facebook web

Już w piątek wchodzi RODO. Czy wiesz, że…


Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zobacz wideokompilację rozmów i zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.

 

  • Nie każda agencja PR musi korzystać z usług inspektora ochrony danych (IOD)

Obowiązek powołania IOD dotyczy organów publicznych i podmiotów przetwarzających dane osobowe w dużych ilościach. Agencja PR, która przetwarza tych danych mało, jest więc z niego zwolniona. Nawet wtedy powinna się jednak zdecydować na korzystanie z usług IOD, ponieważ zapewnia to lepszą ochronę danych.

  • Firma, która powierza dane osobowe agencji PR, odpowiada za naruszenia ich przetwarzania

Przekazanie danych osobowych do przetwarzania innemu podmiotowi (np. agencji PR) nie zwalnia z odpowiedzialności za ich ochronę. Dlatego firma, która jest administratorem danych, powinna starannie wybierać, komu je powierza, a także kontrolować, w jaki sposób są one chronione. Oczywiście obowiązek ochrony przekazanych danych dotyczy również podwykonawcy.

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych nie można domniemywać

Aby móc przetwarzać dane jakiejś osoby na podstawie jej zgody… trzeba ją rzeczywiście uzyskać. Musi być ona wyrażona dobrowolnie. Zawsze jest też prawo do jej cofnięcia. Należy przy tym pamiętać, że dane osobowe można przetwarzać także na innej podstawie niż zgoda.

  • W przypadku wysyłania informacji prasowych do mediów zgoda jest bezpieczniejsza niż prawnie uzasadniony interes administratora

Informacje prasowe wysyłane do dziennikarzy mogą mieć charakter marketingowy lub nie. Jeśli mają, za podstawę prawną do ich przesyłania można uznać prawnie uzasadniony interes administratora. Jeżeli nie, lepiej na taką wysyłkę uzyskać zgodę.

  • Z powodu wprowadzenia RODO firmy muszą modyfikować swoje umowy zawarte z agencjami PR

Firmy już od jakiegoś czasu przygotowują się na wejście RODO. Jedną z konsekwencji tych przygotowań jest dostosowywanie umów podpisanych z agencjami PR do nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Konieczne jest wprowadzanie aneksów.

  • Dziennikarze nie dostają wielu próśb o wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji od firm

Takie zapytania są rzadkie, choć się zdarzają. Być może staną się częstsze już po wejściu w życie RODO.

Załączniki

Pobierz w wybranym formacie

Najnowsze

netPR.pl z międzynarodowymi certyfikatami bezpieczeństwa ISO/IEC 27017:2015 oraz ISO/IEC 27018:2019. Firma netPR.pl specjalizująca się w oprogramowaniu wspomagającym komunikację firm, marketing, public relations oraz relacje inwestorskie jako jeden z pierwszych dostawców rozwiązań chmurowych w Polsce uzyskała certyfikaty ISO/IEC 27017:2015, dotyczący bezpieczeństwa w chmurze, oraz ISO/IEC 27018:2019, który dotyczy ochrony w chmurze danych osobowych. ...

Wypraszanie dziennikarzy z konferencji prasowej – komentarze członków PSPR do opinii REPR. Członkowie klubu rzeczników prasowych i eksperci od etyki w PSPR komentują ostatnią opinię Rady Etyki Public Relations w sprawie wykluczania wybranych dziennikarzy z konferencji prasowych (z 15.01.2020 r.). ...

Po co firmie rebranding?. „Przy rebrandingu należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim musimy mieć jasno sprecyzowany cel tego rebrandingu […]. Oczywiście należy zwrócić też uwagę […], czy dane rozwiązania wizualne sprawdzają się w naszych kanałach komunikacji i [trafiają] do naszych klientów” – mówi Magdalena Pawłowska, dyrektor ds. marketingu i PR w Grupie FAMUR. ...

Marketing i komunikacja potrzebniejsze, niż myślisz. „Marketing i komunikacja służą w dużej mierze wsparciu […] sprzedaży. Służą też relacjom inwestorskim. Służą też działom, które zajmują się relacjami B2B. Więc nie możemy tylko mówić o ścisłej współpracy pomiędzy komunikacją a marketingiem, bo tych obszarów naprawdę jest całe, całe mnóstwo” – mówi Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN ORLEN. ...

Wideo

Po co firmie rebranding?. „Przy rebrandingu należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim musimy mieć jasno sprecyzowany cel tego rebrandingu […]. Oczywiście należy zwrócić też uwagę […], czy dane rozwiązania wizualne sprawdzają się w naszych kanałach komunikacji i [trafiają] do naszych klientów” – mówi Magdalena Pawłowska, dyrektor ds. marketingu i PR w Grupie FAMUR. ...

Marketing i komunikacja potrzebniejsze, niż myślisz. „Marketing i komunikacja służą w dużej mierze wsparciu […] sprzedaży. Służą też relacjom inwestorskim. Służą też działom, które zajmują się relacjami B2B. Więc nie możemy tylko mówić o ścisłej współpracy pomiędzy komunikacją a marketingiem, bo tych obszarów naprawdę jest całe, całe mnóstwo” – mówi Adam Burak, dyrektor wykonawczy ds. komunikacji korporacyjnej w PKN ORLEN. ...

„Kobiety coraz częściej poszukują bohaterek, a nie influencerek”. „Komunikacja [kierowana] do kobiet powinna się zmienić. Ona się zmienia, ale zmienia się powoli. Coraz częściej widzimy wykorzystanie w kampaniach reklamowych modelek o puszystych kształtach. To świetnie. ...

Czy firmy powinny działać w mediach społecznościowych?. Czy firmy, które twierdzą, że działania w mediach społecznościowych to pomyłka, mają rację? Zobacz wypowiedź Angeliki Jeżewskiej, senior marketing specialist i brand manager w Lenovo Polska. ...