facebook web

Burza wokół mBanku za odmowę wydania karty z tęczą, bank przyznaje się do błędu i przeprasza

Na Faceboku na profilu mBanku rozpętała się gorąca dyskusja po tym, jak bank odmówił jednej z klientek wydania spersonalizowanej karty z wizerunkiem tęczy. Pod naciskiem krytyki ze strony użytkowników Facebooka bank przeprosił tłumacząc się złą interpretacją regulaminu i zapowiedział wystawienie tęczowej karty.

Wśród oferowanych przez siebie usług mBank proponuje klientom m.in. możliwość spersonalizowania przez nich karty płatniczej poprzez zamieszczenie na niej konkretnego wzoru lub grafiki.
 
W środę przed południem na firmowym profilu mBanku pojawił się krytyczny wpis od jednej z jego klientek. Poinformowała ona, że bank odrzucił jej prośbę o wystawienie karty, na której miałby się znajdować wizerunek tęczy, która jest m.in. symbolem środowisk LGBT.
 
- Widzę, że mbank wpisuje się w najnowszy polski trend dyskryminacji i homofobii. Chciałam ustawić na swojej karcie spersonalizowanej taki oto obrazek zamieszczony niżej. Z jakiego powodu został odrzucony? Jest to zdjęcie łamiące paragraf 70, punkt 8, mówiący o tym czego nie może zawierać zdjęcie na karcie. Został wyszczególniony w rozmowie z Państwa konsultantem i uzasadnieniu 3) "tematyki prowokacyjnej i erotycznej, także z uwzględnieniem nagości" - napisała m.in. w swoim poście oburzona klientka mBanku zapowiadając jednocześnie rezygnację z usług firmy.
 
Wpis krytykujący mBank odbił się szerokim echem wśród użytkowników Facebooka. Wielu z nich było oburzonych stanowiskiem banku, choć nie brakowało też postów stających w obronie firmy.
 
W narastającej dyskusji głos zabrał także mBank widząc najwyraźniej zagrożenie kryzysem wizerunkowym firmy. W poście opublikowanym niedługo po wpisie klientki bank napisał m.in.: „W mBanku nie ma zgody na dyskryminację, także ze względu na orientację seksualną.”
 
Kilka godzin później w bardziej obszernym wpisie mBank przyznał się do błędu wyjaśniając całą sytuację niewłaściwą interpretacją regulaminu przez pracowników firmy. Bank obiecał wystawienie karty w takim kształcie, w jakim życzyła sobie tego klientka, zapowiedział też unikanie podobnych błędów w przyszłości.
 
- Regulamin wydawania kart, jaki obowiązuje w naszym banku, wskazuje kiedy możemy odmówić wydania karty. W naszej ocenie - pomimo początkowego błędu naszego pracownika - znak flagi nie jest znakiem o tematyce erotycznej czy prowokacyjnej lecz oznacza tożsamość seksualną. Dlatego nie wypełnia punktu 8.3 naszego regulamin. Ponadto, w tym zakresie realizujemy standard, jaki przewiduje Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej w art. 32. Przepis ten wskazuje, że wszyscy są wobec prawa równi i nikt nie może być dyskryminowany. Z kolei ochronę przed dyskryminacją z powodu tożsamości seksualnej przewiduje szereg przepisów polskiego prawa, na przykład prawo pracy. W przypadku wszystkich kolejnych wniosków o karty ze zdjęciem będziemy skrupulatnie i obiektywnie oceniać czy na dany wniosek możemy odpowiedzieć pozytywnie czy odmówić, stosując się do wartości, jakim hołdujemy w naszym banku - informuje Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero. Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. ...

Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka? Szokujące wyniki raport. Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication. ...

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

Wideo

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...