facebook web

Dwie trzecie konsumentów oczekuje od marek zaangażowania społeczno-politycznego w social mediach


66 proc. amerykańskich konsumentów chce, by marki w social mediach zajmowały stanowiska w kwestiach problemów społeczno-politycznych - wynika z raportu firmy analitycznej Sprout Social. Amerykanie uważają, że media społecznościowe to właściwa przestrzeń do wypowiedzi na temat praw pracowniczych, praw człowieka czy biedy.

Najnowszy raport Sprout Social został poświęcony zmianom, jakich oczekują od marek konsumenci w obszarze ich komunikacji w mediach społecznościowych. Najważniejszą konkluzją płynącą z opracowania jest to, że klienci chcą od brandów aktywnych w social mediach czegoś więcej niż przekazów czysto reklamowych.
 
Dwie trzecie badanych chciałoby, żeby marki poruszały zagadnienia społeczno-polityczne w swojej komunikacji. 39 proc. sądzi natomiast, że marki są bardziej skuteczne, docierając z przekazem na temat darowizn lub wsparcia akcji charytatywnych.
 
58 proc. konsumentów jest podatna na wypowiedź marki o problemach społecznych i politycznych w mediach społecznościowych, 47 proc. - w telewizji lub radiu, 37 proc. - na blogu lub stronie internetowej.
 
Zdaniem 67 proc. badanych, firmy wypowiadające się w social mediach na tematy społeczno-polityczne, są w swoim przekazie wiarygodne. Kiedy firmy są szczere, mówiąc o problemach społeczno-polityczne? 47 proc. badanych uważa, że wtedy gdy uwzględniają wpływ, jakie dany problem ma na klientów firmy, dla 40 proc. zaś na jej pracowników. Ponad 30 proc. wierzy firmom, kiedy podkreślają wpływ zagadnienia na swój biznes, a 27 proc. - lokalny charakter problemu.
 
Eksperci z Sprout Social zapytali także, na jakie konkretnie problemy lub zagadnienia powinny wypowiadać się publicznie wszystkie firmy i marki, bez wyjątków. Badani najczęściej wymieniali prawa człowieka (58 proc. wskazań), prawa pracowników (55 proc. odpowiedzi), biedę i równość płci (po 48 proc. odpowiedzi), a także kwestie środowiska i edukacji (po 45 proc. wskazań). Mniejszy odsetek badanych oczekuje od marek zajmowania stanowiska w sprawach imigrantów (33 proc.) oraz praw mniejszości LGBTQ (34 proc.).
 
W jaki sposób reagują klienci, kiedy firmy zajmują się na swoich kanałach social media sprawami społeczno-politycznymi? Najwięcej (27 proc.) ankietowanych czuje się zaintrygowana, 24 proc. jest pod wrażeniem, a 23 proc. - zaangażowana. Jedynie niewielki odsetek zapytanych odczuwałoby negatywne emocje – frustrację (10 proc.), złość (7 proc.) czy nastawienie bojowe (5 proc.).
 
Niemal połowa konsumentów pozytywnie reagujących na treści marek na tematy społeczno-polityczne polajkowałoby post w social mediach, a około jednej czwartej udostępniłoby go i śledziło dalej profil marki. Z kolei konsumenci niezgadzający się z tego typu treścią, są skłonni przestać obserwować stronę brandu (34 proc. odpowiedzi), zostawić negatywny komentarz (14 proc.) lub wystawić na temat marki krytyczny post (9 proc.)

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Badanie firmy Sprout Social „Championing Change in the Age of Social Media” zostało przeprowadzone na próbie 1022 dorosłych Amerykanów. Próba była reprezentatywna pod kątem wieku, płci, miejsca zamieszkania i poglądów politycznych ankietowanych.

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...