facebook web

Serial w drodze na smartfonie?

Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie – wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS.

Młodzi ludzie chcą oglądać tam, gdzie jest im wygodnie i kiedy chcą, a smartfon znajduje się zawsze w zasięgu ich ręki. Więcej seriali na smartfonie oglądać chce także co czwarty Ygrek (osoba w wieku 23-37 lat) i tylko co dziesiąty Xks (osoba w wieku 38-55 lat).

Obecnie najwięcej czasu na oglądaniu video na smartfonie spędzają Zety (37%), i choć telewizor jest na drugim miejscu(32%), to czas spędzony przed tym ekranem jest istotnie krótszy niż w przypadku starszych badanych. Ci wciąż najwięcej czasu spędzają przed ekranami telewizorów - Ygereki (38%) i Xksy (55%).

Ekrany smartfonów są coraz większe, zatem wygodniej jest oglądać na nich seriale czy filmy.W przypadku seriali nie zawsze kwestie jakości są najważniejsze – tu decyduje chęć obejrzenia kolejnego odcinka wciągającego serialu bez straty czasu, podczas przemieszczania się z jednego miejsca na drugie – uważa Beata Durka, Research Manager IQS - Ponadto Zety, z racji na swój wiek, skazane są na komunikację miejską w znaczenie większym stopniu niż Xksy, czy Ygreki.

Doświadczenie z krótszymi formami video na smartfonach mają wszystkie pokolenia. Co więcej, nierzadko krótkie filmiki video podczas przemieszczania się z miejsca na miejsce – robi tak co drugi Zet, ale także trzech na dziesięciu Xksów.

To łatwiejsze niż czytanie artykułu albo książki. Ponadto smartfony są prywatnym ekranem,przez co dostęp do oglądanych treści jest ograniczony dla innych, np. dla rodziców - twierdzi Marta Rybicka, Business Unit Director w IQS.

Z badania Video Love Story 2 wynika także, że coraz więcej badanych woli obejrzeć video na dany temat niż przeczytać tekst. Obejmuje to coraz więcej tematów – choć najczęściej wolimy obejrzeć film z oceną działania nowinek technologicznych (65% Zetów, 56% Ygreków, 58% Xsów) czy procesu powstawania dania (61% Zetów, 52% Ygreków, 45% Xsów) zamiast czytać przepis.

Nota metodologiczna:

Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanegona próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.

Informacja o badaniu Video Love Story 2:

Badanie Video Love Story 2 to druga edycja badania syndykatowego poświęcona oglądaniu Video zróżnych źródeł i na różnych ekranach przez pokolenia Z, X i Y.


Autor: Grupa IQS 

https://grupaiqs.pl

Najnowsze

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...

Zadbaj o swój wizerunek – to zawsze procentuje. Jak ważna jest marka osobista? Co ma wspólnego z byciem influencerem? Czym jest monetyzacja wizerunku? Między innymi tego dowiecie się z wypowiedzi Artura Kurasińskiego, autora bloga kurasinski.com. ...

Czy jesteśmy skazani na wiarę w fake newsy? Sceptycyzm na wagę złota. Fake newsy bazują na prostym mechanizmie – łatwiej wierzymy w informacje, które potwierdzają nasze przekonania... Z tego powodu osoby obawiające się inwigilacji powielają doniesienia o przymusowym chipowaniu ludzi, a przeciwnicy GMO  powielają doniesienia o narodzinach cielaka z dwiema głowami. ...

W biznesie najlepszy jest złoty środek. Czy kobiety potrafią go odnaleźć?. W Polsce coraz więcej kobiet prowadzi własną działalność gospodarczą. I choć zarządzanie ludźmi nie jest im obce, wiele przedstawicielek płci pięknej zadaje sobie pytanie, jakim być typem zarządcy, jaki wizerunek szefowej kreować czy na czym opierać autorytet. ...

Wideo

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...

Zadbaj o swój wizerunek – to zawsze procentuje. Jak ważna jest marka osobista? Co ma wspólnego z byciem influencerem? Czym jest monetyzacja wizerunku? Między innymi tego dowiecie się z wypowiedzi Artura Kurasińskiego, autora bloga kurasinski.com. ...

W biznesie najlepszy jest złoty środek. Czy kobiety potrafią go odnaleźć?. W Polsce coraz więcej kobiet prowadzi własną działalność gospodarczą. I choć zarządzanie ludźmi nie jest im obce, wiele przedstawicielek płci pięknej zadaje sobie pytanie, jakim być typem zarządcy, jaki wizerunek szefowej kreować czy na czym opierać autorytet. ...

Rządzić w kuchni czy w firmie? Jak swoją przyszłość planują studentki?. Polska jest krajem, w którym kobiety nie mają szans na zrobienie kariery biznesowej? W żadnym wypadku. Według danych Eurostatu w naszym kraju ok. 40% stanowisk kierowniczych zajmują właśnie kobiety. Plasuje nas to na drugim miejscu w całej Unii Europejskiej, za Łotwą. ...