facebook web

netPR.pl przygotowuje się na RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) nakłada na firmy szereg nowych obowiązków, których wypełnienie wymaga zdefiniowania nowych procesów i procedur oraz wykorzystania technologii informatycznych. Partner Fundacji netPR.pl, wychodząc naprzeciw tym zmianom, przystosowuje swoje narzędzia i funkcjonalności, aby wspierać biznes w komunikacji z mediami, inwestorami i klientami w nowych realiach.


RODO uporządkuje i ujednolici na terenie Unii Europejskiej sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych. Dotyczy to również branży public relations i komunikacji, która musi zacząć od inwentaryzacji swoich zbiorów danych i weryfikacji ich zgodności z nowym ustawodawstwem. Ważnym zadaniem będzie przygotowanie procedur zapewniających realizację praw osób, których dane są przetwarzane, ale też obowiązków względem organu nadzorczego.


Aby wypełnić wymogi rozporządzenia, firmy będą musiały stworzyć od nowa lub zaktualizować wiele procesów. Jednak nie będą tego w stanie zrobić bez odpowiedniego oprogramowania, które zagwarantuje między innymi rozliczalność danych i wspomoże w realizacji zadań określonych w RODO.

 

Prowadzimy konsultacje z naszymi klientami - specjalistami z branży komunikacji - po to, aby nasze narzędzia nie tylko były w pełni zgodne z nowym prawem, ale nadal gwarantowały komfort i efektywność pracy użytkownikom. Nowe regulacje to tylko okazja do tego, aby nasze oprogramowanie stało się jeszcze lepsze - mówi Marek Woźniak, CEO netPR.pl.


Konsultacje mają edukować w zakresie nowego ustawodawstwa specjalistów zajmujących się komunikacją, sygnalizować zmiany, które już pojawiają się w interfejsie oprogramowania netPR.pl i pomóc przygotować do pracy w warunkach nowego prawa od maja 2018 roku. W szczególności mają uświadomić potrzebę zaprojektowania dobrych procesów, pozwalających na sprawne wywiązywanie się z obowiązków narzuconych przez rozporządzenie, czyli bycia zgodnym "...w szczególności z zasadą uwzględniania ochrony danych w fazie projektowania oraz z zasadą domyślnej ochrony danych."


Szczególnie uciążliwe będzie sprawne realizowanie "prawa do bycia zapomnianym", "prawa do dostępu" czy "prawa do przenoszenia danych". Należy pamiętać również o wypełnieniu wymogów związanych z ujawnieniem, raportowaniem i badaniem naruszeń. Zgłoszenie naruszenia do organu nadzorczego powinno nastąpić w terminie do 72 godzin od ujawnienia naruszenia, zawierać określone informacje, a administrator danych będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji naruszeń.

 

Jeszcze do końca roku w interfejsie usługi będzie można zobaczyć pierwsze zmiany związane z nowym prawem. Oczywiście aktualizacje naszych narzędzi obejmą także aktualnych klientów. Nie pozostawimy ich samym sobie w obliczu tak istotnych zmian w prawie - uspokaja Mirosław Hankus, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój i bezpieczeństwo.


Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest nowoczesnym aktem prawnym, skonstruowanym w taki sposób, aby postęp techniczny nie powodował jego szybkiej dezaktualizacji. Stąd zawarte w rozporządzeniu ogólne określenia, wymóg oceny ryzyk związanych z przetwarzaniem i obowiązek wykazania przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem.


netPR.pl razem z fundacją internetPR.pl i redakcją infoWire.pl, przystąpiło do akcji informacyjnej, której celem jest wyjaśnianie wszelkich wątpliwości, jakie pojawiają się wokół nowej regulacji. Z pierwszymi publikacjami odczarowującymi temat RODO już teraz można zapoznać się w witrynach infoWire.pl, fundacji internetPR, a także na blogu netPR.pl. Począwszy od listopada br., we wszystkich nowych umowach, netPR.pl będzie gwarantować zapewnienie zgodności z wymogami RODO od dnia, kiedy przepisy będą miały zastosowanie.

 

Nasza rozmowa z drem Maciejem Kaweckim o RODO:

 
Materiały wideo do pobrania z darmową licencją na wykorzystanie treści znajdziesz na infoWire.pl.
 

Nasze publikacje o RODO:


Na podstawie informacji prasowej na stronie infoWire.pl

Najnowsze

Wideo w godzinę – w mediach na lata. Zapotrzebowanie na kontent wideo w mediach wciąż rośnie. Niestety w biurach prasowych tego rodzaju materiałów nadal jest niewiele. Aby wesprzeć firmy w tworzeniu tych treści, multimedialna agencja informacyjna infoWire.pl uruchomiła sklep internetowy z płatnościami online. ...

Informacja prasowa nie taka straszna, czyli jak napisać ją dobrze?. Jak sama nazwa wskazuje, informacja prasowa ma służyć przekazaniu do mediów informacji, najczęściej o jakimś istotnym zdarzeniu, którą chcemy się podzielić. Okazuje się jednak, że nie każdy potrafi ją napisać prawidłowo, a gdy tak się dzieje, dziennikarze nie chcą jej publikować. ...

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Fake newsy oczami internautów. Fake newsy, czyli nieprawdziwe informacje rozpowszechniane przez media od kilkunastu miesięcy są bardzo głośnym i nośnym tematem. Warto się przyjrzeć temu zjawisku dokładniej.   Czym są fake newsy zwane czasami postprawdą? Tak naprawdę pojęcie to nie zostało nadal dobrze zdefiniowane. ...

Wideo

Robisz zakupy? Uważaj na manipulacje stosowane przez sprzedawców. Zdarza ci się wracać z zakupów z czymś zupełnie niepotrzebnym? Kupujesz czasami produkty, na których się zawodzisz? A jak często nabywasz te rzeczy pod wpływem sprzedawcy? Niestety w niektórych firmach pracują ludzie, którzy robią wszystko – nie wyłączając oszustw – byle tylko wcisnąć konsumentom swoje towary. ...

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...