facebook web

Wirtualna Polska zamyka Bloog.pl, powodem malejąca popularność

Z końcem marca zamknięty zostanie serwis blogowy Bloog.pl (należący do Wirtualnej Polski). To kolejna po Blog.pl platforma tego typu kończąca działalność.
 
Internauci prowadzący swoje blogi na Bloog.pl zaczęli otrzymywać komunikaty, że z końcem marca serwis zniknie z internetu. Zaznaczono, że decyzja o zamknięciu witryny została poprzedzona szczegółową analizą.
 
- Po tym terminie nie zapewniamy archiwizowania i przechowywania plików, komentarzy ani jakichkolwiek innych treści udostępniony w ramach Bloog.pl. Po 31 marca 2018 wszystkie materiały zostaną automatycznie usunięte - zapowiedziano. Użytkownikom zasugerowano, że swoje treści mogą przenieść na bezpłatne platformy Blogspot i Wordpress.
 
- Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe - uzasadnia Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce.
 
W 2010 roku Wirtualna Polska podawała, że na Bloog.pl założono ok. 800 tys. blogów. Swoje blogi w witrynie prowadziło sporo znanych osób.
 
Bloog.pl z dużymi spadkami popularności
Od kilku lat serwis notował duże spadki odwiedzialności. Dla przykładu w październiku 2011 roku miał 3,36 mln użytkowników i 22,83 mln odsłon, a w październiku 2015 roku - już tylko milion użytkowników i 4,23 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius).
 
W ostatnich sześciu latach serwis zanotował dwa ostre spadki odwiedzalności: z jesieni 2013 roku na jesień 2014 roku, a potem w jesieni 2016 roku na jesień ub.r. Jeszcze w listopadzie 2015 roku witryna miała 1,05 mln realnych użytkowników i 4,36 mln odsłon, a w listopadzie ub.r. - 436,1 tys. użytkowników i 1,17 mln odsłon.
Z końcem stycznia swój serwis blogowy Blog.pl zamyka też Grupa Onet-RASP. Natomiast Agora rezygnuje z witryny Ludzie.gazeta.pl.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

6 błędów popełnianych w marketingu mobilnym. Narzędzia marketingu mobilnego coraz częściej i coraz szerzej wykorzystywane są w działalności biznesowej. Dzieje się tak, ponieważ to bardzo bezpośredni kanał komunikacji z klientami, którzy nie wyobrażają sobie życia bez swoich telefonów i iPhonów. ...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Klikam albo znikam - czego tak naprawdę potrzebuje współczesny klient. Dzielimy ich według pokoleń, kategoryzujemy zgodnie z zainteresowaniami czy prowadzonym trybem życia. Tymczasem współczesnych klientów, choć z pewnością tak różnych pod wieloma względami, bezdyskusyjnie łączy jedno – ma być szybko, wygodnie i bezpiecznie, czyli innymi słowy: superkomfortowo. ...

Wideo

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...