facebook web

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?


Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „
Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim.

Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących polskich przedsiębiorstwach z „Listy 500” Rzeczpospolitej. Udział w konferencji jest bezpłatny – należy wypełnić formularz rejestracyjny.

Kluczowym czynnikiem w obliczu pojawienia się sytuacji kryzysowej jest czas podjęcia pierwszych działań mających na celu zażegnanie niebezpieczeństwa. Tymczasem jak wynika z zebranych w trakcie badania danych, aż ¼ największych polskich przedsiębiorstw nie ma opracowanych procedur związanych z zarządzaniem komunikacją kryzysową. Dodatkowo średnio dwie na pięć firm deklarowały, że nie posiadają sztabu antykryzysowego o ustalonym składzie. Spore braki występują także w sferze szkoleń komunikacyjnych dla kadry zarządzającej, gdyż niemal połowa firm nie dostrzega konieczności ich organizowania.

 

To już trzecia edycja badań dotyczących przygotowania największych polskich firm do zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Pozwoliły one na uzyskanie niezwykle ciekawych wniosków, pokazujących stan w jakim znajdują się przedsiębiorstwa, szczególnie te zaliczane do najważniejszych w naszym kraju, bo z listy 500 największych według rankingu Rzeczpospolitej. Wieloletni cykl badawczy pokazuje także, jak na przestrzeni lat zmienia się podejście do procedur i przygotowania na wypadek wystąpienia sytuacji problemowych w obszarze wizerunku – mówi współautor raportu dr hab. Dariusz Tworzydło z  Uniwersytetu Warszawskiego, CEO EXACTO sp. z o.o.

 

Wnioski płynące z badania stanowią diagnozę kluczowych elementów metodologii kryzysowego PR oraz identyfikację dominujących typów postaw wśród kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za procesy komunikacyjne instytucji. Ta problematyka zostanie szczegółowo omówiona podczas zbliżającej się konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja 2018 r. na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W trakcie jej trwania zostaną zaprezentowane wyniki badań ilościowych dotyczących zarządzania sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach.

 

W badaniu wzięła udział elita polskiej gospodarki. W efekcie zdobyliśmy diagnozę tego, jak najważniejsze przedsiębiorstwa naszego kraju są przygotowane do sytuacji kryzysowych i jak sobie z nimi radzą. Mamy też odpowiedzi, czy potrafią sobie radzić same, czy też lepiej z kryzysami walczyć z profesjonalnym wsparciem. To cenna wiedza, bo mówi jak przechodzić kryzysy szybciej, sprawniej i po prostu taniej – mówi Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications.

 

Oprócz prezentacji wyników badań, na uczestników biorących udział w konferencji czekają dwie debaty. W pierwszej z nich, będącej dyskusją nad wynikami raportu udział wezmą min. dr hab. Dariusz Tworzydło z Katedry Komunikacji i Public Relations Uniwersytetu Warszawskiego, Adam Łaszyn, Prezes Zarządu agencji Alert Media Communications, dr hab. Jacek Trębecki, prof. nadzw. UEP, Katarzyna Wilczewska, Corporate Communications Manager PEPCO oraz prof. nadzw. dr hab. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Prezes Zarządu Prelite PR. W drugiej debacie będzie uczestniczył prof. Alan Freitag z Uniwersytetu Karoliny Północnej w Charlotte, który jest założycielem uczelnianej organizacji Public Relations Student Society of America oraz autorem publikacji w Public Relations Journal oraz Journalism and Mass Communication Quarterly.

 

Prezentowany raport będzie kontynuacją dziesięcioletniej tradycji zapoczątkowanej przez dr. hab. Dariusza Tworzydło oraz agencję Alert Media Communications. Tegoroczne wyniki badań bazują na rozbudowanym protokole badawczym i stanowią zbiorczą diagnozę prowadzonych dotychczasowo pomiarów.

 

Organizatorami konferencji są Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Exacto Sp. z o.o., Alert Media Communications, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i PR Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Instytut Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Newsline Sp. z o.o. Partnerem głównym jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

 


Źródło: Alert Media Communications

Najnowsze

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero. Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. ...

Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka? Szokujące wyniki raport. Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication. ...

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

Wideo

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...