facebook web

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?


Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne.

Jak w życiu prywatnym, tak i w pracy

Młodzi ludzie w życiu prywatnym prowadzą ze sobą wideorozmowy bardzo często. Według badania firmy Polycom regularnie robi to prawie 80% millenialsów. Nieszczególnie dziwi więc, że osoby te w taki sam sposób chcą porozumiewać się ze współpracownikami. Jest to o tyle istotne, że swoją pracę mogą wykonywać dzięki temu w dowolnym miejscu, co wpisuje się w ideę work-life balance. Dla firm, które nie skupiają wszystkich swoich pracowników w jednym biurze, ważne jest z kolei to, że narzędzia do prowadzenia wideorozmów poprawiają komunikację wewnętrzną w organizacji i zwiększają efektywność pracy zatrudnionych osób.

Nie tylko dla korporacji

„Systemy wideokonferencyjne są stosowane coraz powszechniej […]. Kiedyś były dostępne raczej dla dużych, bogatych firm. W tej chwili widzimy, że m.in. poprzez możliwość zastosowania narzędzi chmurowych wideokonferencje coraz częściej są prowadzone przez mniejsze firmy, wykonujące pracę w wielu oddziałach, które potrzebują ze sobą współpracować. Mam na myśli np. agencje rekrutacyjne, agencje reklamowe, firmy architektoniczne czy biura prawne” – mówi Jakub Abramczyk, sales director Eastern Europe w firmie Polycom.

Jak rozmawiać, to bezpiecznie

Organizacje korzystające z systemów wideokonferencyjnych muszą oczywiście pamiętać o zachowywaniu bezpieczeństwa. W końcu podczas odbywanych rozmów nierzadko są przekazywane ważne informacje biznesowe, które nie mogą trafić do niepowołanych uszu. Po pierwsze trzeba zadbać o bezpieczeństwo informatyczne. Mowa np. o odpowiednim szyfrowaniu czy też zamknięciu systemu w obrębie własnej infrastruktury. Po drugie należy zwiększać świadomość pracowników nt. korzystania z tego typu narzędzi. I wreszcie po trzecie powinno się pamiętać o zastosowaniu zabezpieczeń fizycznych, np. o wyciszeniu sal, w których prowadzi się wideorozmowy.

 

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...