facebook web

Klikam albo znikam - czego tak naprawdę potrzebuje współczesny klient


Dzielimy ich według pokoleń, kategoryzujemy zgodnie z zainteresowaniami czy prowadzonym trybem życia. Tymczasem współczesnych klientów, choć z pewnością tak różnych pod wieloma względami, bezdyskusyjnie łączy jedno – ma być szybko, wygodnie i bezpiecznie, czyli innymi słowy: superkomfortowo. W dobie rosnącej na rynku konkurencji oraz dynamicznych zmian w prawie to właśnie praktyczność usługi jest tym, na co zwraca uwagę konsument. Czy standardowe rozwiązania już na zawsze odejdą do lamusa?

Zabiegany, zestresowany i spóźniony – jeszcze do niedawna tak wyobrażaliśmy sobie potencjalnego klienta 3.0. Niesłusznie! Współczesny konsumpcjonizm opiera się przede wszystkim na szacunku do siebie, swojego czasu czy nawet środowiska, a co za tym idzie, nie tak łatwo daje się zaszufladkować w kategoriach związanych z pędem życia wielkiego miasta i karierą w korporacji. Ale nawet zwolennicy „slow life” nie przepadają za przestarzałymi rozwiązaniami, które wystawiają ich cierpliwość na próbę i marnują bezcenny czas.

Nowoczesny klient potrzebuje przede wszystkim szerokiego dostępu do narzędzi, dzięki którym z powodzeniem załatwi wszystkie formalności.  Choć w razie potrzeby chętnie zasięgnie porady u konsultanta w stacjonarnym punkcie obsługi, sam preferuje jednak kontakt elektroniczny, a już na pewno nie chce zaprzątać sobie głowy papierowymi dokumentami, które zostały wyparte przez swoich elektronicznych następców.

Wszystko w jednym miejscu

Choć zabrzmi banalnie, to prawdą jest, że żaden konsument nie lubi „rozmieniać się na drobne” i preferuje wszechstronne rozwiązania, dzięki którym nie musi martwić się o kompleksową obsługę. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych oraz praktycznie każdej branży, która może funkcjonować w Internecie. Prym pod tym względem wiodą zaawansowane systemy informatyczne np. wspomagające księgowość, zarządzanie projektami czy procesy zakupowe.

- Klienci oczekują nowoczesnych rozwiązań, żyjemy przecież w czasach, kiedy dobrze zaprojektowany system może zautomatyzować wiele czynności, które do tej pory zabierały nam tylko czas. Widać to doskonale na przykładzie naszych użytkowników - najbardziej doceniają to, że mogą w każdej chwili dokonać wglądu w przesłane dokumenty, wystawić fakturę, zaliczkę, korektę czy nawet zajrzeć do firmowej kasy, co kiedyś wymagałoby wygospodarowania czasu na co najmniej jedną wizytę w biurze rachunkowym. Dzisiaj nikomu nie chce się już wychodzić z domu czy z biura, skoro wszystko można załatwić jednym kliknięciem – podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART, aplikacji wspierającej nowoczesną księgowość.

Biznes z technologią w relacji win-win


Żadna technologia nie zastąpi kontaktu „twarzą w twarz” i też nie o wyeliminowanie czynnika ludzkiego w procesie obsługi klienta tutaj chodzi. Stacjonarne punkty nadal będą niezbędne biznesowi, ale to rozwiązania internetowe są obecnie traktowane priorytetowo i niezbędne do prowadzenia interesów. I choć przedsiębiorstwa oferujące możliwość załatwienia wszystkich spraw online mogą być spokojne o swoją przyszłość, to firmy, które nie zadbały o takie rozwiązanie, mają prawdziwe powody do zmartwień.
Dlaczego? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: chodzi o troskę. Nie tylko o środowisko - choć biznes online skutecznie minimalizuje zużycie papieru i innych materiałów - ale także o czas klienta i własnych pracowników. Konsument oczekuje teraz prawa do wyboru, czy daną sprawę załatwi szybko przez system internetowy, czy jednak bardziej zależy mu na osobistej konsultacji ze specjalistą. To dlatego tak ważne jest, aby relację człowiek-technologia rozpatrywać w kategoriach komplementarności, a nie rywalizacji.
Nowoczesna obsługa klienta to wyzwanie dla wszystkich przedsiębiorstw, które chcą świadczyć usługi na najwyższym poziomie i iść ramię w ramię z dynamicznym postępem technologicznym. Dla wielu zwolenników tradycyjnych metod takie rozwiązanie może wydawać się skomplikowane lub nawet zagrażające. W rzeczywistości systemy oparte na nowoczesnych technologiach są przede wszystkim niezwykle intuicyjne i proste w obsłudze, a ich wdrożenie poszerza ofertę firmy i umożliwia klientom podjęcie decyzji o preferowanej formie obsługi . Dlatego też zamiast zastanawiać się, jak wyjść naprzeciw nowemu pokoleniu wymagających klientów, warto po prostu zainwestować w kompleksowe rozwiązania i tym samym zadbać o dobry wizerunek w oczach przyszłych konsumentów.

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...