facebook web

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?


Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „
Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim.

Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących polskich przedsiębiorstwach z „Listy 500” Rzeczpospolitej. Udział w konferencji jest bezpłatny – należy wypełnić formularz rejestracyjny.

Kluczowym czynnikiem w obliczu pojawienia się sytuacji kryzysowej jest czas podjęcia pierwszych działań mających na celu zażegnanie niebezpieczeństwa. Tymczasem jak wynika z zebranych w trakcie badania danych, aż ¼ największych polskich przedsiębiorstw nie ma opracowanych procedur związanych z zarządzaniem komunikacją kryzysową. Dodatkowo średnio dwie na pięć firm deklarowały, że nie posiadają sztabu antykryzysowego o ustalonym składzie. Spore braki występują także w sferze szkoleń komunikacyjnych dla kadry zarządzającej, gdyż niemal połowa firm nie dostrzega konieczności ich organizowania.

 

To już trzecia edycja badań dotyczących przygotowania największych polskich firm do zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Pozwoliły one na uzyskanie niezwykle ciekawych wniosków, pokazujących stan w jakim znajdują się przedsiębiorstwa, szczególnie te zaliczane do najważniejszych w naszym kraju, bo z listy 500 największych według rankingu Rzeczpospolitej. Wieloletni cykl badawczy pokazuje także, jak na przestrzeni lat zmienia się podejście do procedur i przygotowania na wypadek wystąpienia sytuacji problemowych w obszarze wizerunku – mówi współautor raportu dr hab. Dariusz Tworzydło z  Uniwersytetu Warszawskiego, CEO EXACTO sp. z o.o.

 

Wnioski płynące z badania stanowią diagnozę kluczowych elementów metodologii kryzysowego PR oraz identyfikację dominujących typów postaw wśród kadry menedżerskiej odpowiedzialnej za procesy komunikacyjne instytucji. Ta problematyka zostanie szczegółowo omówiona podczas zbliżającej się konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja 2018 r. na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W trakcie jej trwania zostaną zaprezentowane wyniki badań ilościowych dotyczących zarządzania sytuacją kryzysową w polskich przedsiębiorstwach.

 

W badaniu wzięła udział elita polskiej gospodarki. W efekcie zdobyliśmy diagnozę tego, jak najważniejsze przedsiębiorstwa naszego kraju są przygotowane do sytuacji kryzysowych i jak sobie z nimi radzą. Mamy też odpowiedzi, czy potrafią sobie radzić same, czy też lepiej z kryzysami walczyć z profesjonalnym wsparciem. To cenna wiedza, bo mówi jak przechodzić kryzysy szybciej, sprawniej i po prostu taniej – mówi Adam Łaszyn, Prezes Zarządu Alert Media Communications.

 

Oprócz prezentacji wyników badań, na uczestników biorących udział w konferencji czekają dwie debaty. W pierwszej z nich, będącej dyskusją nad wynikami raportu udział wezmą min. dr hab. Dariusz Tworzydło z Katedry Komunikacji i Public Relations Uniwersytetu Warszawskiego, Adam Łaszyn, Prezes Zarządu agencji Alert Media Communications, dr hab. Jacek Trębecki, prof. nadzw. UEP, Katarzyna Wilczewska, Corporate Communications Manager PEPCO oraz prof. nadzw. dr hab. Waldemar Rydzak z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Prezes Zarządu Prelite PR. W drugiej debacie będzie uczestniczył prof. Alan Freitag z Uniwersytetu Karoliny Północnej w Charlotte, który jest założycielem uczelnianej organizacji Public Relations Student Society of America oraz autorem publikacji w Public Relations Journal oraz Journalism and Mass Communication Quarterly.

 

Prezentowany raport będzie kontynuacją dziesięcioletniej tradycji zapoczątkowanej przez dr. hab. Dariusza Tworzydło oraz agencję Alert Media Communications. Tegoroczne wyniki badań bazują na rozbudowanym protokole badawczym i stanowią zbiorczą diagnozę prowadzonych dotychczasowo pomiarów.

 

Organizatorami konferencji są Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, Exacto Sp. z o.o., Alert Media Communications, Katedra Publicystyki Ekonomicznej i PR Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Instytut Nauk o Polityce Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Newsline Sp. z o.o. Partnerem głównym jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

 


Źródło: Alert Media Communications

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...