektórych organizacjach ciągle panuje przekonanie, że aby móc przetwarzać dane osobowe jakiejś osoby, trzeba uzyskać jej zgodę. To oczywiście nieprawda – podstawy przetwarzania danych osobowych mogą być różne. ...

Wideo

Jak zdobywać największe zasięgi w social mediach?. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Rafałowi Myślińskiemu, który wypowiedział się na temat współpracy z influencerami i o prowadzeniu stron w social mediach. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Jak skutecznie analizować działania prowadzone online. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Mateuszowi Muryjasowi, który wypowiedział się na temat analizy działań w social mediach i online w ogóle. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Aby przetwarzać dane osobowe wcale nie potrzebujesz zgody. Chociaż o RODO powiedziano i napisano już wiele, w niektórych organizacjach ciągle panuje przekonanie, że aby móc przetwarzać dane osobowe jakiejś osoby, trzeba uzyskać jej zgodę. To oczywiście nieprawda – podstawy przetwarzania danych osobowych mogą być różne. ...

Jaka jest przyszłość Facebooka?. Fundacja InternetPR uczestniczyła w tegorocznej edycji Social Media Week. Zapraszamy do przesłuchania wypowiedzi Franciszka Georgiewa, CEO z agencji Social Tigers. ...