facebook web

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?


W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa poświęconą aktywnościom online Polaków w poszczególnych województwach.


Średnio 2 godziny i 6 minut dziennie w sieci

W lutym 2018 roku internauci w Polsce spędzili w sieci średnio 2 godz. i 6 min (źródło: badanie Gemius/PBI, luty 2018 roku). Najwięcej czasu na przeglądanie internetu poświęcili mieszkańcy Mazowsza. Średni czas surfowania przypadający na jednego mieszkańca województwa mazowieckiego wyniósł 2 godz. 21 min dziennie. Na drugim miejscu uplasowały się województwa łódzkie i śląskie, gdzie średni dzienny czas spędzony przez użytkownika w sieci był równy 2 godz. i 13 min. Tylko w trzech województwach mieszkańcy spędzili w internecie mniej niż dwie godzinny dziennie. Najkrócej po sieci surfowali mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (1 godz. 58 min), lubuskiego (1 godz. 57 min) i opolskiego (1 godz. 52 min).

2018_03_26_Gemius_ile_czasu_dziennie_internauci_spedzaja_w_sieci.png


Pomorskie z największym udziałem kobiet w sieci

W przeważającej części województw większy odsetek internautów stanowili mężczyźni. Tylko w dwóch z szesnastu udział kobiet wśród korzystających z sieci przekroczył 50 proc. Najbardziej „kobiecymi” województwami było pomorskie (52 proc.) oraz mazowieckie (51 proc.). Z kolei największy odsetek panów surfujących po sieci odnotowano w Świętokrzyskiem i Lubuskiem (54 proc. mężczyzn i 46 proc. kobiet). Również w tych województwach różnica między udziałem kobiet i mężczyzn korzystających z internetu była największa.

2018_03_26_Gemius_Udzial_kobiet_i_mezczyzn.png


W Lubuskiem 23 proc. internautów korzysta wyłącznie z urządzeń mobilnych

Gemius sprawdził, za pomocą jakich urządzeń internauci łączyli się z siecią w lutym bieżącego roku. We wszystkich województwach większość osób korzystała z internetu zarówno przy użyciu komputerów, jak i urządzeń mobilnych. W województwie mazowieckim odsetek ten wynosił aż 70 proc., a w Lubuskiem tylko 55 proc. Pozostałe 45 proc. internatów województwa lubuskiego wybrało tylko jeden rodzaj urządzenia do surfowania po sieci: 22 proc. korzystało z komputerów osobistych i laptopów, a 23 proc. z urządzeń mobilnych. Odsetek osób łączących się z internetem wyłącznie za pomocą smartfonów i tabletów w Lubuskiem był najwyższy ze wszystkich województw. W pozostałych odsetek internautów wyłącznie mobilnych nie przekroczył 20 proc. W województwie opolskim z kolei odnotowano najwyższy udział osób, które łączyły się z siecią tylko za pomocą komputerów osobistych i laptopów (ponad 26 proc.), a najniższy odsetek, niespełna 18 proc., był w województwie pomorskim.

2018_03_26_Gemius_urzadzenia.png

 


Źródło: Gemius Polska

Najnowsze

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Internauci oczekują od wideo większych emocji. Co im je zapewni?. Wideo jest formą przekazu informacji jednogłośnie preferowaną przez użytkowników. To oni jako potencjalni klienci sklepów czy moc sprawcza rozmaitych akcji opierających się na liczbie uczestników mają decydujące zdanie, jeśli chodzi o stosowane formy przekazu. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Są co najmniej 3 powody, żeby prowadzić bloga. Blogowanie najczęściej kojarzy się z tematami, które szeroko można określić jako lifestyle. Jedzenie, ubrania, gadżety i podróże to jedne z najpopularniejszych tematów. Niech pierwszy wyłączy Wi-Fi, kto by nie zajrzał na wpisy blogowe o tytułach: zatyczki wychodzą z uszu lub nasze soczewki patrzą na ciebie? Jeżeli jeszcze nie prowadzisz firmowego bloga to załóż go już dziś. ...

Wideo

A co ty wiesz o początkach reklamy telewizyjnej w Polsce?. Jak wyglądały początki polskiej reklamy telewizyjnej? Kim byli ludzie, którzy ją tworzyli? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Agatą Jakóbczak, autorką książki Transformersi. Superbohaterowie polskiej reklamy 80.–90. ...

Firmy walczą o millenialsów. Czego młodzi ludzie oczekują od marek?. Walka firm o konsumenta jest dziś bardzo trudna. Duża konkurencja powoduje, że sama wysoka jakość produktów lub usług czasami nie wystarcza. Dlatego aby przyciągnąć do siebie klientów, wiele firm chce być kojarzonych z danym stylem życia. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...