facebook web

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu

Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść.

Marketing treści to w Polsce nadal świeża kwestia. Choć polskie firmy eksperymentują z tą formą marketingu raczej ostrożnie, to wyraźnie widać, że chcemy próbować i korzystać z tego potężnego narzędzia. Kwoty przeznaczane na ten rodzaj promocji może nie są najwyższe, ale stale rosną, co odzwierciedla zainteresowanie tematem.

Po co content, skoro jest reklama

Przekaz w stylu „U nas najtaniej! Kup! Skorzystaj!” jest męczący dla konsumentów i coraz mniej przekonujący dla firm. Szczególnie tych, którym najbardziej zależy na zbudowaniu długotrwałej relacji z Klientem i stworzeniu wokół swojej marki określonej społeczności. Tak zdefiniowane cele dużo skuteczniej osiąga się za pomocą… treści dobrze dopasowanych do odbiorców.

„Użytkownik ma chcieć być odbiorcą contentu. W tym tkwi cała tajemnica”

Tworzyć treści... ale jakie?

Marketerzy z całego świata udowodnili już, że content marketing sprawdza się w każdej branży. Nie wszędzie jednak zda egzamin ta sama strategia. Content może być zabawny, poradnikowy, inspirujący. Zanim jednak odpowiesz sobie na pytanie, jakie treści sprawdzą się w przypadku Twojej firmy, musisz ustalić, dla kogo chcesz je tworzyć.

„Musimy znaleźć użytkownika i wiedzieć, jak mu coś sprzedać – czy emocjami, czy racjonalnie? My staramy się naszym użytkownikom pomagać (…). Wiemy, że jeden artykuł z odpowiedzią na jakieś dręczące użytkowników pytanie może bardzo łatwo skończyć się zakupami bądź umówieniem wizyty w warsztacie” - mówi Erwin Wilczyński z Inter Cars SA

Wiedza o swoich odbiorcach przydaje się nie tylko w przypadku samych treści. Tworzony przez nas content może mieć przecież różną formę. I choć te bardziej wymagające (jak webinarium, infografika czy wideo) są zazwyczaj skuteczniejsze, ostateczną decyzję zawsze powinno podejmować się w kontekście tego, co będzie najodpowiedniejsze dla konkretnej grupy odbiorców. Aby zwiększyć zasięg naszych treści, dobrze jest też wykorzystywać różne kanały dystrybucji, zaczynając od najskuteczniejszych (własne strony internetowe czy blog), ale nie zapominając o profilach społecznościowych czy mailingu.

Chwilowy trend czy długofalowe rozwiązanie?

Trendy w branży zmieniają się w zawrotnym tempie, jednak prognozy dla content marketingu wydają się obiecujące. Bazą dla działań będzie rozwijanie coraz popularniejszego wideo i coraz lepsze kontekstowe dopasowanie treści do konkretnych odbiorców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

MSL otwiera biuro w Turcji. MSL kontynuuje inwestycje na rynkach wschodzących i otwiera biuro w Stambule. Nowootwarty oddział wzmocni zasięg geograficzny sieci, a co za tym idzie umożliwi pracę z obecnymi klientami w tym regionie zarządzanym przez Sebastiana Hejnowskiego. ...

6 błędów popełnianych w marketingu mobilnym. Narzędzia marketingu mobilnego coraz częściej i coraz szerzej wykorzystywane są w działalności biznesowej. Dzieje się tak, ponieważ to bardzo bezpośredni kanał komunikacji z klientami, którzy nie wyobrażają sobie życia bez swoich telefonów i iPhonów. ...

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Klikam albo znikam - czego tak naprawdę potrzebuje współczesny klient. Dzielimy ich według pokoleń, kategoryzujemy zgodnie z zainteresowaniami czy prowadzonym trybem życia. Tymczasem współczesnych klientów, choć z pewnością tak różnych pod wieloma względami, bezdyskusyjnie łączy jedno – ma być szybko, wygodnie i bezpiecznie, czyli innymi słowy: superkomfortowo. ...

Wideo

Korzystasz z darmowych filmów i zdjęć? Sprawdź, czy nie łamiesz prawa. W sieci pełno jest portali z darmowymi filmami i zdjęciami. Internauci korzystają z nich bardzo chętnie. Czy jednak publikowanie tych utworów na innych stronach lub przerabianie na własne potrzeby jest na pewno legalne? Jeżeli chcemy wykorzystać jakiś film dostępny w internecie, czy to do celów osobistych, czy to komercyjnych, powinniśmy sprawdzić, czy zezwala nam na to regulamin...

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...