facebook web

Google obniży w wyszukiwarce pozycje najwolniejszych stron mobilnych

Google zapowiedział, że od lipca 2018 roku w mobilnej wyszukiwarce będzie obniżał w wynikach pozycje tych stron, które ładują się i działają zbyt wolno na urządzeniach przenośnych. Koncern zastrzega, że drastyczny spadek widoczności witryn będzie dotyczył tylko tych które najbardziej irytują użytkowników swoją powolnością.

We wpisie na blogu dla webmasterów Google wyjaśnił, że do tej pory szybkość działania stron internetowych była brana pod uwagę przede wszystkim w desktopowej wersji wyszukiwarki. Teraz jednak ma się stać istotnym czynnikiem w wynikach wyszukiwania także w segmencie mobilnym, a skutki zmian będą widoczne od początku lipca br.
 
Google tłumaczy, że zależy mu na pełnej satysfakcji użytkowników wyszukiwarki z korzystania z mobilnych stron do których prowadzą zamieszczane na platformie linki, a na zadowolenie internautów składa się wiele czynników, m.in. tempo w jakim ładuje się i działa konkretna witryna.
 
Dlatego kwestia prędkości działania stron będzie kolejnym wskaźnikiem decydującym o pozycji strony w wyszukiwarce. Google zastrzega przy tym, że w przypadku niewielkiego spowolnienia działania strony zawierającej wysokiej jakości treść odpowiadającą na zapytania użytkownika pozycja takiej witryny nie ulegnie zmianie. Znaczący spadek widoczności może odczuć jedynie kilka proc. stron, które w wersjach mobilnych działają drastycznie wolniej niż inne powodując irytację i niezadowolenie internautów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...