facebook web

Pozycjonowanie SEO - czy znasz już te zasady?


Kilka lat temu pojawił się zawód specjalisty ds SEO, którego zadaniem jest odkrywanie tajników algorytmów Google’a. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ Google doskonale strzeże tych informacji. Znamy jednak kilka istotnych zasadach, które warto wprowadzić do swoich działań i które na pewno przyniosą dobre efekty.

Określ cel strony www

Dopracuj misję swojej marki i jej najważniejsze cele. Muszą one być bardzo dobrze zaprezentowane na Twojej stronie. Treści powinny być adekwatne do koncepcji firmy. Jeśli posiadasz e-sklep z butami zadbaj o dobre zaprezentowanie, katalogowanie i opisanie produktów. Jeśli jesteś fotografem skup się na komunikacji wizualnej. Zastanów się też jakich haseł użyje osoba, która potencjalnie trafia na stronę - czy szuka sklepu, agencji czy może freelancera? Zdefiniuj swój biznes i zaznacz na stronie kim jesteś i do kogo trafiasz.

Wybierz słowa kluczowe

Musisz zdefiniować zwroty i słowa kluczowe, związane z Twoją działalnością. W tym celu wciel się w rolę potencjalnego klienta - zastanów się co wpisze on w wyszukiwarkę aby wyszukać Twoją usługę. Jeśli prowadzisz kwiaciarnię, mogą to być takie hasła jak “kwiaciarnia warszawa”, “tanie kwiaty” czy “kwiaciarnia online”. Pomocnym do tego narzędziem jest planer słów kluczowych Google Adword.

Tytuł strony i nazwy zakładek

Tytuł twojej strony, podstrony i wszelkich zakładek powinien być spójny, zawierać słowa kluczowe i nie przekraczać 50 znaków. Meta Tag description, krótki opis który pojawia się w wynikach wyszukiwania, powinien mieć maksymalnie 155 znaków oraz zachęcać użytkownika do odwiedzenia Twojej strony. Dobrze, aby były w nich także zwroty kluczowe.  Roboty Google bardzo dokładnie skanują tego typu informacje i przychylniej patrzą na strony, które są odpowiednio opisane.

Odpowiednie opisy adresów URL i plików

Wszystkie adresy URL powinny być prawidłowo opisane i zawierać słowa kluczowe. Nie tylko dobrze wpływa to na pozycjonowanie, ale także na odbiór strony przez użytkownika. Łatwiej będzie mu zapamiętać stronę o nazwie www.xyz.pl/kontakt niż www.xyz.pl/index.php?zmienna1=a&zmienna2=b

Obrazki na stronie niech mają odpowiednie nazwy, tak samo jak wszelkie inne pliki, nagłówki, cytaty, odnośniki i ich relacje. Dzięki temu robotowi Google’a podsuwasz na tacy informacje o swojej firmie i jej profilu.

Wartościowa strona

Twoja strona powinna także zawierać treści jak najbardziej wartościowe dla użytkownika. Pisząc tekst omawiaj tezę z tytułu, odpowiadaj na pytanie i staraj się zawierać słowa kluczowe. Pamiętaj też o oddzielaniu nagłówków, cytatów i innych fragmentów treści. Dbaj o wartość merytoryczną i estetyczną tekstu. A jeśli już jesteśmy przy estetyce - pamiętaj, że aspekt wizualny strony jest także bardzo ważny i wpływa na jej odbiór. Zadbaj o to aby użytkownik dobrze czuł się na stronie, aby nie miał problemu ze znalezieniem poszukiwanych informacji. Wszystkie te czynniki są bardzo ważne w kontekście SEO. - mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl.

Analizuj

Pamiętaj o mierzeniu efektów swoich działań.  Do tego może przydać ci się Google Analytics, dzięki któremu zmierzysz ruch na swojej stronie. Dowiesz się także wiele o swoich odbiorcach - skąd pochodzą, jaka jest ich płeć, z jakiego narzędzia korzystają przeglądając Twoją stronę, z jakiego źródła na nią trafili.

Pozycjonowanie stron to bardzo długotrwały,  zmienny proces, dlatego pamiętaj, że to nie wszystkie zasady, które trzeba znać. Specjalista SEO śledzi dynamikę wszelkich zmian w algorytmach Google i wie jak działa konkurencja. Jednak znając powyższe wytyczne i stosując się do nich masz dużą szansę na dobre, profesjonalne działanie z pozycjonowaniem i możesz śmiało rozpoczynać dobre praktyki SEO na swojej stronie.


Źródło: Newseria Biznes 

Najnowsze

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

6 błędów popełnianych w marketingu mobilnym. Narzędzia marketingu mobilnego coraz częściej i coraz szerzej wykorzystywane są w działalności biznesowej. Dzieje się tak, ponieważ to bardzo bezpośredni kanał komunikacji z klientami, którzy nie wyobrażają sobie życia bez swoich telefonów i iPhonów. ...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Klikam albo znikam - czego tak naprawdę potrzebuje współczesny klient. Dzielimy ich według pokoleń, kategoryzujemy zgodnie z zainteresowaniami czy prowadzonym trybem życia. Tymczasem współczesnych klientów, choć z pewnością tak różnych pod wieloma względami, bezdyskusyjnie łączy jedno – ma być szybko, wygodnie i bezpiecznie, czyli innymi słowy: superkomfortowo. ...

Wideo

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...