facebook web

Rośnie czas spędzany w aplikacjach mobilnych, najwięcej zyskują platformy zakupowe, rozrywka i media

W 2017 r. średni czas spędzony przez użytkowników w aplikacjach mobilnych wzrósł o 6 procent – wynika z danych firmy Flurry. Przyrost jest mniejszy niż rok wcześniej, a największe zainteresowanie internautów zanotowały aplikacje z segmentu zakupów oraz rozrywki i mediów. Stracił segment lifestyle oraz gry.

Jak podaje Flurry w ub.r. średni czas spędzany przez użytkowników w aplikacjach mobilnych wydłużył się o 6 proc., obecnie przeciętny właściciel smartfona lub tabletu poświęca na korzystanie z aplikacji nieco ponad 5 godzin dziennie.
 
Ubiegłoroczny przyrost czasu przeznaczanego na aplikacje stracił nieco swoją dynamikę, bowiem jak informuje Flurry w 2016 r. czas ten wydłużył się o 11 proc.
 
Najbardziej na zainteresowaniu użytkowników skorzystały aplikacje zakupowe (przyrost czasu o 54 proc.), segment muzyki, rozrywki i mediów (43 proc.) oraz branża biznesu i finansów (33 proc.).
 
Największy spadek czasu poświęcanego przez użytkowników zanotowały aplikacje z segmentu lifestyle (o 40 proc.) oraz gry (16 proc.).
 
Według Flurry aplikacje mobilne są najczęściej uruchamiane na phabletach (smartfonach z dużymi ekranami – 55 proc.), najrzadziej zaś są wykorzystywane do tego celu niewielkie tablety (4 proc.).
 
Według danych zebranych przez firmę Sensor Tower w ub.r. użytkownicy Google Play i App Store wydali w tych sklepach na aplikacje mobilne 58,6 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 35 proc.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...