facebook web

Google Play usuwa aplikacje z reklamami na ekranie blokady smartfona. „Ostateczne rozwiązanie korzystne dla użytkowników”

Google wprowadził zmiany w regulaminie sklepu internetowego Google Play. Zgodnie z nimi z oferty będą usuwane aplikacje wyświetlające użytkownikom reklamy na ekranie blokady smartfona. - Google chcąc zarabiać na reklamach mobilnych musi dbać o ich jakość. Banery wyświetlane na ekranie blokady można określić jako malware, obecne rozwiązanie jest korzystne dla użytkowników, a reklamodawcy muszą poszukać innych sposobów monetyzacji - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobile.

Wprowadzając zmiany w regulaminie Google chce walczyć z aplikacjami, które podczas swojego funkcjonowania na ekranie blokady smartfona zamieszczają reklamy, co w dużym stopniu utrudnia korzystanie z urządzenia i powoduje irytację użytkowników.
 
W nowym regulaminie Google Play podkreślono, że reklamy na ekranie blokady nie mogą być stosowane przez żadne aplikacje, których jedynym zadaniem nie jest blokowanie ekranu urządzenia. Oznacza to w praktyce, że na zablokowanym wyświetlaczu nie mogą pojawić się reklamy w takich programach jak np. odtwarzacze muzyczne, antywirusy czy aplikacje do zarządzania plikami.
 
Google zastrzega też nieco szerzej, że w Google Play nie powinny pojawiać się aplikacje, które stosują sposoby monetyzacji zakłócające normalne i wygodne korzystanie ze smartfona lub tabletu przez użytkownika.
 
W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu aplikacji mobilnych nie mają wątpliwości co do motywów którymi kierował się Google wprowadzając nowy regulamin. Uważają też za oczywiste, że zmiany są korzystne dla użytkowników.
 
- Shady lock screen ad działa na prostej zasadzie -przy instalacji aplikacja umieszcza domyślny lock screen, który emituje reklamy. Przed odblokowaniem telefonu użytkownik widzi irytujący i nieoczekiwany przekaz - wyjaśnia Konrad Spoczyński, CEO Result Media. - Google stara się coraz bardziej zwiększać ruch na urządzeniach mobilnych. Jest to związane z faktem, że coraz częściej to telefon jest urządzeniem, za pomocą którego przeglądamy Internet. W Polsce to mobile generuje więcej zapytań w wyszukiwarce niż desktop.
 
Według naszego rozmówcy żeby zarabiać na reklamach emitowanych na urządzeniach mobilnych Google musi sprawić, aby reklamy nie były intruzywne, a internauci chętnie w nie klikali.
 
- Z tego powodu pojawiają się zalecenia, a w zasadzie wymuszenia na wydawcach, by serwisy miały swoje wersje mobilne -przypomina Konrad Spoczyński. - Na nich właśnie wyświetlane są reklamy bez błędów, a także eliminowane są uciążliwe formaty, które negatywnie wpływają na postrzeganie reklam. Google jako właściciel systemu Android chce być przyjazny dla użytkowników, aby zachować stały wzrost urządzeń właśnie z systemu Android. Aplikacje wykorzystujące namolne reklamy shady lock screen zostały zablokowane ze względu na dobro i wygodę użytkowników -przekonuje Spoczyński. W podobnym duchu zmiany wprowadzone w Google Play ocenia Bartosz Drozdowski, CEO Mobile Rockets.
 
- Generalnie powiadomienia wysyłane przez aplikacje a dotyczące zewnętrznych produktów i marek, tu opisane jako „lock screen ads” od dawna są w odwrocie -zauważa Drozdowski. - Zapewne w Polsce nie zyskały szerokiej popularności ze względu na niski zasięg. Ponadto, aplikacje które pozwalały na takie opcje reklamowe można określić jako malware. Google po prostu finalnie rozwiązuje sprawę, dodając zakaz takich praktyk do regulaminu. Jest to dobre dla użytkowników, natomiast z perspektywy reklamodawcy push w połączeniu z danymi o użytkowniku i geotargetowaniem jest na pewno skutecznym rozwiązaniem. W Polsce podobnie skutecznym, ale o dużym zasięgu są kampanie oparte na SMS/MMS/video MMS -zaznacza Drozdowski.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

6 błędów popełnianych w marketingu mobilnym. Narzędzia marketingu mobilnego coraz częściej i coraz szerzej wykorzystywane są w działalności biznesowej. Dzieje się tak, ponieważ to bardzo bezpośredni kanał komunikacji z klientami, którzy nie wyobrażają sobie życia bez swoich telefonów i iPhonów. ...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Klikam albo znikam - czego tak naprawdę potrzebuje współczesny klient. Dzielimy ich według pokoleń, kategoryzujemy zgodnie z zainteresowaniami czy prowadzonym trybem życia. Tymczasem współczesnych klientów, choć z pewnością tak różnych pod wieloma względami, bezdyskusyjnie łączy jedno – ma być szybko, wygodnie i bezpiecznie, czyli innymi słowy: superkomfortowo. ...

Wideo

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...