facebook web

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?


Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi:
Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]!

Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. W Polsce aż ok. 15 mln użytkowników dostępnych jest na YouTube, ok. 14 mln na Facebooku, 3,3 mln na Twitterze, 3,2 mln na Instagramie, 1,9 mln na Pintereście oraz 1,8 mln na LinkedInie.

Ale zanim zaczniesz zakładać firmowe profile na wszystkich popularnych portalach społecznościowych, to zastanów się, który będzie odpowiedni do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, oferowanej usługi czy produktu.

Zacznij od ustalenia grupy docelowej. Zastanów się i odpowiedz na pytania: Kim jest mój klient? Gdzie go znajdę? Jakie treści będą do niego trafiać? Im lepiej go poznasz, tym bardziej spełnisz jego potrzeby i motywację. Drugim krokiem jest wybór celu: czy poprzez obecność w mediach społecznościowych chcesz budować pozytywny wizerunek firmy, zdobywać wiedzę na temat swoich klientów, sprzedawać, a może rekrutować?
Po ustaleniu wspomnianych kwestii nadszedł czas na wybranie odpowiedniego medium:


Facebook

To idealne narzędzie do budowania świadomości marki, a także reklamowania i sprzedawania produktów lub usług. Do komunikacji z klientami można wykorzystywać zarówno treść, zdjęcia, jak i krótkie wideo.


Twitter

Sprawdzi się u osób, dla których ważny jest Personal Branding. Twitter to idealne narzędzie do publikowania własnych opinii, zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi, obserwowania i analizowania zmieniających się  trendów, budowania relacji z mediami i klientami oraz monitorowania opinii.  


Instagram

Instagram pozwala na budowanie marki za pomocą reklamowanych produktów oraz kreowanego wizerunku. Jest to dobre narzędzie do szukania inspiracji oraz nawiązywania współpracy z influencerami.


LinkedIn

Jest platformą społecznościową dla profesjonalistów łącząca ubiegających się o pracę, pracowników i pracodawców na całym świecie. To idealnie narzędzie do budowania wizerunku idealnego pracodawcy.
Nie możemy pominąć również Youtube’a. W Polsce korzysta z niego ponad 15 milionów użytkowników. Serwis ten można wykorzystać na różne sposoby – zakładając własny profil oraz wykorzystując popularne kanały do promocji własnej marki.
Rynek mediów społecznościowych bardzo szybko się zmienia. Warto, czasami odejść od popularnych narzędzi i wybrać całkiem nowe. Jeżeli Twoją grupą docelową są nastolatkowie to idealnie sprawdzi się Musica.ly. To nowe medium społecznościowe, które służy on do nagrywania 15-to sekundowych teledysków do wybranej przez siebie muzyki. A jeżeli dysponujesz ciekawymi zdjęciami koniecznie wypróbuj Pinteresta.

[1] https://mobirank.pl/2018/02/02/mobile-i-digital-w-2018-roku-w-polsce-i-na-swiecie/


Źródło: Neuron Public Relations 
Autor: Martyna Kotkowska

Najnowsze

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Różnice między PR a promocją i reklamą się zacierają. Rada Etyki Public Relations bije na alarm. Pojęcie public relations się rozmywa. PR jest mieszany z innymi formami komunikacji i różnice między nim a promocją, reklamą czy nawet CSR się zacierają. Prowadzi to do destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych takich jak zaufanie, wiarygodność czy szacunek dla odbiorcy. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Wideo

Rozmowa z profesorem Jerzym Olędzkim: ponad 50% materiałów PR-owych jest wykorzystywanych przez media . W ostatnich latach można zauważyć zmianę sposobu funkcjonowania dziennikarzy i mediów w ogóle. Skrzynki odbiorcze dziennikarzy zasypywane są mailami od PR-owców, a więc źródło artykułów i informacji publikowanych w mediach coraz częściej pochodzi z agencji PR-owych. ...

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Postaw na witrynę mobile-friendly. Być może już niedługo komputery stacjonarne będą służyć nam tylko do pracy, a szukać interesujących treści w internecie będziemy wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jego konsumpcja na smartfonach i tabletach stale rośnie i według wielu badań generowany na nich ruch w sieci już od kilku lat przewyższa ten pochodzący z urządzeń stacjonarnych. ...

Jakie działania podejmują banki w ramach CSR-u. Dla banków – tak jak i dla wielu innych podmiotów działających na rynku – liczy się przede wszystkim osiąganie zysków. W swojej działalności nie skupiają się jednak tylko na aspekcie finansowym. Coraz większe znaczenie mają dla nich również takie kwestie, jak potrzeby pracowników, klientów, społeczności lokalnych, wspieranie kultury, edukacji czy ochrona środowiska. ...

Postmillenialsi – instrukcja obsługi. Postmillenialsi, jacy są? Czym się charakteryzują? Jak pracować z pokoleniem Z? Czy to jest łatwe? Na te i inne pytania odpowiada Sylwia Królikowska, trenerka biznesu z Van Dahlen Group. ...