facebook web

Prawo autorskie - aktualne przepisy, interpretacja i praktyczne ich stosowanie

Szczecin - 19 marca 2018 r., Poznań - 9 kwietnia 2018 r.,

Wrocław -  23 kwietnia 2018 r.,  Łódź - 14 maja 2018 r.,

Gdynia -  21 maja 2018 r.,  Katowice - 4 czerwca 2018 r., 

Zielona Góra - 11 czerwca 2018 r.



PROGRAM SZKOLENIA:

 
1. Przedmiot prawa autorskiego i praw pokrewnych
- pojęcie utworu, przykłady z orzecznictwa sądowego;
- pojęcie artystycznego wykonania, fonogramu i wideogramu -zakres ochrony i relacje do praw autorów;
- rodzaje utworów,
- inspiracja, wykorzystanie czyjegoś pomysłu, adaptacja innego utworu- czy istnieje ryzyko naruszenia praw innych osób?

2. Ryzyko naruszenia praw autorskich i praw pokrewnych,
dozwolony użytek.

- jak korzystać z utworów zgodnie z prawem, kiedy można naruszyć czyjeś prawa autorskie?,
- fotografowanie dzieł sztuki, obiektów architektury -relacje prawne pomiędzy autorem fotografii, a autorem dzieła, architektem;
- korzystanie z dzieł, a wielość podmiotów uprawnionych do utworu. Współautorstwo, spadkobiercy;
- dozwolony użytek utworów- definicja, zakres,
- przykłady dozwolonego użytku: cytat, działalność naukowa, oświatowa itp.;

3. Umowy - nabycie praw do korzystania z utworów,
przeniesienie praw autorskich.

- pola eksploatacji -definicja, prawidłowe ich wyznaczenie, nowe pola eksploatacji;
- sposób i zakres korzystania z praw nabytych w umowach;
- istotne klauzule prawne w umowach;
- prawa pracodawcy do utworu pracowniczego. Umowa o pracę, a zakres korzystania z utworu;
- umowy autorskie- umowa o dzieło, umowa zlecenie ?;
- warunki i ograniczenia stosowania 50% kosztów uzyskania przychodu do przychodów związanych z prawami autorskimi.

4. Wizerunek w prawie autorskim i innych przepisach prawa.- wizerunek - wymóg zgody i jej forma;
- brak konieczności uzyskania zgody na rozpowszechnianie wizerunku;
- wykorzystanie fotografii z miejsc publicznych, eventów, zgromadzeń - ryzyko naruszenia prawa do ochrony wizerunku;
- problematyka wykorzystania wizerunku pracownika w działalności pracodawcy.
- wizerunek, a naruszenie dóbr osobistych i danych osobowych.
- zasady wykorzystania wizerunku w reklamie.


Szkolenie prowadzi: Marek Grąbczewski, prawnik, specjalista z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie prawa własności intelektualnej, szczególnie prawa autorskiego i praw pokrewnych. 


Formularze zgłoszeniowe oraz informacje o zwolnieniu z VAT znajdą Państwo na naszej stronie internetowej: www.szkolenia-forum.pl

 

Najnowsze

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...

Pozyskiwanie nowych kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. IV. W poprzedniej części poradnika podpowiadaliśmy jak konwalidować dane konieczne do komunikacji w mediami. Dzisiaj zastanawiamy się jak pozyskiwać nowe dane. Co z wizytówkami? Co z mailami? Co z telefonami? Co z adresami mailowymi redakcji mediów? Jak najlepiej wykorzystać pozostały czas do 25 maja? Wcale nie jest to takie oczywiste. ...

W jaki sposób dostawcy oprogramowania będą chronić dane firm po wprowadzeniu RODO?. Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. ...