facebook web

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u

Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. Dlatego też podejmują liczne działania CSR-owe.

„Koncepcja CSR-u, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, oparta jest na założeniu, że prowadzone działania przyniosą instytucji finansowej w długim okresie więcej korzyści, niż wynoszą koszty ich realizacji. W wymiarze niefinansowym korzyścią tą może być wzrost rozpoznawalności marki, wzrost reputacji banku i zaufania do niego czy postrzeganie banku jako przyjaznego środowisku i społecznościom lokalnym” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl, portalu realizującego badanie Instytucja Roku. W ramach jej ostatniej edycji oceniono, które działania CSR-owe banków i ich fundacji są najlepsze. Kapituła konkursowa wyróżniła m.in. Santander Bank Polska za program Santander Universidades i Fundację Santander Bank Polska za jej program stypendialny.

„W ramach programu Santander Universidades oferujemy uczelniom m.in. wsparcie merytoryczne i finansowe konferencji, warsztatów, szkoleń, projektów naukowych i badawczych. Umożliwiamy również międzynarodową wymianę doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata oraz promujemy rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności w środowisku akademickim. Młodzi ludzie dzięki programowi mogą skorzystać ze wsparcia stypendialnego dla najlepszych studentów i naukowców w Polsce oraz wyjechać na Stypendia Santander na najbardziej prestiżowe uczelnie na świecie, takie jak Yale, Georgetown czy UCLA. Wspieramy też najlepsze inicjatywy i projekty naukowo-badawcze. Dodatkowo dajemy możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w czasie staży i praktyk w Santander Bank Polska” – informuje Wojciech Leśniewski, dyrektor biura Santander Universidades.

Jak zauważa z kolei Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska: „Fundacja Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego już od ponad 20 lat wspiera szczególnie uzdolnione dzieci i młodzież, a w 2018 r. uruchomiła program stypendialny. Wsparcie finansowe przeznaczone jest dla wybitnych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Stypendium stanowi nagrodę za trud włożony w naukę i jest motywacją do dalszej pracy i osiągania jeszcze lepszych wyników. Chcemy, aby nasze wsparcie przyczyniło się do rozwijania talentów i ułatwiło dzieciom z całej Polski kształcenie na najwyższym poziomie”.

Inne wyróżnione instytucje to PKO Bank Polski za przedsięwzięcie PKO Bieg Charytatywny (Bank wspiera imprezy biegowe i promuje zdrowy tryb życia), ING Bank Śląski i Fundacja ING Dzieciom za partnerowanie programowi Młodzi Przedsiębiorczy (instytucje angażują się w edukację finansową dzieci i młodzieży), mBank za przedsięwzięcie mBank gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy (Bank wsparł organizacyjnie i finansowo ostatni Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i stworzył program Gramy razem umożliwiający wpłacanie pieniędzy na rzecz Orkiestry przez cały rok) oraz Bank BGŻ BNP Paribas i Fundacja BGŻ BNP Paribas za strategiczne partnerstwo ze Szlachetną Paczką (instytucje zaangażowały się w pomoc dla potrzebujących, wspieranie działalności Szlachetnej Paczki i promowanie idei mądrego pomagania).


Źródło: infoWire.pl

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Czy korespondencja mejlowa w dobie komunikatorów przetrwa?. „Mejl dzisiaj w relacjach biznesowych jest jakimś dowodem na podpisanie umowy, dowodem na dogadanie się. I mejl będzie jeszcze w tego typu relacjach funkcjonował” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. Zobacz całą wypowiedź. ...

„Komunikacja to też content marketing”. „Dział komunikacji dzisiaj dla mnie musi mieć pieniądze na współpracę z mediami, dlatego że komunikacja to też content marketing. Jeżeli za content marketing odpowiada dział marketingowy, nie zawsze kończy się to tak, jak powinno” – mówi Grzegorz Marczak, właściciel i redaktor naczelny Antywebu. ...

Facebook się zmienia. Poznaj nowe trendy. Jaka jest przyszłość Facebooka? W jaki sposób się zmieni? Czy czekają go trudne czasy? Zobacz wywiad z Moniką Czaplicką, właścicielką agencji social media Wobuzz. ...

Opinia REPR nt. obowiązywania tajemnicy zawodowej w PR i świadomego, negatywnego oddziaływania na reputację osób przez specjalistów PR. Rada Etyki Public Relations wydała opinię na temat opisanego przez zarząd PSPR następującego zjawiska w branży PR: "Były rzecznik prasowy, który obecnie nie wykonuje tego zawodu, pisze książkę, w której opisuje szczegóły z życia zawodowego i prywatnego swojego byłego szefa (wtedy prezesa firmy, obecnie osoby publicznej). ...

Wideo

Czy korespondencja mejlowa w dobie komunikatorów przetrwa?. „Mejl dzisiaj w relacjach biznesowych jest jakimś dowodem na podpisanie umowy, dowodem na dogadanie się. I mejl będzie jeszcze w tego typu relacjach funkcjonował” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. Zobacz całą wypowiedź. ...

„Komunikacja to też content marketing”. „Dział komunikacji dzisiaj dla mnie musi mieć pieniądze na współpracę z mediami, dlatego że komunikacja to też content marketing. Jeżeli za content marketing odpowiada dział marketingowy, nie zawsze kończy się to tak, jak powinno” – mówi Grzegorz Marczak, właściciel i redaktor naczelny Antywebu. ...

Facebook się zmienia. Poznaj nowe trendy. Jaka jest przyszłość Facebooka? W jaki sposób się zmieni? Czy czekają go trudne czasy? Zobacz wywiad z Moniką Czaplicką, właścicielką agencji social media Wobuzz. ...

Automatyzacja w marketingu jest jak uprawa roli. Jakie są aktualne trendy, jeśli chodzi o automatyzację marketingu? Czego możemy się spodziewać w przyszłości? Jak się ma automatyzacja marketingu do kwestii ochrony danych osobowych? Czy stanowi ona przeszkodę?Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie nagraliśmy wypowiedź Daniela Kędzierskiego, CEO w FastTony.es o automatyzacji. ...