facebook web

Amerykańska branża muzyczna w górę o 12,6 procent, dominuje internetowy streaming

W 2017 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedaż płyt CD z muzyką spadła o 16,5 procent, a o ponad 58 procent wzrosła popularność muzyki w streamingu - wynika z raportu firmy Nielsen. Największą sprzedaż albumów i utworów zanotował Drake, a Metallica okazała się najpopularniejszym wykonawcą rockowym.

Według danych Nielsena 2017 był w USA kolejnym rokiem spadku sprzedaży albumów muzycznych. W ub.r. ich sprzedaż osiągnęła poziom 169,1 mln egzemplarzy w formie fizycznej i cyfrowej, co oznacza spadek o 17,7 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Wyjątkiem są albumy na płytach winylowych, których sprzedaż w ub.r. wzrosła o 9 proc.
 
Użytkownicy w USA coraz chętniej sięgali po muzykę do internetu, co przełożyło się na rosnący udział w rynku serwisów streamingowych. W ub.r. liczba utworów wysłuchanych online przekroczyła 400 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 58,7 proc. To spowodowało, że obecnie streaming audio odpowiada za 54 proc. sprzedaży muzyki w Stanach Zjednoczonych.
 
Artystą, który w ub.r. sprzedał w USA najwięcej swoich płyt i utworów okazał się Drake, którego albumy i piosenki zostały sprzedane w ponad 4,8 mln egzemplarzy. Drake był też najchętniej kupowanym wykonawcą w kategorii R&B/Hip-Hop.
 
Wśród artystów z kategorii Pop na czele listy jest Ed Sheeran ze sprzedażą przekraczającą 3,6 mln albumów i utworów.
 
W muzyce rockowej największy sukces w ub.r. w USA odniosła grupa Metallica, której udało się sprzedać z górą 1,8 mln płyt oraz utworów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...