facebook web

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u

Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. Dlatego też podejmują liczne działania CSR-owe.

„Koncepcja CSR-u, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, oparta jest na założeniu, że prowadzone działania przyniosą instytucji finansowej w długim okresie więcej korzyści, niż wynoszą koszty ich realizacji. W wymiarze niefinansowym korzyścią tą może być wzrost rozpoznawalności marki, wzrost reputacji banku i zaufania do niego czy postrzeganie banku jako przyjaznego środowisku i społecznościom lokalnym” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl, portalu realizującego badanie Instytucja Roku. W ramach jej ostatniej edycji oceniono, które działania CSR-owe banków i ich fundacji są najlepsze. Kapituła konkursowa wyróżniła m.in. Santander Bank Polska za program Santander Universidades i Fundację Santander Bank Polska za jej program stypendialny.

„W ramach programu Santander Universidades oferujemy uczelniom m.in. wsparcie merytoryczne i finansowe konferencji, warsztatów, szkoleń, projektów naukowych i badawczych. Umożliwiamy również międzynarodową wymianę doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata oraz promujemy rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności w środowisku akademickim. Młodzi ludzie dzięki programowi mogą skorzystać ze wsparcia stypendialnego dla najlepszych studentów i naukowców w Polsce oraz wyjechać na Stypendia Santander na najbardziej prestiżowe uczelnie na świecie, takie jak Yale, Georgetown czy UCLA. Wspieramy też najlepsze inicjatywy i projekty naukowo-badawcze. Dodatkowo dajemy możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w czasie staży i praktyk w Santander Bank Polska” – informuje Wojciech Leśniewski, dyrektor biura Santander Universidades.

Jak zauważa z kolei Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska: „Fundacja Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego już od ponad 20 lat wspiera szczególnie uzdolnione dzieci i młodzież, a w 2018 r. uruchomiła program stypendialny. Wsparcie finansowe przeznaczone jest dla wybitnych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Stypendium stanowi nagrodę za trud włożony w naukę i jest motywacją do dalszej pracy i osiągania jeszcze lepszych wyników. Chcemy, aby nasze wsparcie przyczyniło się do rozwijania talentów i ułatwiło dzieciom z całej Polski kształcenie na najwyższym poziomie”.

Inne wyróżnione instytucje to PKO Bank Polski za przedsięwzięcie PKO Bieg Charytatywny (Bank wspiera imprezy biegowe i promuje zdrowy tryb życia), ING Bank Śląski i Fundacja ING Dzieciom za partnerowanie programowi Młodzi Przedsiębiorczy (instytucje angażują się w edukację finansową dzieci i młodzieży), mBank za przedsięwzięcie mBank gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy (Bank wsparł organizacyjnie i finansowo ostatni Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i stworzył program Gramy razem umożliwiający wpłacanie pieniędzy na rzecz Orkiestry przez cały rok) oraz Bank BGŻ BNP Paribas i Fundacja BGŻ BNP Paribas za strategiczne partnerstwo ze Szlachetną Paczką (instytucje zaangażowały się w pomoc dla potrzebujących, wspieranie działalności Szlachetnej Paczki i promowanie idei mądrego pomagania).


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Różnice między PR a promocją i reklamą się zacierają. Rada Etyki Public Relations bije na alarm. Pojęcie public relations się rozmywa. PR jest mieszany z innymi formami komunikacji i różnice między nim a promocją, reklamą czy nawet CSR się zacierają. Prowadzi to do destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych takich jak zaufanie, wiarygodność czy szacunek dla odbiorcy. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Wideo

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...