facebook web

Polska 23. najbardziej wartościową marką świata

Polska znalazła się na 23. miejscu na 100 w rankingu najbardziej wartościowych marek narodowych. Najnowsze zestawienie sporządzone przez firmę doradczą Brand Finance nie przyniosło zasadniczych zmian na szczycie rankingu w porównaniu z poprzednią edycją.

Na 1. miejscu listy są Stany Zjednoczone, których wartość jako marki wynosi obecnie ponad 21,05 bln dol. Na podium znalazły się także Chiny (ponad 10,20 bln dol.) oraz Niemcy (z górą 4,02 bln dol.). W pierwszej dziesiątce nie nastąpiły rok do roku żadne poważniejsze zmiany z wyjątkiem ostatniej pozycji, na której znalazła się Korea Południowa zastępując Australię.

W tegorocznym rankingu Brand Finance Polska zajęła 23. miejsce z kwotą szacowaną na 571 mld dol. To oznacza słabszy wynika naszego kraju w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy Polska miała 21. pozycję. Obecna klasyfikacja Polski oznacza 10. pozycję naszego kraju w regionie Europy oraz 8. miejsce wśród państw należących do Unii Europejskiej. W innym zestawieniu obejmującym siłę marki danego kraju (na podstawie punktacji oceniającej m.in. jakość życia, wizerunek, bezpieczeństwo czy jakość prawodawstwa) Polska uplasowała się na 54. miejscu zdobywając 65,7 pkt. w porównaniu z 67,2 pkt. w ub.r. Najsilniejszymi krajowymi markami w br. okazały się według Brand Finance Singapur (92,9 pkt.), Szwajcaria (89,8 pkt.) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (88,8 pkt.).

Cały raport w języku angielskim jest dostępny na stronie: www.brandfinance.com.

Najnowsze

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Brand hero w komunikacji marki – wymysł czy konieczność? O budowaniu i utrwalaniu wizerunku marki przy pomocy brand hero. Współczesny odbiorca to wymagający odbiorca. W czasach nieustannie zmieniających się sposobów komunikacji, marki ścigają się w pomysłach mających zapewnić im jak najlepszy odzew i reakcje ze strony konsumentów. ...

Co skłoniłoby Polaków do opuszczenia Facebooka? Szokujące wyniki raport. Facebook traci 20% wartości w pozagiełdowych notowaniach. Według ekspertów to efekt wprowadzenia przepisów RODO i pokłosie afery z Cambridge Analytica. 60% ankietowanych Polaków twierdzi, że wyciek danych osobowych z portalu Facebook może skłonić ich do opuszczenia serwisu – wynika z tegorocznego raportu Procontent Communication. ...

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

Wideo

Jest ona kluczem do sukcesu w życiu prywatnym i zawodowym. Poznaj zasady dobrej autoprezentacji. Pierwsze wrażenie jest bardzo istotne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Często to od niego zależy czy dostaniemy nową pracę lub zdobędziemy nowego klienta. Na co zwrócić uwagę poznając nową osobę, a czego unikać w tych pierwszych sekundach? A co najważniejsze; czy pierwsze wrażenie da się je zaplanować? Mózg nie lubi się pocić „Ludzki mózg lubi uproszczenia dlatego...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...