facebook web

Prawo prasowe - najnowsze zmiany

dodaj wydarzenie do kalendarza


Szczecin - 20 marca 2018 r., Poznań - 10 kwietnia 2018 r.,

Wrocław - 24 kwietnia 2018 r.,  Łódź - 15 maja 2018 r.,                    

Gdynia -  22 maja 2018 r.,  Katowice - 5 czerwca 2018 r., 

Zielona Góra - 12 czerwca 2018 r.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Udzielanie prasie informacji- obowiązek ?

- obowiązek do udzielania informacji prasie i prawo dziennikarzy

  do uzyskania informacji

- czy trzeba odpowiedzieć na każde pytanie dziennikarza?

- formy odmowy udzielenia informacji

- dostęp prasy do informacji na podstawie ustaw: prawo prasowe

  i ustawy o dostępie do informacji publicznej.

 

2. Granice krytyki prasowej i wolności słowa

- zniesławienie, pomówienie

- praktyczne przykłady i orzeczenia sądowe

- naruszenie dóbr osobistych bohaterów materiałów prasowych.

 

3. Sprostowanie

- jak powinno wyglądać prawidłowo sformułowane sprostowanie?

  Zasady redagowania tekstu,

- najczęstsze błędy będące przyczyną odmowy publikacji

  sprostowania

- co możemy zrobić gdy redakcja odmówi publikacji sprostowania ?

- podstawy żądania publikacji sprostowania.

4. Obowiązki dziennikarzy

- autoryzacja - nowe zasady i obowiązki dziennikarza

- kiedy można domagać się autoryzacji? Jaki jest jej zakres?

- czym jest staranność dziennikarska ?

- czy można nagrywać rozmowy bez zgody i wiedzy rozmówcy?

 

5. Czy strona internetowa może być prasą?

- Czy każdy portal, strona internetowa podlega obowiązkowi

  rejestracji w sądzie ?

- rejestracja portalu internetowego jako prasy- praktyczne porady,

  konsekwencje prawne zaniechania obowiązku.

 

6. Ryzyko naruszenia prawa do wizerunku w pracy rzecznika prasowego i działów PR

- wykorzystanie fotografii, a ryzyko naruszenia praw autora zdjęcia

  lub osoby na nim utrwalonej

- podstawa prawna i granice ochrony wizerunku

- dopuszczalność publikacji wizerunku osoby bez jej zgody

  -wykorzystanie fotografii z miejsc publicznych, zgromadzeń itp.

- wizerunek, a naruszenie dóbr osobistych i danych osobowych

- zasady wykorzystania wizerunku w reklamie.

 


Szkolenie prowadzi: Marek Grąbczewski, prawnik, specjalista z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie prawa własności intelektualnej, szczególnie prawa autorskiego i praw pokrewnych. 


Formularze zgłoszeniowe oraz informacje o zwolnieniu z VAT znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.szkolenia-forum.pl 

 

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Pozycjonowanie SEO - czy znasz już te zasady?. Kilka lat temu pojawił się zawód specjalisty ds SEO, którego zadaniem jest odkrywanie tajników algorytmów Google’a. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ Google doskonale strzeże tych informacji. Znamy jednak kilka istotnych zasadach, które warto wprowadzić do swoich działań i które na pewno przyniosą dobre efekty. ...

Przewodnik wydawcy po reklamie wideo. Dzięki dużej ilości formatów oraz koncentracji uwagi widzów na obrazie, cyfrowa reklama wideo daje wydawcom szansę na zwiększenie przychodów z powierzchni reklamowej. Tylko odpowiednia metoda, dokładny pomiar oraz optymalizacja pozwolą stworzyć skuteczną strategię monetyzacji wideo. ...

Zarządzanie komunikacją w obliczu kryzysu. Gdy dochodzi do sytuacji kryzysowej, niezbędna jest osoba, która będzie odpowiedzialna za kontakty z mediami. O tym, jak prawidłowo zareagować, co komunikować oraz jakie kanały wykorzystać, by zapanować nad kryzysem, opowiedzą prelegenci zaproszeni na XVIII Kongres Profesjonalistów PR, który odbędzie się 19-20 kwietnia w Rzeszowie. ...

10 trendów konsumenckich na 2018 rok – czego oczekujemy?. Kolejny raz Ericsson ConsumerLab wydał raport na temat trendów konsumenckich, które będą przeważać w przyszłości. Czego oczekujemy jako konsumenci? Przede wszystkim, aby technologie cyfrowe działały bardziej na zasadach jakie panują w relacjach międzyludzkich. ...

Jak widoczność reklam wpływa na Twój biznes?. Widoczność reklam na stronie jest ważna zarówno dla reklamodawców, jak i dla wydawców. Efektywnie i dobrze ustawiona reklama dotrze do szerokiego grona odbiorców, zachęcając ich do podjęcia konkretnego działania: odwiedzenia internetowego sklepu, dokonania zakupu czy kontaktu z działem obsługi. ...

Dwie trzecie konsumentów oczekuje od marek zaangażowania społeczno-politycznego w social mediach. 66 proc. amerykańskich konsumentów chce, by marki w social mediach zajmowały stanowiska w kwestiach problemów społeczno-politycznych - wynika z raportu firmy analitycznej Sprout Social. Amerykanie uważają, że media społecznościowe to właściwa przestrzeń do wypowiedzi na temat praw pracowniczych, praw człowieka czy biedy. ...