facebook web

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody


Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. Poznaj zdanie eksperta.

Zgoda bezpieczniejsza

Jeżeli chodzi o przesyłanie informacji prasowych, „w grę wchodzą tak naprawdę dwie przesłanki: przesłanka zgody i przesłanka uzasadnionego interesu administratora danych. Można by się zastanawiać, która z nich jest bezpieczniejsza. Wydaje mi się, że bezpieczniejsza na tę chwilę jest przesłanka zgody […]. Często komunikaty prasowe mogą być kwalifikowane jako informacje handlowe wysyłane drogą elektroniczną, a przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną mówią, że wtedy jest wymagana zgoda” – zauważa Michał Sztąberek, prezes firmy iSecure. A co jeśli wysłaliśmy zapytanie o pozwolenie na przesyłanie informacji prasowych, ale nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi? Niestety, w tej sytuacji milczenie oznacza brak zgody.

Przekazujesz bazę? Zawrzyj umowę powierzenia

Czasami zdarza się tak, że firma ma swoją bazę dziennikarzy, którą postanawia przekazać agencji PR, aby to ona wysyłała do nich informacje prasowe. W takim przypadku najlepiej, aby administrator danych (firma) zawarł z procesorem (agencją) umowę powierzenia. Jeżeli doszłoby do jakichś naruszeń dotyczących przetwarzania przez agencję przekazanych danych osobowych, podstawą jej odpowiedzialności prawnej względem klienta byłyby zarówno przepisy RODO oraz instrukcje udzielone przez firmę, jak i zapisy umowy powierzenia.


Źródło: infoWire.pl 

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

Czy należy reagować na każdego fake newsa. „Nasze otoczenie zawsze ma wpływ na wizerunek firmy, w której pracujemy. Powinniśmy bardzo dokładnie monitorować to, co się dzieje wokół nas, i odpowiednio na to reagować. »Odpowiednio« nie zawsze oznacza, że jesteśmy zobowiązani odpowiedzieć na każdą zaczepkę i każdy komunikat […]. ...

Czy reklama na Facebooku się opłaca. „Uważam, że reklama na Facebooku jak najbardziej sprzedaje. Ba, nawet mamy na to dowody. Reklama na Facebooku potrafi przynosić fantastyczne zwroty, od stu procent do nawet dziesiątek tysięcy procent” – mówi Artur Jabłoński, CEO w digitalk. ...

Gender w mediach społecznościowych. Czy mężczyźni prowadzą swoje profile społecznościowe inaczej niż kobiety? Zobacz wypowiedź dr Magdaleny Łużniak-Piechy, psycholog z Uniwersytetu SWPS. ...

Kryzys może być dla firmy szansą. „Kryzys nie zawsze jest zły. Jest wiele sytuacji, w których kryzys można wykorzystać do tego, żeby zmienić swoje podejście do komunikacji, żeby zmienić wizerunek firmy […]. Czasem kryzys jest potrzebny do tego, żeby firma się przewartościowała. ...

Wideo

Czy należy reagować na każdego fake newsa. „Nasze otoczenie zawsze ma wpływ na wizerunek firmy, w której pracujemy. Powinniśmy bardzo dokładnie monitorować to, co się dzieje wokół nas, i odpowiednio na to reagować. »Odpowiednio« nie zawsze oznacza, że jesteśmy zobowiązani odpowiedzieć na każdą zaczepkę i każdy komunikat […]. ...

Czy reklama na Facebooku się opłaca. „Uważam, że reklama na Facebooku jak najbardziej sprzedaje. Ba, nawet mamy na to dowody. Reklama na Facebooku potrafi przynosić fantastyczne zwroty, od stu procent do nawet dziesiątek tysięcy procent” – mówi Artur Jabłoński, CEO w digitalk. ...

Gender w mediach społecznościowych. Czy mężczyźni prowadzą swoje profile społecznościowe inaczej niż kobiety? Zobacz wypowiedź dr Magdaleny Łużniak-Piechy, psycholog z Uniwersytetu SWPS. ...

Kryzys może być dla firmy szansą. „Kryzys nie zawsze jest zły. Jest wiele sytuacji, w których kryzys można wykorzystać do tego, żeby zmienić swoje podejście do komunikacji, żeby zmienić wizerunek firmy […]. Czasem kryzys jest potrzebny do tego, żeby firma się przewartościowała. ...