facebook web

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?


Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi:
Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]!

Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. W Polsce aż ok. 15 mln użytkowników dostępnych jest na YouTube, ok. 14 mln na Facebooku, 3,3 mln na Twitterze, 3,2 mln na Instagramie, 1,9 mln na Pintereście oraz 1,8 mln na LinkedInie.

Ale zanim zaczniesz zakładać firmowe profile na wszystkich popularnych portalach społecznościowych, to zastanów się, który będzie odpowiedni do rodzaju prowadzonej przez Ciebie działalności, oferowanej usługi czy produktu.

Zacznij od ustalenia grupy docelowej. Zastanów się i odpowiedz na pytania: Kim jest mój klient? Gdzie go znajdę? Jakie treści będą do niego trafiać? Im lepiej go poznasz, tym bardziej spełnisz jego potrzeby i motywację. Drugim krokiem jest wybór celu: czy poprzez obecność w mediach społecznościowych chcesz budować pozytywny wizerunek firmy, zdobywać wiedzę na temat swoich klientów, sprzedawać, a może rekrutować?
Po ustaleniu wspomnianych kwestii nadszedł czas na wybranie odpowiedniego medium:


Facebook

To idealne narzędzie do budowania świadomości marki, a także reklamowania i sprzedawania produktów lub usług. Do komunikacji z klientami można wykorzystywać zarówno treść, zdjęcia, jak i krótkie wideo.


Twitter

Sprawdzi się u osób, dla których ważny jest Personal Branding. Twitter to idealne narzędzie do publikowania własnych opinii, zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi, obserwowania i analizowania zmieniających się  trendów, budowania relacji z mediami i klientami oraz monitorowania opinii.  


Instagram

Instagram pozwala na budowanie marki za pomocą reklamowanych produktów oraz kreowanego wizerunku. Jest to dobre narzędzie do szukania inspiracji oraz nawiązywania współpracy z influencerami.


LinkedIn

Jest platformą społecznościową dla profesjonalistów łącząca ubiegających się o pracę, pracowników i pracodawców na całym świecie. To idealnie narzędzie do budowania wizerunku idealnego pracodawcy.
Nie możemy pominąć również Youtube’a. W Polsce korzysta z niego ponad 15 milionów użytkowników. Serwis ten można wykorzystać na różne sposoby – zakładając własny profil oraz wykorzystując popularne kanały do promocji własnej marki.
Rynek mediów społecznościowych bardzo szybko się zmienia. Warto, czasami odejść od popularnych narzędzi i wybrać całkiem nowe. Jeżeli Twoją grupą docelową są nastolatkowie to idealnie sprawdzi się Musica.ly. To nowe medium społecznościowe, które służy on do nagrywania 15-to sekundowych teledysków do wybranej przez siebie muzyki. A jeżeli dysponujesz ciekawymi zdjęciami koniecznie wypróbuj Pinteresta.

[1] https://mobirank.pl/2018/02/02/mobile-i-digital-w-2018-roku-w-polsce-i-na-swiecie/


Źródło: Neuron Public Relations 
Autor: Martyna Kotkowska

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...