facebook web

Wystąpienia w mediach i sytuacje kryzysowe

Co buduje wizuernek eksperta w mediach, a co może go zepsuć? Dlaczego jedni rozmówcy są chętnie zapraszani przez dziennikarze w charakterze ekspertów, a innych - my dziennikarze - wolimy unikać?

Cel szkolenia

Jak być skutecznym w kontaktach z dziennikarzami?

Tematyka

  • język wypowiedzi - najważniejsze zasady
  • mowa ciała - jak siedzieć podczas wywiadu lub konferencji prasowej? Jak stać przed publicznością na scenie? Jak powinna wyglądać nasza postawa, twarz, dłonie, ręce?
  • retoryka - jak unikać trudnych pytań? Najważniejsze tricki wykorzystywane przez dziennikarzy i trudnych rozmówców - jak je omijać?
  • strategia - jak przygotować się merytorycznie do wystąpienia publicznego lub wywiadu? Jak budować wypowiedzi medialne? Jak wyznaczać sobie cele PR i jak je osiągać?
  • wypowiedź do telewizji, do internetu - jak wykorzystać media do własnych celów?
  • wywiad TV - co powinieneś wiedzieć o telewizyjnej kuchni, by chronić własne interesy (oświetlenie, tło, kąt patrzenia kamery, make-up, zasady on-the-record, off-the-record)
  • wywiad prasowy, radiowy - najważniejsze zasady, autoryzacja wywiadu
  • trudne pytania, sytuacje kryzysowe - jak wyjść z tarczą?
  • marka osobista w Social mediach - najważniejsze zasady

Prowadzący

Organizator szkolenia

weglarczyk.jpg

face_szkolenia.jpg

Bartosz Węglarczyk

  • dziennikarz
  • dyrektor programowy Onet.pl
  • 25-letnie doświadczenie dziennikarskie (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, TVN)
  • komentator wydarzeń krajowych i międzynarodowych w telewizji TVN24, Polsat News, Superstacji oraz w radiu TOK FM, radiowej Jedynce i Trójce

Organizator szkolenia:

Agata Jakóbczak
AGENCJA FACE
a.jakobczak@agencjaface.com
www.agencjaface.com

ZAMÓW SZKOLENIE

 

Inne szkolenia zamknięte

Wystąpienia w mediach i sytuacje kryzysowe

Rola głosu w komunikacji

Warsztaty medialne z Jarosławem Kulczyckim

Retoryka - jak skutecznie mówić i przekonywać

Najnowsze artykuły

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...