facebook web

Jak współczesne media relations mogą zwiększyć wiarygodność twojej firmy – to powie ci tylko dziennikarz [wideo]

Zmęczeni szumem informacyjnym, z którym nie radzi sobie sztuczna inteligencja, w tradycyjnym dziennikarstwie i mediach szukamy wartościowych informacji. Dlatego dla firmy współczesne media relations to już nie tylko szansa na zwiększenie zasięgu komunikacji, ale – co równie istotne – na jej uwiarygodnienie.

Poniżej kilka niekoniecznie oczywistych wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym dotarciu do dziennikarzy i mediów. Chcesz dowiedzieć się więcej? Obejrzyj wideo z wypowiedziami Pawła Sołtysa, dziennikarza „Pulsu Biznesu”, i Agaty Wiśniewskiej-Zaleskiej z agencji komunikacyjnej Content Zone.

Doceń zasięg mediów

Część marek przywiązuje zbyt małą wagę do promowania się w mediach – wychodzą z założenia, że wystarczy obecność na Twitterze czy Facebooku. To błąd. Media społecznościowe pozwalają docierać głównie do osób, które już markę znają; dzięki mediom tradycyjnym można trafić właściwie do wszystkich.

Bądź ciekawy dla innych

Dla mediów liczą się przede wszystkim interesujące treści. Nawet najmniejsza firma, jeśli tworzy atrakcyjny kontent, który może zaciekawić odbiorców, ma szansę zaistnieć w przestrzeni medialnej. Warto się w pozytywny sposób wyróżniać – dziennikarze to lubią.

Spersonalizuj przekaz

Dziennikarze codziennie dostają dziesiątki informacji z różnych firm i agencji PR. Większość wygląda mniej więcej tak samo. Jeśli twój materiał będzie kolejnym niewiele wnoszącym komunikatem, prawdopodobnie zostanie uznany za spam. Dlatego zadbaj o to, żeby był on jak najbardziej spersonalizowany, dostosowany do danego dziennikarza. Im więcej pracy w to włożysz, tym lepszy efekt powinieneś uzyskać.

Korzystaj z nowoczesnych narzędzi

Na rynku są dostępne narzędzia, które ułatwiają komunikację z mediami. Warto z nich korzystać. Pozwalają one automatyzować niektóre procesy i skuteczniej docierać do dziennikarzy, także tych, z którymi nie wypracowało się jeszcze dobrych relacji lub nie miało do tej pory za dużo kontaktu.

Nie ograniczaj się do tekstu

Słowo pisane ciągle ma swoją wartość, ale obecnie dla wielu z nas atrakcyjniejsze jest to, co możemy obejrzeć i czego możemy posłuchać. Nic dziwnego, że redakcje starają się dostarczać swoim odbiorcom treści multimedialne. Dlatego nie udostępniaj mediom samych informacji prasowych, ale również – pliki graficzne, audio czy wideo. W cenie są zwłaszcza te ostatnie, pamiętaj jednak, aby zoptymalizować sposób ich przekazywania – takie pliki dużo ważą, dlatego ich odbiór nie może być dla nikogo uciążliwy.

Przesyłaj tylko to, do czego masz prawa

Zwracaj uwagę na to, co wysyłasz do mediów. Dziennikarze nie powinni publikować materiałów pochodzących z nieznanych źródeł. Jeśli co do którychś będą mieli wątpliwości, najpewniej po prostu je zignorują. Z tego też powodu dostarczaj im tylko to, co na pewno będą mogli wykorzystać.

Zarówno Paweł Sołtys i Agata Wiśniewska-Zaleska, jak i inni eksperci ze świata mediów i PR-u będą prelegentami na konferencji nt. media relations, która odbędzie się 2–3 kwietnia w Warszawie.

Najnowsze

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Różnice między PR a promocją i reklamą się zacierają. Rada Etyki Public Relations bije na alarm. Pojęcie public relations się rozmywa. PR jest mieszany z innymi formami komunikacji i różnice między nim a promocją, reklamą czy nawet CSR się zacierają. Prowadzi to do destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych takich jak zaufanie, wiarygodność czy szacunek dla odbiorcy. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Wideo

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...