facebook web

Koniec z botami na Facebooku?

W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt z żywym człowiekiem. Te czasy mogą niedługo odejść do lamusa.

 

Jak poinformowali deweloperzy Facebooka na swoim blogu, w chwili obecnej zawiesili możliwość dodawania nowych botów (oraz innych aplikacji zewnętrznych) do ich serwisu. Tak więc każdy kto chciałby aktualnie dodać przez popularnego Chatfuela automatycznego rozmówcę do swojego fanpage'a musi obejść się smakiem. Na razie nie wiadomo jak długo blokada będzie aktywna. 

Innym ciekawym aspektem sprawy CA jest fakt, że niedługo deweloperzy zewnętrzni, korzystający z dostępu do API Facebooka mogą stracić do nich dostęp, zwłaszcza jeżeli odwłoują się do elementu "user_friends", jeżeli nie zastosują się do nowych wytycznych (m.in. ponowna weryfikacja hasła użytkownika). Także aplikacje nieużywane od 3 i więcej miesięcy niedługo zostaną odcięte od API Facebooka, tak więc to ostatni dzwonek, jeżeli chcecie aby wasza stara apka miała jeszcze połączenie. 

Po wprowadzeniu zmian do aplikacji loginu FB, znacząco zmniejszą się możliwości dostępu do informacji o innych użytkownikach przez aplikacje, które nie przejdą przez sito weryfikacji deweloperów portalu. Aplikacje nie podlegające weryfikacji będą miały dostęp tylko do imienia i nazwiska, zdjęcia profilowego i adresu mailowego osoby, która zezwoliła na użytkowanie tych aplikacji.

Ale są też plusy dla casualowych użytkowników

Jeżeli jakakolwiek z aplikacji, z jakich dotychczas korzystaliśmy będzie naruszać nowe standardy ochrony danych osobowych, zostanie ona usunięta, a my jako użytkownicy zostaniemy o tym fakcie poinformowani przez zespół FB wraz z informacją o tym, że dana aplikacja naruszała prawo do ochrony danych osobowych.

Dodatkowo FB motywuje użytkowników do zgłaszania nieprawidłowo działających aplikacji, poprzez formularze kontaktowe. Wyznacz też... nagrodę. Tak dobrze czytacie, FB propnuje nagrodę o ile aplikacja i jej zgłoszenie spełni szereg wymogów.

Ciekawe jak szybko FB po cichu wycofa się z tych zmian? A może te podwyższone wymogi bezpieczeństwa zostaną wprowadzone na stałe?

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...