Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u

Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. Dlatego też podejmują liczne działania CSR-owe.

„Koncepcja CSR-u, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, oparta jest na założeniu, że prowadzone działania przyniosą instytucji finansowej w długim okresie więcej korzyści, niż wynoszą koszty ich realizacji. W wymiarze niefinansowym korzyścią tą może być wzrost rozpoznawalności marki, wzrost reputacji banku i zaufania do niego czy postrzeganie banku jako przyjaznego środowisku i społecznościom lokalnym” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Sebastian Łukaszewski z Mojebankowanie.pl, portalu realizującego badanie Instytucja Roku. W ramach jej ostatniej edycji oceniono, które działania CSR-owe banków i ich fundacji są najlepsze. Kapituła konkursowa wyróżniła m.in. Santander Bank Polska za program Santander Universidades i Fundację Santander Bank Polska za jej program stypendialny.

„W ramach programu Santander Universidades oferujemy uczelniom m.in. wsparcie merytoryczne i finansowe konferencji, warsztatów, szkoleń, projektów naukowych i badawczych. Umożliwiamy również międzynarodową wymianę doświadczeń pomiędzy uczelniami z całego świata oraz promujemy rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności w środowisku akademickim. Młodzi ludzie dzięki programowi mogą skorzystać ze wsparcia stypendialnego dla najlepszych studentów i naukowców w Polsce oraz wyjechać na Stypendia Santander na najbardziej prestiżowe uczelnie na świecie, takie jak Yale, Georgetown czy UCLA. Wspieramy też najlepsze inicjatywy i projekty naukowo-badawcze. Dodatkowo dajemy możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego w czasie staży i praktyk w Santander Bank Polska” – informuje Wojciech Leśniewski, dyrektor biura Santander Universidades.

Jak zauważa z kolei Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska: „Fundacja Santander Bank Polska im. Ignacego Jana Paderewskiego już od ponad 20 lat wspiera szczególnie uzdolnione dzieci i młodzież, a w 2018 r. uruchomiła program stypendialny. Wsparcie finansowe przeznaczone jest dla wybitnych uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Stypendium stanowi nagrodę za trud włożony w naukę i jest motywacją do dalszej pracy i osiągania jeszcze lepszych wyników. Chcemy, aby nasze wsparcie przyczyniło się do rozwijania talentów i ułatwiło dzieciom z całej Polski kształcenie na najwyższym poziomie”.

Inne wyróżnione instytucje to PKO Bank Polski za przedsięwzięcie PKO Bieg Charytatywny (Bank wspiera imprezy biegowe i promuje zdrowy tryb życia), ING Bank Śląski i Fundacja ING Dzieciom za partnerowanie programowi Młodzi Przedsiębiorczy (instytucje angażują się w edukację finansową dzieci i młodzieży), mBank za przedsięwzięcie mBank gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy (Bank wsparł organizacyjnie i finansowo ostatni Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i stworzył program Gramy razem umożliwiający wpłacanie pieniędzy na rzecz Orkiestry przez cały rok) oraz Bank BGŻ BNP Paribas i Fundacja BGŻ BNP Paribas za strategiczne partnerstwo ze Szlachetną Paczką (instytucje zaangażowały się w pomoc dla potrzebujących, wspieranie działalności Szlachetnej Paczki i promowanie idei mądrego pomagania).


Źródło: infoWire.pl

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Co PR-owiec powinien wiedzieć o spamie. Otrzymywanie spamu jest dla nas wszystkich codziennością. Ma on wpływ na pracę każdego specjalisty od public relations. Jako spam może zostać oznaczony komunikat firmy wysłany do dziennikarzy i mediów, co oznacza, że nie dotrze on do celu. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Wideo

Na czym polega PR. „PR to nie jest dzisiaj wysłanie informacji prasowej. Nie sprowadzajmy definicji PR-u […] do napisania tekstu […]. PR jest czymś dużo, dużo większym” – mówi Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji w Samsung Polska. ...

Jak walczyć z hejterami. „Jest więcej tych ludzi, którzy stosują normalną komunikację, są porządnymi ludźmi w internecie, umiejącymi dyskutować, rozmawiać – nawet kiedy się różnimy w swoich poglądach – od tych, którzy są hejterami. ...

Branża PR musi reagować na rozwój technologii. „Rozwój branży public relations w dużym stopniu zależy od tego, czy będzie się ona dostosowywała do tego, w jaki sposób rozwija się komunikacja jako taka, coraz bardziej związana z technologią. Tak że musimy odpowiadać na technologiczne wyzwania” – mówi Adam Łaszyn, prezes agencji ALERT MEDIA Communications. ...

Marketing korporacyjny nie może być oderwany od marketingu produktowego. „Zbudowanie wizerunku produktu jest bardzo ważne, ale w wielu sytuacjach okazuje się, że to wizerunek korporacji, wizerunek całej firmy ma potem wpływ na wizerunek marki i poszczególnych jej produktów” – mówi Adam Ambrozik, corporate affairs manager w VELUX Poland. ...