facebook web

Pozycjonowanie SEO - czy znasz już te zasady?


Kilka lat temu pojawił się zawód specjalisty ds SEO, którego zadaniem jest odkrywanie tajników algorytmów Google’a. Nie jest to łatwe zadanie, ponieważ Google doskonale strzeże tych informacji. Znamy jednak kilka istotnych zasadach, które warto wprowadzić do swoich działań i które na pewno przyniosą dobre efekty.

Określ cel strony www

Dopracuj misję swojej marki i jej najważniejsze cele. Muszą one być bardzo dobrze zaprezentowane na Twojej stronie. Treści powinny być adekwatne do koncepcji firmy. Jeśli posiadasz e-sklep z butami zadbaj o dobre zaprezentowanie, katalogowanie i opisanie produktów. Jeśli jesteś fotografem skup się na komunikacji wizualnej. Zastanów się też jakich haseł użyje osoba, która potencjalnie trafia na stronę - czy szuka sklepu, agencji czy może freelancera? Zdefiniuj swój biznes i zaznacz na stronie kim jesteś i do kogo trafiasz.

Wybierz słowa kluczowe

Musisz zdefiniować zwroty i słowa kluczowe, związane z Twoją działalnością. W tym celu wciel się w rolę potencjalnego klienta - zastanów się co wpisze on w wyszukiwarkę aby wyszukać Twoją usługę. Jeśli prowadzisz kwiaciarnię, mogą to być takie hasła jak “kwiaciarnia warszawa”, “tanie kwiaty” czy “kwiaciarnia online”. Pomocnym do tego narzędziem jest planer słów kluczowych Google Adword.

Tytuł strony i nazwy zakładek

Tytuł twojej strony, podstrony i wszelkich zakładek powinien być spójny, zawierać słowa kluczowe i nie przekraczać 50 znaków. Meta Tag description, krótki opis który pojawia się w wynikach wyszukiwania, powinien mieć maksymalnie 155 znaków oraz zachęcać użytkownika do odwiedzenia Twojej strony. Dobrze, aby były w nich także zwroty kluczowe.  Roboty Google bardzo dokładnie skanują tego typu informacje i przychylniej patrzą na strony, które są odpowiednio opisane.

Odpowiednie opisy adresów URL i plików

Wszystkie adresy URL powinny być prawidłowo opisane i zawierać słowa kluczowe. Nie tylko dobrze wpływa to na pozycjonowanie, ale także na odbiór strony przez użytkownika. Łatwiej będzie mu zapamiętać stronę o nazwie www.xyz.pl/kontakt niż www.xyz.pl/index.php?zmienna1=a&zmienna2=b

Obrazki na stronie niech mają odpowiednie nazwy, tak samo jak wszelkie inne pliki, nagłówki, cytaty, odnośniki i ich relacje. Dzięki temu robotowi Google’a podsuwasz na tacy informacje o swojej firmie i jej profilu.

Wartościowa strona

Twoja strona powinna także zawierać treści jak najbardziej wartościowe dla użytkownika. Pisząc tekst omawiaj tezę z tytułu, odpowiadaj na pytanie i staraj się zawierać słowa kluczowe. Pamiętaj też o oddzielaniu nagłówków, cytatów i innych fragmentów treści. Dbaj o wartość merytoryczną i estetyczną tekstu. A jeśli już jesteśmy przy estetyce - pamiętaj, że aspekt wizualny strony jest także bardzo ważny i wpływa na jej odbiór. Zadbaj o to aby użytkownik dobrze czuł się na stronie, aby nie miał problemu ze znalezieniem poszukiwanych informacji. Wszystkie te czynniki są bardzo ważne w kontekście SEO. - mówi Michał Trziszka, CEO Cal.pl.

Analizuj

Pamiętaj o mierzeniu efektów swoich działań.  Do tego może przydać ci się Google Analytics, dzięki któremu zmierzysz ruch na swojej stronie. Dowiesz się także wiele o swoich odbiorcach - skąd pochodzą, jaka jest ich płeć, z jakiego narzędzia korzystają przeglądając Twoją stronę, z jakiego źródła na nią trafili.

Pozycjonowanie stron to bardzo długotrwały,  zmienny proces, dlatego pamiętaj, że to nie wszystkie zasady, które trzeba znać. Specjalista SEO śledzi dynamikę wszelkich zmian w algorytmach Google i wie jak działa konkurencja. Jednak znając powyższe wytyczne i stosując się do nich masz dużą szansę na dobre, profesjonalne działanie z pozycjonowaniem i możesz śmiało rozpoczynać dobre praktyki SEO na swojej stronie.


Źródło: Newseria Biznes 

Najnowsze

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Wideo

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...

W jaki sposób dostawcy oprogramowania będą chronić dane firm po wprowadzeniu RODO?. Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. ...

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...