facebook web

Orange z najszybszym internetem mobilnym, wyprzedził T-Mobile

Użytkownicy Orange mogli w grudniu 2017 r. cieszyć się najszybszą średnią prędkością pobieranych danych w mobilnym internecie. W kategorii średniej szybkości wysyłanych danych zwyciężył Plus, a najmniejszą wartością ping mógł pochwalić się Orange - wynika z rankingu operatorów komórkowych RFBenchmark, opublikowanego przez firmę Notel.

Orange powrócił na pierwsze miejsce w kategorii średniej szybkości pobieranych danych. Abonenci tego operatora mogli w grudniu ub.r. ściągać pliki ze średnią szybkością 22,68 Mbps.
 
Orange wyprzedziło o włos dotychczasowego lidera, czyli sieć T-Mobile (22,43 Mbps). Pierwszy raz od sierpnia 2017 r. na ostatnim miejscu w tej kategorii nie znalazła się sieć Play (19,75 Mbps), a Plus (18,5 Mbps).
 
Zupełnie inaczej sytuacja wygląda jeżeli chodzi o średnią szybkość wysyłania danych. Tutaj, podobnie jak w listopadzie, zwyciężył Plus z wynikiem 9,6 Mbps.
 
Niemal identyczny wynik uzyskało Orange (9,53 Mbps). T-Mobile oferował swoim użytkownikom wysyłanie danych z średnią szybkością 8,6 Mbps. Od tej trójki wyraźnie odstawał Play (5,81 Mbps).
 
Najniższa wartość ping to druga kategoria, którą w końcówce poprzedniego roku zdominowało Orange. Użytkownicy tej sieci mogli cieszyć się pingiem o wartości 39,64 ms. Niemal identyczny wynik uzyskały T-Mobile i Plus (odpowiednio 44,42 ms i 44,56 ms). Na czwartym miejscu sklasyfikowano sieć Play (47,88 ms).
Użytkownicy aplikacji do pomiaru szybkości internetu mobilnego RFBenchmark wykonali w grudniu 2017 r. 25068 pomiarów. Zdecydowana większość (72,77%) została wykonana dla sieci 4G. Niewiele ponad 1/4 pomiarów (26,35%) dotyczyła sieci 3G, a tylko 0,88% pomiarów zostało wykonanych dla technologii drugiej generacji. Najczęściej pomiary dotyczyły sieci Play (32,53%). Drugim najpopularniejszym operatorem był Plus (29,84%). Trzecie miejsce na podium zdobyło Orange (23,13%), a stawkę zamknął T-Mobile (14,5%).

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...