facebook web

10 trendów konsumenckich na 2018 rok – czego oczekujemy?


Kolejny raz Ericsson ConsumerLab wydał raport na temat trendów konsumenckich, które będą przeważać w przyszłości. Czego oczekujemy jako konsumenci? Przede wszystkim, aby technologie cyfrowe działały bardziej na zasadach jakie panują w relacjach międzyludzkich. Ale z jednoczesnymi obawami o rozwój stanu rzeczy w takim kierunku.

Poniżej przytaczamy wszystkie trendy wynikające z raportu, wraz z naszym komentarzem w odniesieniu do rynku, na którym działamy. Z czasem dość abstrkcyjnym nawiązaniem :)

Ciało jako interfejs użytkownika

Konsumenci oczekują aby obsługa była możliwa za pośrednictwem głosu, ekspresji emocji czy dotyku. To ostatnie już nie szokuje, bo stało się codziennością. Pozostałe metody nadal są w fazie rozwoju i o ile w przypadku języka angielskiego interfejs głosowy zyskuje na znaczeniu, o tyle w przypadku innych języków zapewne jeszcze trochę czasu upłynie zanim stanie się to popularne i użyteczne. Mimo to 2/3 badanych obstawia, że na taki wyższy poziom interakcji z technologią wejdziemy w ciągu 3 lat. Swoją drogą, co byście powiedzieli na newsroom czytający komunikaty lub sterowany głosem?

Wzbogacone słyszenie

Słuchawki tłumaczące w czasie rzeczywistym, to życzenie 63% badanych. 52% z kolei chciałoby blokować odgłos chrapania członka rodziny… Myślę, że znalazłoby się jeszcze kilka innych odgłosów, które chcielibyśmy raz na zawsze wyeliminować. Za to inne, jak np. nadjeżdząjący ambulans, warto byłoby uwydatnić.

Wieczni nowicjusze

Nowa technologie powinny być przyjazne - tylko wtedy zachęcą do siebie odbiorców. Tymczasem 30% badanych uważa, że korzystanie z nowych technologii wymaga nabycia nowych umiejętności. Najwyraźniej dlatego 46% twierdzi, że internet pozwala szybko uczyć się… i zapominać umiejętności, gdy przestają być potrzebne. Cóż, w netPR.pl już dawno doszliśmy do takich wniosków i dbamy o to, aby nawet zaawansowane funkcje naszych narzędzi nie wymagały długiego procesu nauki obsługi, ale były intuicyjne i wpisywały się w nawyki - po co utrudniać sobie życie?

Informacje społecznościowe

Ponad 50% konsumentów przebadanych przez Ericssona twierdzi, że sztuczna inteligencja byłaby pomocna w sprawdzaniu informacji zamieszczanych w social media. Podoba się nam ta wizja, tym bardziej że o fake news mówimy nie od dziś. To zjawisko, na które również narażeni są dziennikarze.

Inteligentne reklamy

Reklamy dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zastępujące same produkty? To według ponad połowy konsumentów kierunek w jakim zmierzamy. A gdyby tak zrobić raport roczny w formie wirtualnego spaceru po biurze lub fabryce?

Niepokojące możliwości

50% badanych wyraża zaniepokojenie o trudności w rozróżnieniu maszyny od człowieka. Dlatego warto personalizować maile do dziennikarzy.. 40% badanych z kolei, czułoby się zaniepokojonych, gdyby sprzęt taki jak smartfon reagował na ich nastrój. Ciekawe czy tak samo zareagowaliby na serwis internetowy zmieniający swoje barwy w zależności np. panującej pogody?

Zrelaksowane społeczeństwo

Czy roboty sprawią kiedyś, że ludzie nie będą musieli pracować? 40% badanych chciałoby takiego rozwoju sytuacji. 32% uważa, że praca nie jest im potrzebna, żeby wieść sensowne życie. Nie konstruujemy robotów, ale tworzymy oprogramowanie, które pozwala na automatyzację rutynowych czynności - to trochę tak jakbyśmy odejmowali żmudnej pracy specjalistom ds. komunikacji.

Wewnątrz zdjęcia

Zdjęcia ożywiane przez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość będą sposobem na przeżywanie wspomnień wg. 75% konsumentów. A gdyby tak nawigować po serwisie internetowym za pomocą wzroku i np. uruchamiać wideo po zatrzymaniu wzroku na klatce startowej?

Powietrzne ulice

Niecałe 40% badanych chciałoby latających pojazdów i drogowej sieci dla dronów. Niemal tyle samo obawia się, że dron spadnie im na głowę. Myślę, że upadek pojazdu byłby jednak bardziej bolesny…

Naładowana przyszłość

Zmora przenośnych urządzeń elektronicznych - bateria - według ponad 80% badanych przestanie być problemem w ciągu 5 lat. Świat bez konieczności ciągłego pamiętania o naładowaniu telefonu, tabletu, zegarka, itd brzmi całkiem przyjemnie.


Źródło: blog.netpr.pl

Najnowsze

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Wideo

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...