facebook web

Google obniży w wyszukiwarce pozycje najwolniejszych stron mobilnych

Google zapowiedział, że od lipca 2018 roku w mobilnej wyszukiwarce będzie obniżał w wynikach pozycje tych stron, które ładują się i działają zbyt wolno na urządzeniach przenośnych. Koncern zastrzega, że drastyczny spadek widoczności witryn będzie dotyczył tylko tych które najbardziej irytują użytkowników swoją powolnością.

We wpisie na blogu dla webmasterów Google wyjaśnił, że do tej pory szybkość działania stron internetowych była brana pod uwagę przede wszystkim w desktopowej wersji wyszukiwarki. Teraz jednak ma się stać istotnym czynnikiem w wynikach wyszukiwania także w segmencie mobilnym, a skutki zmian będą widoczne od początku lipca br.
 
Google tłumaczy, że zależy mu na pełnej satysfakcji użytkowników wyszukiwarki z korzystania z mobilnych stron do których prowadzą zamieszczane na platformie linki, a na zadowolenie internautów składa się wiele czynników, m.in. tempo w jakim ładuje się i działa konkretna witryna.
 
Dlatego kwestia prędkości działania stron będzie kolejnym wskaźnikiem decydującym o pozycji strony w wyszukiwarce. Google zastrzega przy tym, że w przypadku niewielkiego spowolnienia działania strony zawierającej wysokiej jakości treść odpowiadającą na zapytania użytkownika pozycja takiej witryny nie ulegnie zmianie. Znaczący spadek widoczności może odczuć jedynie kilka proc. stron, które w wersjach mobilnych działają drastycznie wolniej niż inne powodując irytację i niezadowolenie internautów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Wideo

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...