facebook web

Duże marki nie radzą sobie z zagrożeniami płynącymi z ich obecności w sieci

Najnowsza publikacja Grayling z cyklu „Advantage Series” podejmuje zagadnienie ryzyka związanego z szeroko rozumianą obecnością firm i marek w sieci. Jak pokazują wyniki analizy opracowanej przez ekspertów agencji, prawie połowa spółek uwzględnionych w rankingu amerykańskiego magazynu "Fortune" Global 500 nie radzi sobie z zagrożeniami płynącymi z bycia online, w rezultacie czego ponoszą one szkody na reputacji sięgające nawet milionów dolarów.

Raport Critical Conditions analizuje wyniki wyszukiwania Google dotyczącego wybranych międzynarodowych spółek uwzględnionych w rankingu Global 500. Autorzy publikacji przyjrzeli się najpoważniejszym wyzwaniom, z jakimi mierzą się te firmy, oraz, dzięki wykorzystaniu opracowanego przez nich narzędzia GCore, zweryfikowali ich odporności na negatywne treści i przeanalizowali ich postrzeganie w oparciu o wyniki wyszukiwania Google. Oto podstawowe wnioski, do których doszli:

  • Niemal połowa dobrze prosperujących międzynarodowych spółek uwzględnionych w rankingu Global 500 boryka się z problemem negatywnych treści pojawiających się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google.
  • Znaczna część tych negatywnych treści zamieszczona została w przeszłości – najstarsze wykryte za pośrednictwem GCore pochodziły z lipca 2013 r.
  • Najlepiej z zapobieganiem pojawianiu się negatywnych treści na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google radzą sobie największe spółki technologiczne – firmy z innych sektorów wciąż mają w tym obszarze wiele do

Jon Meakin, Globalny Dyrektor Strategiczny w Grayling, powiedział: – W dzisiejszych czasach, w których wszystkim znaczącym firmom, przedsiębiorstwom, czy politykom, nieustannie przyglądają się różnego rodzaju organizacje pozarządowe, sieciowi aktywiści, a nawet obywatele pełniący coraz częściej rolę dziennikarzy, nie można liczyć na to, że zła prasa pójdzie w niepamięć. Jak pokazuje dokonana przez nas analiza, w sieci nic nie ginie, a informacje dostępne online mogą w rzeczywisty sposób przekładać się nie tylko na reputację, ale także wartość spółki.

Anna Kuprian, Head of Digital w Grayling Poland, dodała: – Dostęp do informacji powoduje wyższe oczekiwania co do przejrzystości i etycznego postępowania ze strony poszczególnych firm. Wyszukiwarka Google stała się nowym polem walki o reputację i każda organizacja, dla której ważny jest sposób, w jaki postrzega ją społeczeństwo, potrzebuje proaktywnego podejścia do zarządzania swoimi wynikami wyszukiwania.

Najnowsze

Wideo w godzinę – w mediach na lata. Zapotrzebowanie na kontent wideo w mediach wciąż rośnie. Niestety w biurach prasowych tego rodzaju materiałów nadal jest niewiele. Aby wesprzeć firmy w tworzeniu tych treści, multimedialna agencja informacyjna infoWire.pl uruchomiła sklep internetowy z płatnościami online. ...

Informacja prasowa nie taka straszna, czyli jak napisać ją dobrze?. Jak sama nazwa wskazuje, informacja prasowa ma służyć przekazaniu do mediów informacji, najczęściej o jakimś istotnym zdarzeniu, którą chcemy się podzielić. Okazuje się jednak, że nie każdy potrafi ją napisać prawidłowo, a gdy tak się dzieje, dziennikarze nie chcą jej publikować. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Fake newsy oczami internautów. Fake newsy, czyli nieprawdziwe informacje rozpowszechniane przez media od kilkunastu miesięcy są bardzo głośnym i nośnym tematem. Warto się przyjrzeć temu zjawisku dokładniej.   Czym są fake newsy zwane czasami postprawdą? Tak naprawdę pojęcie to nie zostało nadal dobrze zdefiniowane. ...

Wideo

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...