facebook web

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody


Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. Poznaj zdanie eksperta.

Zgoda bezpieczniejsza

Jeżeli chodzi o przesyłanie informacji prasowych, „w grę wchodzą tak naprawdę dwie przesłanki: przesłanka zgody i przesłanka uzasadnionego interesu administratora danych. Można by się zastanawiać, która z nich jest bezpieczniejsza. Wydaje mi się, że bezpieczniejsza na tę chwilę jest przesłanka zgody […]. Często komunikaty prasowe mogą być kwalifikowane jako informacje handlowe wysyłane drogą elektroniczną, a przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną mówią, że wtedy jest wymagana zgoda” – zauważa Michał Sztąberek, prezes firmy iSecure. A co jeśli wysłaliśmy zapytanie o pozwolenie na przesyłanie informacji prasowych, ale nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi? Niestety, w tej sytuacji milczenie oznacza brak zgody.

Przekazujesz bazę? Zawrzyj umowę powierzenia

Czasami zdarza się tak, że firma ma swoją bazę dziennikarzy, którą postanawia przekazać agencji PR, aby to ona wysyłała do nich informacje prasowe. W takim przypadku najlepiej, aby administrator danych (firma) zawarł z procesorem (agencją) umowę powierzenia. Jeżeli doszłoby do jakichś naruszeń dotyczących przetwarzania przez agencję przekazanych danych osobowych, podstawą jej odpowiedzialności prawnej względem klienta byłyby zarówno przepisy RODO oraz instrukcje udzielone przez firmę, jak i zapisy umowy powierzenia.


Źródło: infoWire.pl 

Najnowsze

Po co jest PR?. Ciekawią cię początki public relations lub to, jaki jest ideał praktyka public relations, a może chciałbyś się dowiedzieć, przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy PR? W takim razie zapraszamy do przesłuchania rozmowy z Łukaszem Zającem – socjologiem, praktykiem public relations oraz autorem książki Po co jest PR? ...

Gdzie kryzys, tam i zarządzanie kryzysowe. Zamiast pytać się, czy kryzys przyjdzie, powinniśmy raczej spytać, kiedy się pojawi. Będzie dotkliwy dla małych i dużych firm. Będzie, o ile nie wiemy, jak z nim postąpić. Najlepiej uczyć się na czyichś błędach – może dzięki temu nasz kryzys nie będzie wywołany zlekceważeniem klienta, zaserwowaniem nieświeżej żywności czy przejęciem konta na Twitterze.Każda, nawet najlepiej...

Chcesz, aby twoja firma zaistniała w social mediach? Posłuchaj rozmowy z ekspertem. Jakie działania promocyjne w social mediach są najskuteczniejsze? Jak zdobywać najwyższe zasięgi na Facebooku? Jak podtrzymywać zainteresowanie i sympatię użytkowników? Na wszystkie te pytania odpowiada Franciszek Georgiew z agencji Social Tigers. ...

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Wideo

Po co jest PR?. Ciekawią cię początki public relations lub to, jaki jest ideał praktyka public relations, a może chciałbyś się dowiedzieć, przed jakimi wyzwaniami stoi dzisiejszy PR? W takim razie zapraszamy do przesłuchania rozmowy z Łukaszem Zającem – socjologiem, praktykiem public relations oraz autorem książki Po co jest PR? ...

Chcesz, aby twoja firma zaistniała w social mediach? Posłuchaj rozmowy z ekspertem. Jakie działania promocyjne w social mediach są najskuteczniejsze? Jak zdobywać najwyższe zasięgi na Facebooku? Jak podtrzymywać zainteresowanie i sympatię użytkowników? Na wszystkie te pytania odpowiada Franciszek Georgiew z agencji Social Tigers. ...

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...