facebook web

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?


Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi:
Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]!

Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. W Polsce aż ok. 15 mln użytkowników dostępnych jest na YouTube, ok. 14 mln na Facebooku, 3,3 mln na Twitterze, 3,2 mln na Instagramie, 1,9 mln na Pintereście oraz 1,8 mln na LinkedInie.

Ale zanim zaczniesz zakładać firmowe profile na wszystkich popularnych portalach społecznościowych, to zastanów się, który będzie odpowiedni do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, oferowanej usługi czy produktu.

Zacznij od ustalenia grupy docelowej. Zastanów się i odpowiedz na pytania: Kim jest mój klient? Gdzie go znajdę? Jakie treści będą do niego trafiać? Im lepiej go poznasz, tym bardziej spełnisz jego potrzeby i motywację. Drugim krokiem jest wybór celu: czy poprzez obecność w mediach społecznościowych chcesz budować pozytywny wizerunek firmy, zdobywać wiedzę na temat swoich klientów, sprzedawać, a może rekrutować?
Po ustaleniu wspomnianych kwestii nadszedł czas na wybranie odpowiedniego medium:


Facebook

To idealne narzędzie do budowania świadomości marki, a także reklamowania i sprzedawania produktów lub usług. Do komunikacji z klientami można wykorzystywać zarówno treść, zdjęcia, jak i krótkie wideo.


Twitter

Sprawdzi się u osób, dla których ważny jest Personal Branding. Twitter to idealne narzędzie do publikowania własnych opinii, zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi, obserwowania i analizowania zmieniających się  trendów, budowania relacji z mediami i klientami oraz monitorowania opinii.  


Instagram

Instagram pozwala na budowanie marki za pomocą reklamowanych produktów oraz kreowanego wizerunku. Jest to dobre narzędzie do szukania inspiracji oraz nawiązywania współpracy z influencerami.


LinkedIn

Jest platformą społecznościową dla profesjonalistów łącząca ubiegających się o pracę, pracowników i pracodawców na całym świecie. To idealnie narzędzie do budowania wizerunku idealnego pracodawcy.
Nie możemy pominąć również Youtube’a. W Polsce korzysta z niego ponad 15 milionów użytkowników. Serwis ten można wykorzystać na różne sposoby – zakładając własny profil oraz wykorzystując popularne kanały do promocji własnej marki.
Rynek mediów społecznościowych bardzo szybko się zmienia. Warto, czasami odejść od popularnych narzędzi i wybrać całkiem nowe. Jeżeli Twoją grupą docelową są nastolatkowie to idealnie sprawdzi się Musica.ly. To nowe medium społecznościowe, które służy on do nagrywania 15-to sekundowych teledysków do wybranej przez siebie muzyki. A jeżeli dysponujesz ciekawymi zdjęciami koniecznie wypróbuj Pinteresta.

[1] https://mobirank.pl/2018/02/02/mobile-i-digital-w-2018-roku-w-polsce-i-na-swiecie/


Źródło: Neuron Public Relations 
Autor: Martyna Kotkowska

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...