facebook web

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?

Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. Szczególne znaczenie ma to w odniesieniu do młodego pokolenia, dla którego „lajfstajl” jest niezwykle ważny.

„Młodzi ludzie, nazywani millenialsami, oczekują marek »reaktywnych«, z którymi mogą wchodzić w interakcje, które angażują konsumentów osobiście i autentycznie. Dlatego obecnie wiele firm stara się stworzyć brandy o określonym stylu życia, będące blisko swojej grupy docelowej. Niektóre odnoszą sukces, inne nie, bo trudno jest zbudować historię i przekazać ją użytkownikom” – mówi Jonas Lörnell, head of Rebtel Poland.

Kluczowe znaczenie ma właśnie szeroko rozumiane angażowanie grupy docelowej. Samo pozycjonowanie się jako firma lansująca ten, a nie inny styl życia to często za mało, aby przekonać do siebie konsumentów. Trzeba jeszcze utrzymywać z nimi odpowiednie relacje, aktywizować ich, inspirować etc. Warto również zapewnić sobie wsparcie ambasadorów, których nie należy mylić z influencerami – są od nich wiarygodniejsi. Jest to istotne zwłaszcza dla nowych marek lub tych, które dopiero wchodzą na dany rynek.

Jak informuje rozmówca: „Jako nowa marka w Polsce wykorzystaliśmy okazję, aby zbudować markę autentyczną, opartą na stylu życia. Dlatego w działaniach korzystamy ze wsparcia społeczności ambasadorów w Polsce […]. Zależało nam na ich pozytywnych doświadczeniach, stąd brali oni udział w specjalnych wydarzeniach Rebtela, imprezach oraz różnych warsztatach, i dzielili się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych. To był ciekawy sposób na wdrożenie marki”.

Najnowsze

Po co jest PR?. Ciekawią cię początki public relations lub to, jaki jest ideał praktyka public relations, a może chciałbyś się dowiedzieć, przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy PR? W takim razie zapraszamy do przesłuchania rozmowy z Łukaszem Zającem – socjologiem, praktykiem public relations oraz autorem książki Po co jest PR? ...

Gdzie kryzys, tam i zarządzanie kryzysowe. Zamiast pytać się, czy kryzys przyjdzie, powinniśmy raczej spytać, kiedy się pojawi. Będzie dotkliwy dla małych i dużych firm. Będzie, o ile nie wiemy, jak z nim postąpić. Najlepiej uczyć się na czyichś błędach – może dzięki temu nasz kryzys nie będzie wywołany zlekceważeniem klienta, zaserwowaniem nieświeżej żywności czy przejęciem konta na Twitterze.Każda, nawet najlepiej...

Chcesz, aby twoja firma zaistniała w social mediach? Posłuchaj rozmowy z ekspertem. Jakie działania promocyjne w social mediach są najskuteczniejsze? Jak zdobywać najwyższe zasięgi na Facebooku? Jak podtrzymywać zainteresowanie i sympatię użytkowników? Na wszystkie te pytania odpowiada Franciszek Georgiew z agencji Social Tigers. ...

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Wideo

Po co jest PR?. Ciekawią cię początki public relations lub to, jaki jest ideał praktyka public relations, a może chciałbyś się dowiedzieć, przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy PR? W takim razie zapraszamy do przesłuchania rozmowy z Łukaszem Zającem – socjologiem, praktykiem public relations oraz autorem książki Po co jest PR? ...

Chcesz, aby twoja firma zaistniała w social mediach? Posłuchaj rozmowy z ekspertem. Jakie działania promocyjne w social mediach są najskuteczniejsze? Jak zdobywać najwyższe zasięgi na Facebooku? Jak podtrzymywać zainteresowanie i sympatię użytkowników? Na wszystkie te pytania odpowiada Franciszek Georgiew z agencji Social Tigers. ...

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...