facebook web

Amerykańska branża muzyczna w górę o 12,6 procent, dominuje internetowy streaming

W 2017 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedaż płyt CD z muzyką spadła o 16,5 procent, a o ponad 58 procent wzrosła popularność muzyki w streamingu - wynika z raportu firmy Nielsen. Największą sprzedaż albumów i utworów zanotował Drake, a Metallica okazała się najpopularniejszym wykonawcą rockowym.

Według danych Nielsena 2017 był w USA kolejnym rokiem spadku sprzedaży albumów muzycznych. W ub.r. ich sprzedaż osiągnęła poziom 169,1 mln egzemplarzy w formie fizycznej i cyfrowej, co oznacza spadek o 17,7 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Wyjątkiem są albumy na płytach winylowych, których sprzedaż w ub.r. wzrosła o 9 proc.
 
Użytkownicy w USA coraz chętniej sięgali po muzykę do internetu, co przełożyło się na rosnący udział w rynku serwisów streamingowych. W ub.r. liczba utworów wysłuchanych online przekroczyła 400 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 58,7 proc. To spowodowało, że obecnie streaming audio odpowiada za 54 proc. sprzedaży muzyki w Stanach Zjednoczonych.
 
Artystą, który w ub.r. sprzedał w USA najwięcej swoich płyt i utworów okazał się Drake, którego albumy i piosenki zostały sprzedane w ponad 4,8 mln egzemplarzy. Drake był też najchętniej kupowanym wykonawcą w kategorii R&B/Hip-Hop.
 
Wśród artystów z kategorii Pop na czele listy jest Ed Sheeran ze sprzedażą przekraczającą 3,6 mln albumów i utworów.
 
W muzyce rockowej największy sukces w ub.r. w USA odniosła grupa Metallica, której udało się sprzedać z górą 1,8 mln płyt oraz utworów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...