facebook web

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm

Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. Czy biura prasowe firm spełniają te oczekiwania?

Niestety nie zawsze. „Różnice pomiędzy poszczególnymi biurami prasowymi są ogromne” – mówi Marcin Łukaszewski, dyrektor zarządzający Mojebankowanie.pl, twórca badania Instytucja Roku, w ramach którego analizowano ostatnio funkcjonowanie właśnie biur prasowych firm. Jak zatem powinno działać obecnie profesjonalne biuro prasowe?

Przede wszystkim musi ono zapewniać odbiorcom łatwy i szybki dostęp do rzetelnych newsów oraz treści kontentmarketingowych. „W komunikacji liczą się kompetencje i tempo. Istotne jest, aby komunikaty pojawiały się na bieżąco. Co ważne dla mediów, wszystkie powinny znajdować się w jednym miejscu, tak aby nie było potrzeby przeszukiwania całej witryny firmy. Wysyłka powinna odbywać się z jednego adresu, który dziennikarz może dodać do listy zaufanych, aby uniknąć spamu” – zauważa rozmówca.

Dzisiaj niezwykle ważną rolę odgrywają materiały audiowizualne. Dla wielu osób są one łatwiejsze w odbiorze, przystępniejsze od słowa pisanego. Aby uatrakcyjnić przekaz, warto więc dołączać do tekstów grafiki, zdjęcia czy wideo. Zwiększa to szanse, że trafi on do mediów i konsumentów.

Nieodzowne wsparcie dla biura prasowego stanowią media społecznościowe – są one w końcu jednym z najważniejszych kanałów kontaktu organizacji z odbiorcami. Dlatego też wpisy na Facebooku, Twitterze i innych serwisach muszą pojawiać się na bieżąco. Dzięki temu informacje mogą docierać do odbiorców szybciej niż za pośrednictwem strony biura prasowego. Oprócz tego należy oczywiście śledzić wpisy internautów w mediach społecznościowych i prowadzić z ich użytkownikami stałą komunikację.

„W tym roku dodatkowym wyzwaniem dla działów komunikacji firm będzie przystosowanie swoich serwisów do Google mobile-first index i rozporządzenia o ochronie danych osobowych. RODO wymusi postęp organizacyjny i technologiczny we wszystkich firmach, które prowadzą swoje interesy w Europie. I choć świadomość problemu jest nadal niska, to już teraz wiele firm przygotowuje swoje newsroomy do funkcjonowania w nowym otoczeniu prawnym” – stwierdza Piotr Ślusarczyk, ekspert netPR.pl.


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...