facebook web

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga

Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. Bo jesteś ekspertem, bo masz o czym pisać, bo ludzie nadal czytają.

 

  1. Wykorzystuj pracowników

Tym razem podziękują ci za to. Wiele firm nie docenia jednej z największych sił, które drzemią w pokładach ich struktur. Bez względu na to, czy sprzedajesz kosiarki do trawy czy okna dachowe, twoi pracownicy posiadają wiedzę, którą warto się dzielić z klientami. Publikowanie poradników, informacji o nowościach i przykłady zrealizowanych zleceń pokazuje, że jesteście ekspertami w swojej dziedzinie i warto wam zaufać. Dla pracownika to dodatkowa korzyść, publikując pod swoim nazwiskiem, będzie budował swój wizerunek w branży.

 

  1. Sam decydujesz, co publikujesz

Wolnoć, Tomku, w swoim domu, jak pisał Fredro. Blog jest podstawowym kanałem komunikacji dla każdej firmy, co ważne, własnym. Przygotowując wpis (artykuł, poradnik, komentarz itp.) nie jesteś uzależniony od decyzji osób z zewnątrz. Sam wybierasz temat – choć musisz pamiętać, aby był co najmniej aktualny lub ekspercki – i decydujesz o strukturze tekstu. Dlaczego jest to ważne? Zawartość i kompozycja tekstu blogowego może w dużym stopniu wpłynąć na pozycjonowanie strony. Pamiętaj o słowach kluczowych!

 

  1. Wyznaczaj trendy

Twoja firma komunikuje nie tylko do klientów, ale też do konkurencji. Przygotowując publikacje analityczne i komentując wydarzenia istotne dla całego sektora, będziesz zawsze o krok do przodu. Dodatkowo, zbudujesz rozpoznawalność na rynku, wypromujesz idee i twoje rozwiązania problemów, którymi żyje branża. Pamiętaj, że blog to również źródło informacji dla mediów, które mogą zainteresować się twoim punktem widzenia na dany temat.

 

Masz już bloga, ale nie wiesz, jak pisać? Pamiętaj, aby:

  • pisać regularnie – najlepiej raz w tygodniu lub co najmniej raz na miesiąc
  • pisać na temat – unikaj zbyt wielu dygresji
  • pisać szczerze – nie twórz sensacji, tam gdzie ich nie ma
  • pisać zrozumiale – czytelnik nie jest ekspertem, a musi zrozumieć wszystko

Źródło: Neuron Agencja PR

Najnowsze

Jak zdobywać największe zasięgi w social mediach?. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Rafałowi Myślińskiemu, który wypowiedział się na temat współpracy z influencerami i o prowadzeniu stron w social mediach. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Jak skutecznie analizować działania prowadzone online. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Mateuszowi Muryjasowi, który wypowiedział się na temat analizy działań w social mediach i online w ogóle. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Prywatne poglądy rzecznika - czy mogą zagrozić firmie?. Eksperci ds. komunikacji komentują sprawę zwolnienia pracownika w IKEA (biuro prasowe IKEA). W artykule na portalu wirtualnemedia.pl profesor Dariusz Tworzydło wysnuł tezę, która zachęciła członków Klubu rzeczników w PSPR do zastanowienia się nad tym, czy poglądy rzecznika prasowego firmy mogą zaszkodzić firmie w kryzysie, czy rzecznik powinien podzielać wartości firmy i czy...

Aby przetwarzać dane osobowe wcale nie potrzebujesz zgody. Chociaż o RODO powiedziano i napisano już wiele, w niektórych organizacjach ciągle panuje przekonanie, że aby móc przetwarzać dane osobowe jakiejś osoby, trzeba uzyskać jej zgodę. To oczywiście nieprawda – podstawy przetwarzania danych osobowych mogą być różne. ...

Wideo

Jak zdobywać największe zasięgi w social mediach?. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Rafałowi Myślińskiemu, który wypowiedział się na temat współpracy z influencerami i o prowadzeniu stron w social mediach. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Jak skutecznie analizować działania prowadzone online. Podczas tegorocznego Social Media Week w Warszawie zadaliśmy kilka pytań Mateuszowi Muryjasowi, który wypowiedział się na temat analizy działań w social mediach i online w ogóle. Zapraszamy do przesłuchania. ...

Aby przetwarzać dane osobowe wcale nie potrzebujesz zgody. Chociaż o RODO powiedziano i napisano już wiele, w niektórych organizacjach ciągle panuje przekonanie, że aby móc przetwarzać dane osobowe jakiejś osoby, trzeba uzyskać jej zgodę. To oczywiście nieprawda – podstawy przetwarzania danych osobowych mogą być różne. ...

Jaka jest przyszłość Facebooka?. Fundacja InternetPR uczestniczyła w tegorocznej edycji Social Media Week. Zapraszamy do przesłuchania wypowiedzi Franciszka Georgiewa, CEO z agencji Social Tigers. ...