facebook web

Jak przy pomocy Facebooka wywołać starcie dwóch stron?

Rosyjskie trolle zorganizowały manifestację i kontrmanifestację w tym samym miejscu i czasie, w maju 2016 roku - jak stwierdził przewodniczący Komisji do spraw Wywiadu Senatu Stanów Zjednoczonych, Senator Richard Burr w środę 01.11.2017 roku. 

Używając dwóch oddzielnych fanpage'y - "Heart of Texas" oraz "United Muslims of America" - grupa działająca w okolicach St. Petersburga stworzyła dwa wydarzenia w tym samym miejscu i czasie: "Stop Islamization of Texas" i "Save Islamic Knowledge", jako kontrmanifestację dla tego pierwszego. Miejsce na zebranie obu grup - Islamic Da'wah Center in Houston - też nie było przypadkowe.

Koszty? 200 dolarów

Obydwa wydarzenia zostały opłacone, by dotrzeć do jak największej liczby ludzi. Reklama manifestacji organizowanej przez Heart of Texas dotarła do około 12 000 odbiorców, podczas gdy reklama eventu United Muslims of America trafiła do około 2700 osób z Houston w Teksasie.

Komisja pokazała, w jaki sposób wydarzenia zostały zorganizowane na Facebooku:

 

slack-imgs-1.jpgZdjęcie od Senate.gov

"Heart of Texas" promowało ten event, ale nie widzieliśmy nikogo od nich - stwierdziła jedna z osób obecnych na wydarzeniu. 

Trudno jest uczestniczyć w evencie w Houston w Texasie, kiedy trolluje się na stronie w St. Petersburgu w Rosji - stwierdził przewodniczący komisji dodając, że organizacja i promocja tych protestów kosztowała Rosję około 200 dolarów.

O czym nikt nie mógł wiedzieć to fakt, że rosyjskie trolle podgrzewały atmosferę i zachęcały obydwie strony do starcia na ulicy... - powiedział Burr podczas przesłuchania z przedstawicielami Facebooka, Google"a i Twittera. - Facebook pozwolił na organizację obydwu eventów - dodał.

slack-imgs2.jpgZdjęcie od Senate.gov

Z jednej strony 200 dolarów to znikome koszty, zwłaszcza z perspektywy państwa. Umiejętnie targetując reklamy, jesteśmy w stanie niewielkim kosztem dużej grupie ludzi pokazać nasze wydarzenia i zachęcić do udziału w nich. Z drugiej strony należy się zastanowić, ile z eventów, w jakich my sami bierzemy udział, ile fanpage'y, jakie czytamy, tak naprawdę może być kontrolowanych przez ludzi, którzy tylko czekają, aby siać zamęt. Jak dobrze filtrujemy informacje? Ile bierzemy za pewnik, ponieważ "duży fanpage" coś opisał i wydaje się to być logiczne i prawdziwe? Stąd nasz apel: wszystko, co przeczytamy w internecie, zweryfikujmy. Zawsze zastanawówmy się nad treściami, jakie przyswajamy i nie bierzmy wszystkiego na wiarę.

Najnowsze

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero. Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. ...

Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka? Szokujące wyniki raport. Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication. ...

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

Wideo

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...