facebook web

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm

Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. Czy biura prasowe firm spełniają te oczekiwania?

Niestety nie zawsze. „Różnice pomiędzy poszczególnymi biurami prasowymi są ogromne” – mówi Marcin Łukaszewski, dyrektor zarządzający Mojebankowanie.pl, twórca badania Instytucja Roku, w ramach którego analizowano ostatnio funkcjonowanie właśnie biur prasowych firm. Jak zatem powinno działać obecnie profesjonalne biuro prasowe?

Przede wszystkim musi ono zapewniać odbiorcom łatwy i szybki dostęp do rzetelnych newsów oraz treści kontentmarketingowych. „W komunikacji liczą się kompetencje i tempo. Istotne jest, aby komunikaty pojawiały się na bieżąco. Co ważne dla mediów, wszystkie powinny znajdować się w jednym miejscu, tak aby nie było potrzeby przeszukiwania całej witryny firmy. Wysyłka powinna odbywać się z jednego adresu, który dziennikarz może dodać do listy zaufanych, aby uniknąć spamu” – zauważa rozmówca.

Dzisiaj niezwykle ważną rolę odgrywają materiały audiowizualne. Dla wielu osób są one łatwiejsze w odbiorze, przystępniejsze od słowa pisanego. Aby uatrakcyjnić przekaz, warto więc dołączać do tekstów grafiki, zdjęcia czy wideo. Zwiększa to szanse, że trafi on do mediów i konsumentów.

Nieodzowne wsparcie dla biura prasowego stanowią media społecznościowe – są one w końcu jednym z najważniejszych kanałów kontaktu organizacji z odbiorcami. Dlatego też wpisy na Facebooku, Twitterze i innych serwisach muszą pojawiać się na bieżąco. Dzięki temu informacje mogą docierać do odbiorców szybciej niż za pośrednictwem strony biura prasowego. Oprócz tego należy oczywiście śledzić wpisy internautów w mediach społecznościowych i prowadzić z ich użytkownikami stałą komunikację.

„W tym roku dodatkowym wyzwaniem dla działów komunikacji firm będzie przystosowanie swoich serwisów do Google mobile-first index i rozporządzenia o ochronie danych osobowych. RODO wymusi postęp organizacyjny i technologiczny we wszystkich firmach, które prowadzą swoje interesy w Europie. I choć świadomość problemu jest nadal niska, to już teraz wiele firm przygotowuje swoje newsroomy do funkcjonowania w nowym otoczeniu prawnym” – stwierdza Piotr Ślusarczyk, ekspert netPR.pl.


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Wideo

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...

W jaki sposób dostawcy oprogramowania będą chronić dane firm po wprowadzeniu RODO?. Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. ...

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...