facebook web

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?


Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi:
Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]!

Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. W Polsce aż ok. 15 mln użytkowników dostępnych jest na YouTube, ok. 14 mln na Facebooku, 3,3 mln na Twitterze, 3,2 mln na Instagramie, 1,9 mln na Pintereście oraz 1,8 mln na LinkedInie.

Ale zanim zaczniesz zakładać firmowe profile na wszystkich popularnych portalach społecznościowych, to zastanów się, który będzie odpowiedni do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, oferowanej usługi czy produktu.

Zacznij od ustalenia grupy docelowej. Zastanów się i odpowiedz na pytania: Kim jest mój klient? Gdzie go znajdę? Jakie treści będą do niego trafiać? Im lepiej go poznasz, tym bardziej spełnisz jego potrzeby i motywację. Drugim krokiem jest wybór celu: czy poprzez obecność w mediach społecznościowych chcesz budować pozytywny wizerunek firmy, zdobywać wiedzę na temat swoich klientów, sprzedawać, a może rekrutować?
Po ustaleniu wspomnianych kwestii nadszedł czas na wybranie odpowiedniego medium:


Facebook

To idealne narzędzie do budowania świadomości marki, a także reklamowania i sprzedawania produktów lub usług. Do komunikacji z klientami można wykorzystywać zarówno treść, zdjęcia, jak i krótkie wideo.


Twitter

Sprawdzi się u osób, dla których ważny jest Personal Branding. Twitter to idealne narzędzie do publikowania własnych opinii, zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi, obserwowania i analizowania zmieniających się  trendów, budowania relacji z mediami i klientami oraz monitorowania opinii.  


Instagram

Instagram pozwala na budowanie marki za pomocą reklamowanych produktów oraz kreowanego wizerunku. Jest to dobre narzędzie do szukania inspiracji oraz nawiązywania współpracy z influencerami.


LinkedIn

Jest platformą społecznościową dla profesjonalistów łącząca ubiegających się o pracę, pracowników i pracodawców na całym świecie. To idealnie narzędzie do budowania wizerunku idealnego pracodawcy.
Nie możemy pominąć również Youtube’a. W Polsce korzysta z niego ponad 15 milionów użytkowników. Serwis ten można wykorzystać na różne sposoby – zakładając własny profil oraz wykorzystując popularne kanały do promocji własnej marki.
Rynek mediów społecznościowych bardzo szybko się zmienia. Warto, czasami odejść od popularnych narzędzi i wybrać całkiem nowe. Jeżeli Twoją grupą docelową są nastolatkowie to idealnie sprawdzi się Musica.ly. To nowe medium społecznościowe, które służy on do nagrywania 15-to sekundowych teledysków do wybranej przez siebie muzyki. A jeżeli dysponujesz ciekawymi zdjęciami koniecznie wypróbuj Pinteresta.

[1] https://mobirank.pl/2018/02/02/mobile-i-digital-w-2018-roku-w-polsce-i-na-swiecie/


Źródło: Neuron Public Relations 
Autor: Martyna Kotkowska

Najnowsze

Wypłyń z biznesem w internecie. Nie wiesz, jak stworzyć biznes online? Jak promować swoją markę w internecie? Co jest najważniejsze w komunikacji online z klientem? Jak tworzyć angażujące grafiki? Posłuchaj więc eksperta, Joanne Ceplin, czyli przedsiębiorcę digital, trenera skutecznej komunikacji online, a także autorkę książki "Uwierz w swoją markę online".  ...

Wideo robić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Jak tworzyć ciekawy wideomarketing? Na czym właściwie polega? Jak zacząć? Co jest potrzebne do wystartowania? Jak się wyróżnić z tłumu, tworząc wideomarketing? O tym wszystkim opowie Artur Kurasiński, autor bloga www.kurasinski.com. ...

Nie z każdym influencerem osiągniesz sukces. Zobacz, na co zwrócić uwagę, planując kampanię. Co odróżnia influencera od ambasadora? Jak stworzyć skuteczną kampanię marketingową? Jak dobrać najlepszego influencera, by kampania osiągnęła sukces? Na te pytania odpowie Kamil Bolek, CMO oraz członek zarządu LifeTube.  ...

Serial w drodze na smartfonie?. Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie – wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS. ...

Wideo

Wypłyń z biznesem w internecie. Nie wiesz, jak stworzyć biznes online? Jak promować swoją markę w internecie? Co jest najważniejsze w komunikacji online z klientem? Jak tworzyć angażujące grafiki? Posłuchaj więc eksperta, Joanne Ceplin, czyli przedsiębiorcę digital, trenera skutecznej komunikacji online, a także autorkę książki "Uwierz w swoją markę online".  ...

Wideo robić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Jak tworzyć ciekawy wideomarketing? Na czym właściwie polega? Jak zacząć? Co jest potrzebne do wystartowania? Jak się wyróżnić z tłumu, tworząc wideomarketing? O tym wszystkim opowie Artur Kurasiński, autor bloga www.kurasinski.com. ...

Nie z każdym influencerem osiągniesz sukces. Zobacz, na co zwrócić uwagę, planując kampanię. Co odróżnia influencera od ambasadora? Jak stworzyć skuteczną kampanię marketingową? Jak dobrać najlepszego influencera, by kampania osiągnęła sukces? Na te pytania odpowie Kamil Bolek, CMO oraz członek zarządu LifeTube.  ...

W dzisiejszych czasach każdy sprzedaje. Zobacz jak zmienił się wizerunek sprzedawcy na przestrzeni lat . Wizerunek sprzedawcy od lat nie kojarzy się pozytywnie. Dlaczego? Kiedy to się stało? Czy jest szansa na zmianę? Jak wygląda to za granicą? Sprzedawca – kim właściwie jest? Na wszystkie te pytania odpowiada trener biznesu Dorota Rymaszewska.    ...