facebook web

Rządzić w kuchni czy w firmie? Jak swoją przyszłość planują studentki?

Polska jest krajem, w którym kobiety nie mają szans na zrobienie kariery biznesowej? W żadnym wypadku. Według danych Eurostatu w naszym kraju ok. 40% stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Plasuje nas to na drugim miejscu w całej Unii Europejskiej, za Łotwą. Mimo to robić karierę zawsze mogłoby być Polkom łatwiej.

„Jesteśmy już na dobrej drodze, ale […] kobiety jeszcze ciągle mówią o tym, że jest szklany sufit czy lepka podłoga. Musimy […] przede wszystkim podjąć działania wspierające, pomagać kobietom” – stwierdza w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji i promocji, rzecznik prasowy PGE Narodowego.

Kobiety w Polsce z pewnością są coraz bardziej przedsiębiorcze i otwarte na robienie kariery zawodowej. Nie boją się zakładać własnych biznesów ani szukać nowych wyzwań w pracy. Nie znaczy to oczywiście, że wszystkie młode Polki są nastawione głównie na odniesienie sukcesu zawodowego. Jak pokazuje badanie platformy „Kierunek – Kobieta Biznesu”, duża grupa studentek w małych ośrodkach akademickich to tradycjonalistki, które chcą bardziej realizować się w życiu rodzinnym, co nie musi być rzecz jasna jednoznaczne z rezygnacją z kariery – po prostu nie stoi ona u nich na pierwszym miejscu. Być może po części wynika to z tego, że w mniejszych miejscowościach jej robienie jest trudniejsze niż w dużych miastach. Warto w każdym razie podejmować działania, które mogą tym kobietom realizowanie się zawodowo ułatwić.

„Z naszych analiz wynika, że studentki w małych miejscowościach mają małe możliwości rozwoju. Dlatego też przeprowadziliśmy badania – chcieliśmy, żeby program rozwojowy był skrojony właśnie dla nich, żeby to był taki program, który odpowie na ich potrzeby. Naszym celem jest rozwój tych młodych kobiet. Chcemy im pokazać przez przykład, że są kobiety przedsiębiorcze, mogące być liderkami biznesu, i zainspirować do tego rozwoju. Przeprowadzimy szereg wykładów, na których pokażemy, jak rozwijać karierę. Najambitniejsze studentki zaprosimy do udziału w programach mentoringowych, szkoleniowych, stażach” – mówi Agnieszka Kłos, przewodnicząca platformy „Kierunek – Kobieta Biznesu”.


Źródło: infoWire.pl

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Czy korespondencja mejlowa w dobie komunikatorów przetrwa?. „Mejl dzisiaj w relacjach biznesowych jest jakimś dowodem na podpisanie umowy, dowodem na dogadanie się. I mejl będzie jeszcze w tego typu relacjach funkcjonował” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. Zobacz całą wypowiedź. ...

„Komunikacja to też content marketing”. „Dział komunikacji dzisiaj dla mnie musi mieć pieniądze na współpracę z mediami, dlatego że komunikacja to też content marketing. Jeżeli za content marketing odpowiada dział marketingowy, nie zawsze kończy się to tak, jak powinno” – mówi Grzegorz Marczak, właściciel i redaktor naczelny Antywebu. ...

Facebook się zmienia. Poznaj nowe trendy. Jaka jest przyszłość Facebooka? W jaki sposób się zmieni? Czy czekają go trudne czasy? Zobacz wywiad z Moniką Czaplicką, właścicielką agencji social media Wobuzz. ...

Opinia REPR nt. obowiązywania tajemnicy zawodowej w PR i świadomego, negatywnego oddziaływania na reputację osób przez specjalistów PR. Rada Etyki Public Relations wydała opinię na temat opisanego przez zarząd PSPR następującego zjawiska w branży PR: "Były rzecznik prasowy, który obecnie nie wykonuje tego zawodu, pisze książkę, w której opisuje szczegóły z życia zawodowego i prywatnego swojego byłego szefa (wtedy prezesa firmy, obecnie osoby publicznej). ...

Wideo

Czy korespondencja mejlowa w dobie komunikatorów przetrwa?. „Mejl dzisiaj w relacjach biznesowych jest jakimś dowodem na podpisanie umowy, dowodem na dogadanie się. I mejl będzie jeszcze w tego typu relacjach funkcjonował” – mówi dziennikarz Jarosław Kuźniar. Zobacz całą wypowiedź. ...

„Komunikacja to też content marketing”. „Dział komunikacji dzisiaj dla mnie musi mieć pieniądze na współpracę z mediami, dlatego że komunikacja to też content marketing. Jeżeli za content marketing odpowiada dział marketingowy, nie zawsze kończy się to tak, jak powinno” – mówi Grzegorz Marczak, właściciel i redaktor naczelny Antywebu. ...

Facebook się zmienia. Poznaj nowe trendy. Jaka jest przyszłość Facebooka? W jaki sposób się zmieni? Czy czekają go trudne czasy? Zobacz wywiad z Moniką Czaplicką, właścicielką agencji social media Wobuzz. ...

Automatyzacja w marketingu jest jak uprawa roli. Jakie są aktualne trendy, jeśli chodzi o automatyzację marketingu? Czego możemy się spodziewać w przyszłości? Jak się ma automatyzacja marketingu do kwestii ochrony danych osobowych? Czy stanowi ona przeszkodę?Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie nagraliśmy wypowiedź Daniela Kędzierskiego, CEO w FastTony.es o automatyzacji. ...