facebook web

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?


Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne.

Jak w życiu prywatnym, tak i w pracy

Młodzi ludzie w życiu prywatnym prowadzą ze sobą wideorozmowy bardzo często. Według badania firmy Polycom regularnie robi to prawie 80% millenialsów. Nieszczególnie dziwi więc, że osoby te w taki sam sposób chcą porozumiewać się ze współpracownikami. Jest to o tyle istotne, że swoją pracę mogą wykonywać dzięki temu w dowolnym miejscu, co wpisuje się w ideę work-life balance. Dla firm, które nie skupiają wszystkich swoich pracowników w jednym biurze, ważne jest z kolei to, że narzędzia do prowadzenia wideorozmów poprawiają komunikację wewnętrzną w organizacji i zwiększają efektywność pracy zatrudnionych osób.

Nie tylko dla korporacji

„Systemy wideokonferencyjne są stosowane coraz powszechniej […]. Kiedyś były dostępne raczej dla dużych, bogatych firm. W tej chwili widzimy, że m.in. poprzez możliwość zastosowania narzędzi chmurowych wideokonferencje coraz częściej są prowadzone przez mniejsze firmy, wykonujące pracę w wielu oddziałach, które potrzebują ze sobą współpracować. Mam na myśli np. agencje rekrutacyjne, agencje reklamowe, firmy architektoniczne czy biura prawne” – mówi Jakub Abramczyk, sales director Eastern Europe w firmie Polycom.

Jak rozmawiać, to bezpiecznie

Organizacje korzystające z systemów wideokonferencyjnych muszą oczywiście pamiętać o zachowywaniu bezpieczeństwa. W końcu podczas odbywanych rozmów nierzadko są przekazywane ważne informacje biznesowe, które nie mogą trafić do niepowołanych uszu. Po pierwsze trzeba zadbać o bezpieczeństwo informatyczne. Mowa np. o odpowiednim szyfrowaniu czy też zamknięciu systemu w obrębie własnej infrastruktury. Po drugie należy zwiększać świadomość pracowników nt. korzystania z tego typu narzędzi. I wreszcie po trzecie powinno się pamiętać o zastosowaniu zabezpieczeń fizycznych, np. o wyciszeniu sal, w których prowadzi się wideorozmowy.

 

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...