facebook web

Prawo prasowe - najnowsze zmiany


Szczecin - 20 marca 2018 r., Poznań - 10 kwietnia 2018 r.,

Wrocław - 24 kwietnia 2018 r.,  Łódź - 15 maja 2018 r.,                    

Gdynia -  22 maja 2018 r.,  Katowice - 5 czerwca 2018 r., 

Zielona Góra - 12 czerwca 2018 r.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Udzielanie prasie informacji- obowiązek ?

- obowiązek do udzielania informacji prasie i prawo dziennikarzy

  do uzyskania informacji

- czy trzeba odpowiedzieć na każde pytanie dziennikarza?

- formy odmowy udzielenia informacji

- dostęp prasy do informacji na podstawie ustaw: prawo prasowe

  i ustawy o dostępie do informacji publicznej.

 

2. Granice krytyki prasowej i wolności słowa

- zniesławienie, pomówienie

- praktyczne przykłady i orzeczenia sądowe

- naruszenie dóbr osobistych bohaterów materiałów prasowych.

 

3. Sprostowanie

- jak powinno wyglądać prawidłowo sformułowane sprostowanie?

  Zasady redagowania tekstu,

- najczęstsze błędy będące przyczyną odmowy publikacji

  sprostowania

- co możemy zrobić gdy redakcja odmówi publikacji sprostowania ?

- podstawy żądania publikacji sprostowania.

4. Obowiązki dziennikarzy

- autoryzacja - nowe zasady i obowiązki dziennikarza

- kiedy można domagać się autoryzacji? Jaki jest jej zakres?

- czym jest staranność dziennikarska ?

- czy można nagrywać rozmowy bez zgody i wiedzy rozmówcy?

 

5. Czy strona internetowa może być prasą?

- Czy każdy portal, strona internetowa podlega obowiązkowi

  rejestracji w sądzie ?

- rejestracja portalu internetowego jako prasy- praktyczne porady,

  konsekwencje prawne zaniechania obowiązku.

 

6. Ryzyko naruszenia prawa do wizerunku w pracy rzecznika prasowego i działów PR

- wykorzystanie fotografii, a ryzyko naruszenia praw autora zdjęcia

  lub osoby na nim utrwalonej

- podstawa prawna i granice ochrony wizerunku

- dopuszczalność publikacji wizerunku osoby bez jej zgody

  -wykorzystanie fotografii z miejsc publicznych, zgromadzeń itp.

- wizerunek, a naruszenie dóbr osobistych i danych osobowych

- zasady wykorzystania wizerunku w reklamie.

 


Szkolenie prowadzi: Marek Grąbczewski, prawnik, specjalista z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie prawa własności intelektualnej, szczególnie prawa autorskiego i praw pokrewnych. 


Formularze zgłoszeniowe oraz informacje o zwolnieniu z VAT znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.szkolenia-forum.pl 

 

Najnowsze

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...

Pozyskiwanie nowych kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. IV. W poprzedniej części poradnika podpowiadaliśmy jak konwalidować dane konieczne do komunikacji w mediami. Dzisiaj zastanawiamy się jak pozyskiwać nowe dane. Co z wizytówkami? Co z mailami? Co z telefonami? Co z adresami mailowymi redakcji mediów? Jak najlepiej wykorzystać pozostały czas do 25 maja? Wcale nie jest to takie oczywiste. ...

W jaki sposób dostawcy oprogramowania będą chronić dane firm po wprowadzeniu RODO?. Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. ...