facebook web

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?


Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „
Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim.

Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących polskich przedsiębiorstwach z „Listy 500” Rzeczpospolitej. Udział w konferencji jest bezpłatny – należy wypełnić formularz rejestracyjny.

Kluczowym czynnikiem w obliczu pojawienia się sytuacji kryzysowej jest czas podjęcia pierwszych działań mających na celu zażegnanie niebezpieczeństwa. Tymczasem jak wynika z zebranych w trakcie badania danych, aż ¼ największych polskich przedsiębiorstw nie ma opracowanych procedur związanych z zarządzaniem komunikacją kryzysową. Dodatkowo średnio dwie na pięć firm deklarowały, że nie posiadają sztabu antykryzysowego o ustalonym składzie. Spore braki występują także w sferze szkoleń komunikacyjnych dla kadry zarządzającej, gdyż niemal połowa firm nie dostrzega konieczności ich organizowania.

 

To już trzecia edycja badań dotyczących przygotowania największych polskich firm do zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Pozwoliły one na uzyskanie niezwykle ciekawych wniosków, pokazujących stan w jakim znajdują się przedsiębiorstwa, szczególnie te zaliczane do najważniejszych w naszym kraju, bo z listy 500 największych według rankingu Rzeczpospolitej. Wieloletni cykl badawczy pokazuje także, jak na przestrzeni lat zmienia się podejście do procedur i przygotowania na wypadek wystąpienia sytuacji problemowych w obszarze wizerunku – mówi współautor raportu dr hab. Dariusz Tworzydło z  Uniwersytetu Warszawskiego, CEO EXACTO sp. z o.o.

 

Wnioski płynące z badania stanowią diagnozę kluczowych elementów metodologii kryzysowego PR oraz identyfikację dominujących typów postaw wśród kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za procesy komunikacyjne instytucji. Ta problematyka zostanie szczegółowo omówiona podczas zbliżającej się konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja 2018 r. na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W trakcie jej trwania zostaną zaprezentowane wyniki badań ilościowych dotyczących zarządzania sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach.

 

W badaniu wzięła udział elita polskiej gospodarki. W efekcie zdobyliśmy diagnozę tego, jak najważniejsze przedsiębiorstwa naszego kraju są przygotowane do sytuacji kryzysowych i jak sobie z nimi radzą. Mamy też odpowiedzi, czy potrafią sobie radzić same, czy też lepiej z kryzysami walczyć z profesjonalnym wsparciem. To cenna wiedza, bo mówi jak przechodzić kryzysy szybciej, sprawniej i po prostu taniej – mówi Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications.

 

Oprócz prezentacji wyników badań, na uczestników biorących udział w konferencji czekają dwie debaty. W pierwszej z nich, będącej dyskusją nad wynikami raportu udział wezmą min. dr hab. Dariusz Tworzydło z Katedry Komunikacji i Public Relations Uniwersytetu Warszawskiego, Adam Łaszyn, Prezes Zarządu agencji Alert Media Communications, dr hab. Jacek Trębecki, prof. nadzw. UEP, Katarzyna Wilczewska, Corporate Communications Manager PEPCO oraz prof. nadzw. dr hab. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Prezes Zarządu Prelite PR. W drugiej debacie będzie uczestniczył prof. Alan Freitag z Uniwersytetu Karoliny Północnej w Charlotte, który jest założycielem uczelnianej organizacji Public Relations Student Society of America oraz autorem publikacji w Public Relations Journal oraz Journalism and Mass Communication Quarterly.

 

Prezentowany raport będzie kontynuacją dziesięcioletniej tradycji zapoczątkowanej przez dr. hab. Dariusza Tworzydło oraz agencję Alert Media Communications. Tegoroczne wyniki badań bazują na rozbudowanym protokole badawczym i stanowią zbiorczą diagnozę prowadzonych dotychczasowo pomiarów.

 

Organizatorami konferencji są Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Exacto Sp. z o.o., Alert Media Communications, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i PR Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Instytut Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Newsline Sp. z o.o. Partnerem głównym jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

 


Źródło: Alert Media Communications

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...