facebook web

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?


W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa poświęconą aktywnościom online Polaków w poszczególnych województwach.


Średnio 2 godziny i 6 minut dziennie w sieci

W lutym 2018 roku internauci w Polsce spędzili w sieci średnio 2 godz. i 6 min (źródło: badanie Gemius/PBI, luty 2018 roku). Najwięcej czasu na przeglądanie internetu poświęcili mieszkańcy Mazowsza. Średni czas surfowania przypadający na jednego mieszkańca województwa mazowieckiego wyniósł 2 godz. 21 min dziennie. Na drugim miejscu uplasowały się województwa łódzkie i śląskie, gdzie średni dzienny czas spędzony przez użytkownika w sieci był równy 2 godz. i 13 min. Tylko w trzech województwach mieszkańcy spędzili w internecie mniej niż dwie godzinny dziennie. Najkrócej po sieci surfowali mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (1 godz. 58 min), lubuskiego (1 godz. 57 min) i opolskiego (1 godz. 52 min).

2018_03_26_Gemius_ile_czasu_dziennie_internauci_spedzaja_w_sieci.png


Pomorskie z największym udziałem kobiet w sieci

W przeważającej części województw większy odsetek internautów stanowili mężczyźni. Tylko w dwóch z szesnastu udział kobiet wśród korzystających z sieci przekroczył 50 proc. Najbardziej „kobiecymi” województwami było pomorskie (52 proc.) oraz mazowieckie (51 proc.). Z kolei największy odsetek panów surfujących po sieci odnotowano w Świętokrzyskiem i Lubuskiem (54 proc. mężczyzn i 46 proc. kobiet). Również w tych województwach różnica między udziałem kobiet i mężczyzn korzystających z internetu była największa.

2018_03_26_Gemius_Udzial_kobiet_i_mezczyzn.png


W Lubuskiem 23 proc. internautów korzysta wyłącznie z urządzeń mobilnych

Gemius sprawdził, za pomocą jakich urządzeń internauci łączyli się z siecią w lutym bieżącego roku. We wszystkich województwach większość osób korzystała z internetu zarówno przy użyciu komputerów, jak i urządzeń mobilnych. W województwie mazowieckim odsetek ten wynosił aż 70 proc., a w Lubuskiem tylko 55 proc. Pozostałe 45 proc. internatów województwa lubuskiego wybrało tylko jeden rodzaj urządzenia do surfowania po sieci: 22 proc. korzystało z komputerów osobistych i laptopów, a 23 proc. z urządzeń mobilnych. Odsetek osób łączących się z internetem wyłącznie za pomocą smartfonów i tabletów w Lubuskiem był najwyższy ze wszystkich województw. W pozostałych odsetek internautów wyłącznie mobilnych nie przekroczył 20 proc. W województwie opolskim z kolei odnotowano najwyższy udział osób, które łączyły się z siecią tylko za pomocą komputerów osobistych i laptopów (ponad 26 proc.), a najniższy odsetek, niespełna 18 proc., był w województwie pomorskim.

2018_03_26_Gemius_urzadzenia.png

 


Źródło: Gemius Polska

Najnowsze

Wypłyń z biznesem w internecie. Nie wiesz, jak stworzyć biznes online? Jak promować swoją markę w internecie? Co jest najważniejsze w komunikacji online z klientem? Jak tworzyć angażujące grafiki? Posłuchaj więc eksperta, Joanne Ceplin, czyli przedsiębiorcę digital, trenera skutecznej komunikacji online, a także autorkę książki "Uwierz w swoją markę online".  ...

Wideo robić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Jak tworzyć ciekawy wideomarketing? Na czym właściwie polega? Jak zacząć? Co jest potrzebne do wystartowania? Jak się wyróżnić z tłumu, tworząc wideomarketing? O tym wszystkim opowie Artur Kurasiński, autor bloga www.kurasinski.com. ...

Nie z każdym influencerem osiągniesz sukces. Zobacz, na co zwrócić uwagę, planując kampanię. Co odróżnia influencera od ambasadora? Jak stworzyć skuteczną kampanię marketingową? Jak dobrać najlepszego influencera, by kampania osiągnęła sukces? Na te pytania odpowie Kamil Bolek, CMO oraz członek zarządu LifeTube.  ...

Serial w drodze na smartfonie?. Co trzeci Polak w wieku 9-22 lat deklaruje, że chce oglądać więcej seriali w aplikacji na smartfonie – wynika z autorskiego badania syndykatowego Video Love Story 2, którego autorem jest agencja badawcza IQS. ...

Wideo

Wypłyń z biznesem w internecie. Nie wiesz, jak stworzyć biznes online? Jak promować swoją markę w internecie? Co jest najważniejsze w komunikacji online z klientem? Jak tworzyć angażujące grafiki? Posłuchaj więc eksperta, Joanne Ceplin, czyli przedsiębiorcę digital, trenera skutecznej komunikacji online, a także autorkę książki "Uwierz w swoją markę online".  ...

Wideo robić każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Jak tworzyć ciekawy wideomarketing? Na czym właściwie polega? Jak zacząć? Co jest potrzebne do wystartowania? Jak się wyróżnić z tłumu, tworząc wideomarketing? O tym wszystkim opowie Artur Kurasiński, autor bloga www.kurasinski.com. ...

Nie z każdym influencerem osiągniesz sukces. Zobacz, na co zwrócić uwagę, planując kampanię. Co odróżnia influencera od ambasadora? Jak stworzyć skuteczną kampanię marketingową? Jak dobrać najlepszego influencera, by kampania osiągnęła sukces? Na te pytania odpowie Kamil Bolek, CMO oraz członek zarządu LifeTube.  ...

W dzisiejszych czasach każdy sprzedaje. Zobacz jak zmienił się wizerunek sprzedawcy na przestrzeni lat . Wizerunek sprzedawcy od lat nie kojarzy się pozytywnie. Dlaczego? Kiedy to się stało? Czy jest szansa na zmianę? Jak wygląda to za granicą? Sprzedawca – kim właściwie jest? Na wszystkie te pytania odpowiada trener biznesu Dorota Rymaszewska.    ...