facebook web

10 trendów konsumenckich na 2018 rok – czego oczekujemy?


Kolejny raz Ericsson ConsumerLab wydał raport na temat trendów konsumenckich, które będą przeważać w przyszłości. Czego oczekujemy jako konsumenci? Przede wszystkim, aby technologie cyfrowe działały bardziej na zasadach jakie panują w relacjach międzyludzkich. Ale z jednoczesnymi obawami o rozwój stanu rzeczy w takim kierunku.

Poniżej przytaczamy wszystkie trendy wynikające z raportu, wraz z naszym komentarzem w odniesieniu do rynku, na którym działamy. Z czasem dość abstrkcyjnym nawiązaniem :)

Ciało jako interfejs użytkownika

Konsumenci oczekują aby obsługa była możliwa za pośrednictwem głosu, ekspresji emocji czy dotyku. To ostatnie już nie szokuje, bo stało się codziennością. Pozostałe metody nadal są w fazie rozwoju i o ile w przypadku języka angielskiego interfejs głosowy zyskuje na znaczeniu, o tyle w przypadku innych języków zapewne jeszcze trochę czasu upłynie zanim stanie się to popularne i użyteczne. Mimo to 2/3 badanych obstawia, że na taki wyższy poziom interakcji z technologią wejdziemy w ciągu 3 lat. Swoją drogą, co byście powiedzieli na newsroom czytający komunikaty lub sterowany głosem?

Wzbogacone słyszenie

Słuchawki tłumaczące w czasie rzeczywistym, to życzenie 63% badanych. 52% z kolei chciałoby blokować odgłos chrapania członka rodziny… Myślę, że znalazłoby się jeszcze kilka innych odgłosów, które chcielibyśmy raz na zawsze wyeliminować. Za to inne, jak np. nadjeżdząjący ambulans, warto byłoby uwydatnić.

Wieczni nowicjusze

Nowa technologie powinny być przyjazne - tylko wtedy zachęcą do siebie odbiorców. Tymczasem 30% badanych uważa, że korzystanie z nowych technologii wymaga nabycia nowych umiejętności. Najwyraźniej dlatego 46% twierdzi, że internet pozwala szybko uczyć się… i zapominać umiejętności, gdy przestają być potrzebne. Cóż, w netPR.pl już dawno doszliśmy do takich wniosków i dbamy o to, aby nawet zaawansowane funkcje naszych narzędzi nie wymagały długiego procesu nauki obsługi, ale były intuicyjne i wpisywały się w nawyki - po co utrudniać sobie życie?

Informacje społecznościowe

Ponad 50% konsumentów przebadanych przez Ericssona twierdzi, że sztuczna inteligencja byłaby pomocna w sprawdzaniu informacji zamieszczanych w social media. Podoba się nam ta wizja, tym bardziej że o fake news mówimy nie od dziś. To zjawisko, na które również narażeni są dziennikarze.

Inteligentne reklamy

Reklamy dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zastępujące same produkty? To według ponad połowy konsumentów kierunek w jakim zmierzamy. A gdyby tak zrobić raport roczny w formie wirtualnego spaceru po biurze lub fabryce?

Niepokojące możliwości

50% badanych wyraża zaniepokojenie o trudności w rozróżnieniu maszyny od człowieka. Dlatego warto personalizować maile do dziennikarzy.. 40% badanych z kolei, czułoby się zaniepokojonych, gdyby sprzęt taki jak smartfon reagował na ich nastrój. Ciekawe czy tak samo zareagowaliby na serwis internetowy zmieniający swoje barwy w zależności np. panującej pogody?

Zrelaksowane społeczeństwo

Czy roboty sprawią kiedyś, że ludzie nie będą musieli pracować? 40% badanych chciałoby takiego rozwoju sytuacji. 32% uważa, że praca nie jest im potrzebna, żeby wieść sensowne życie. Nie konstruujemy robotów, ale tworzymy oprogramowanie, które pozwala na automatyzację rutynowych czynności - to trochę tak jakbyśmy odejmowali żmudnej pracy specjalistom ds. komunikacji.

Wewnątrz zdjęcia

Zdjęcia ożywiane przez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość będą sposobem na przeżywanie wspomnień wg. 75% konsumentów. A gdyby tak nawigować po serwisie internetowym za pomocą wzroku i np. uruchamiać wideo po zatrzymaniu wzroku na klatce startowej?

Powietrzne ulice

Niecałe 40% badanych chciałoby latających pojazdów i drogowej sieci dla dronów. Niemal tyle samo obawia się, że dron spadnie im na głowę. Myślę, że upadek pojazdu byłby jednak bardziej bolesny…

Naładowana przyszłość

Zmora przenośnych urządzeń elektronicznych - bateria - według ponad 80% badanych przestanie być problemem w ciągu 5 lat. Świat bez konieczności ciągłego pamiętania o naładowaniu telefonu, tabletu, zegarka, itd brzmi całkiem przyjemnie.


Źródło: blog.netpr.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...