facebook web

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga

Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. Bo jesteś ekspertem, bo masz o czym pisać, bo ludzie nadal czytają.

 

  1. Wykorzystuj pracowników

Tym razem podziękują ci za to. Wiele firm nie docenia jednej z największych sił, które drzemią w pokładach ich struktur. Bez względu na to, czy sprzedajesz kosiarki do trawy czy okna dachowe, twoi pracownicy posiadają wiedzę, którą warto się dzielić z klientami. Publikowanie poradników, informacji o nowościach i przykłady zrealizowanych zleceń pokazuje, że jesteście ekspertami w swojej dziedzinie i warto wam zaufać. Dla pracownika to dodatkowa korzyść, publikując pod swoim nazwiskiem, będzie budował swój wizerunek w branży.

 

  1. Sam decydujesz, co publikujesz

Wolnoć, Tomku, w swoim domu, jak pisał Fredro. Blog jest podstawowym kanałem komunikacji dla każdej firmy, co ważne, własnym. Przygotowując wpis (artykuł, poradnik, komentarz itp.) nie jesteś uzależniony od decyzji osób z zewnątrz. Sam wybierasz temat – choć musisz pamiętać, aby był co najmniej aktualny lub ekspercki – i decydujesz o strukturze tekstu. Dlaczego jest to ważne? Zawartość i kompozycja tekstu blogowego może w dużym stopniu wpłynąć na pozycjonowanie strony. Pamiętaj o słowach kluczowych!

 

  1. Wyznaczaj trendy

Twoja firma komunikuje nie tylko do klientów, ale też do konkurencji. Przygotowując publikacje analityczne i komentując wydarzenia istotne dla całego sektora, będziesz zawsze o krok do przodu. Dodatkowo, zbudujesz rozpoznawalność na rynku, wypromujesz idee i twoje rozwiązania problemów, którymi żyje branża. Pamiętaj, że blog to również źródło informacji dla mediów, które mogą zainteresować się twoim punktem widzenia na dany temat.

 

Masz już bloga, ale nie wiesz, jak pisać? Pamiętaj, aby:

  • pisać regularnie – najlepiej raz w tygodniu lub co najmniej raz na miesiąc
  • pisać na temat – unikaj zbyt wielu dygresji
  • pisać szczerze – nie twórz sensacji, tam gdzie ich nie ma
  • pisać zrozumiale – czytelnik nie jest ekspertem, a musi zrozumieć wszystko

Źródło: Neuron Agencja PR

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...