facebook web

Serial w drodze na smartfonie?

Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie – wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS.

Młodzi ludzie chcą oglądać tam, gdzie jest im wygodnie i kiedy chcą, a smartfon znajduje się zawsze w zasięgu ich ręki. Więcej seriali na smartfonie oglądać chce także co czwarty Ygrek (osoba w wieku 23-37 lat) i tylko co dziesiąty Xks (osoba w wieku 38-55 lat).

Obecnie najwięcej czasu na oglądaniu video na smartfonie spędzają Zety (37%), i choć telewizor jest na drugim miejscu(32%), to czas spędzony przed tym ekranem jest istotnie krótszy niż w przypadku starszych badanych. Ci wciąż najwięcej czasu spędzają przed ekranami telewizorów - Ygereki (38%) i Xksy (55%).

Ekrany smartfonów są coraz większe, zatem wygodniej jest oglądać na nich seriale czy filmy.W przypadku seriali nie zawsze kwestie jakości są najważniejsze – tu decyduje chęć obejrzenia kolejnego odcinka wciągającego serialu bez straty czasu, podczas przemieszczania się z jednego miejsca na drugie – uważa Beata Durka, Research Manager IQS - Ponadto Zety, z racji na swój wiek, skazane są na komunikację miejską w znaczenie większym stopniu niż Xksy, czy Ygreki.

Doświadczenie z krótszymi formami video na smartfonach mają wszystkie pokolenia. Co więcej, nierzadko krótkie filmiki video podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce – robi tak co drugi Zet, ale także trzech na dziesięciu Xksów.

To łatwiejsze niż czytanie artykułu albo książki. Ponadto smartfony są prywatnym ekranem,przez co dostęp do oglądanych treści jest ograniczony dla innych, np. dla rodziców - twierdzi Marta Rybicka, Business Unit Director w IQS.

Z badania Video Love Story 2 wynika także, że coraz więcej badanych woli obejrzeć video na dany temat niż przeczytać tekst. Obejmuje to coraz więcej tematów – choć najczęściej wolimy obejrzeć film z oceną działania nowinek technologicznych (65% Zetów, 56% Ygreków, 58% Xsów) czy procesu powstawania dania (61% Zetów, 52% Ygreków, 45% Xsów) zamiast czytać przepis.

Nota metodologiczna:

Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanegona próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.

Informacja o badaniu Video Love Story 2:

Badanie Video Love Story 2 to druga edycja badania syndykatowego poświęcona oglądaniu Video zróżnych źródeł i na różnych ekranach przez pokolenia Z, X i Y.


Autor: Grupa IQS 

https://grupaiqs.pl

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Polskie prawo jest niezgodne z RODO?. Od 4 maja obowiązuje w polskim prawie tzw. ustawa wprowadzająca. Znowelizowała ona m.in. Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Niezmienione w niej pozostały np. przepisy mówiące o konieczności uzyskania przez usługodawcę zgody od użytkownika w przypadku chęci wykorzystywania jego danych, które nie są niezbędne do świadczenia usług. ...

Rozmowa z prof. Jerzym Olędzkim: Czy za niezależne dziennikarstwo będziemy musieli płacić? . Agencje PR nadsyłają materiały do dziennikarzy, ci coraz chętniej z nich korzystają. Czy to dobrze? Jak powinna wyglądać lojalność PR-owca? Czym jest dziennikarstwo niezależne? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w drugiej części wywiadu z prof. ...

Charyzma, wiedza, komunikatywność – co powinien mieć dobry reprezentant marki?. Kto będzie najlepszym reprezentantem firmy? Jakie cechy powinien mieć? Która cecha jest najważniejsza w kontaktach z mediami? Jeżeli jesteście ciekawi, posłuchajcie wypowiedzi Pawła Sołtysa z Pulsu Biznesu.  ...

Czym różni się bloger od dziennikarza?. W dzisiejszych czasach coraz trudniej odróżnić blogera, który zamieszcza newsowe treści z pierwszej ręki, pisze artykuły, nagrywa relacje, rozpowszechnia merytoryczne i edukacyjne informacje od standardowego dziennikarza. ...

Wideo

Polskie prawo jest niezgodne z RODO?. Od 4 maja obowiązuje w polskim prawie tzw. ustawa wprowadzająca. Znowelizowała ona m.in. Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Niezmienione w niej pozostały np. przepisy mówiące o konieczności uzyskania przez usługodawcę zgody od użytkownika w przypadku chęci wykorzystywania jego danych, które nie są niezbędne do świadczenia usług. ...

Rozmowa z prof. Jerzym Olędzkim: Czy za niezależne dziennikarstwo będziemy musieli płacić? . Agencje PR nadsyłają materiały do dziennikarzy, ci coraz chętniej z nich korzystają. Czy to dobrze? Jak powinna wyglądać lojalność PR-owca? Czym jest dziennikarstwo niezależne? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w drugiej części wywiadu z prof. ...

Charyzma, wiedza, komunikatywność – co powinien mieć dobry reprezentant marki?. Kto będzie najlepszym reprezentantem firmy? Jakie cechy powinien mieć? Która cecha jest najważniejsza w kontaktach z mediami? Jeżeli jesteście ciekawi, posłuchajcie wypowiedzi Pawła Sołtysa z Pulsu Biznesu.  ...

Czym różni się bloger od dziennikarza?. W dzisiejszych czasach coraz trudniej odróżnić blogera, który zamieszcza newsowe treści z pierwszej ręki, pisze artykuły, nagrywa relacje, rozpowszechnia merytoryczne i edukacyjne informacje od standardowego dziennikarza. ...