facebook web

Lotos głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski przez kolejne cztery lata

Grupa Lotos oraz Polski Związek Piłki Nożnej podpisały umowę, na mocy której firma będzie głównym sponsorem naszej reprezentacji piłkarskiej przez kolejne cztery lata, do końca 2022 roku. Nowy kontrakt zakłada, że Lotos będzie też wspierał reprezentację U-21 i drużynę kobiecą.

- Jako Lotos jesteśmy pod wielkim wrażeniem osiągnięć naszej reprezentacji w ostatnich latach. Cieszymy się z tego, iż przez cały okres naszej współpracy polscy piłkarze pokazują ogromne zaangażowanie i profesjonalizm, czego konsekwencją jest historyczny wynik podczas ostatniego Euro we Francji, rekordowe miejsce w ogólnoświatowym rankingu FIFA czy też niedawny awans z pierwszego miejsca w grupie do finałów tegorocznych mistrzostw świata - uzasadnia Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos. - Jestem pewien, że dzięki przedłużeniu współpracy o następne cztery lata, wspólnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zapiszemy kolejną piękną kartę w historii polskiego futbolu, a piłkarze nadal będą dostarczać kibicom emocji do pełna - dodaje.
 
W ramach nowej umowy Lotos będzie sponsorem nie tylko głównej drużyny narodowej, lecz także reprezentacji U-21 oraz reprezentacji kobiet. W latach 2019-2022 roku nasza reprezentacja będzie starała się na udział w Euro 2020 i mistrzostwach świata 2022 oraz brała udział w nowych rozgrywkach - Lidze Narodów.
 
Przypomnijmy, że wszystkie te mecze będzie transmitowała Telewizja Polska, która prawa do pokazywania większości rozgrywek w tym okresie kupiła wiosną 2016 roku. Poprzednio przez prawie cztery lata najważniejsze spotkania naszej drużyny można było oglądać w Polsacie (TVP kupiła sublicencję do pokazywania kluczowych spotkań Euro 2016). Powrót meczów reprezentacji na jej anteny TVP promowała spotem z truskawką na torcie, nawiązującym do powiedzonka eksperta Polsatu.
 
Lotos obecnie płaci PZPN-owi 10 mln zł rocznie

Lotos został sponsorem głównym piłkarskiej reprezentacji Polski trzy lata temu. Zawarta wtedy umowa obowiązuje do końca 2018 roku, a jej wartość wynosi 40 mln zł.
 
Nie podano, jakie kwoty zostały zapisane w nowym kontrakcie. Według Krzysztofa Stanowskiego, szefa Weszło.com. maksymalna wartość umowy (z uwzględnieniem wszystkich zapisanych premii za sukcesy) wynosi 100 mln zł, co daje 25 mln zł rocznie.
 
Firma przeprowadziła kilka dużych kampanii reklamowych z udziałem zawodników reprezentacji. Przy okazji Euro 2016 prowadziła promocję, której symbolem były biało-czerwone sznurówki, a w zeszłorocznych reklamach pod hasłem „Naj nie bierze się znikąd” razem z Tomaszem Rożkiem wystąpili najpierw Kuba Błaszczykowski, a potem wszyscy czołowi piłkarze drużyny.
 
- Przedłużenie współpracy z firmą Lotos to potwierdzenie tego, że inwestycja w reprezentacje Polski pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Jako Federacja na co dzień pracujemy nad tym, aby budować pozytywny wizerunek całej dyscypliny. Cieszymy się, że firmy widzą potencjał, jaki niosą za sobą organizowane przez nas wydarzenia, czego wymiernym efektem jest zainteresowanie firm nie tylko pierwszą reprezentacją mężczyzn, ale również reprezentacją U-21 oraz kobiet, czy też portalem ŁączyNasPiłka.pl, których głównym sponsorem został również Lotos - wylicza Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
 
W październiku ub.r. umowę, na mocy której jest partnerem reprezentacji, przedłużyła firma Fakro, mająca też kontrakt reklamowy z trenerem drużyny Adamem Nawałką. Natomiast Oshee w ramach nowego kontraktu od połowy br. nie będzie partnerem, tylko sponsorem reprezentacji. W sierpniu umowy na sponsorowanie drużyny narodowej przedłużyły też Blachotrapez i Leroy Merlin.

- Reprezentacja Polski postrzegana jest jako „produkt premium" na rynku sponsoringu w Polsce, a przedłużenie kolejnej umowy sponsoringowej jest dowodem na to, że PZPN to uznana firma, z którą współpraca niesie za sobą wiele wymiernych korzyści. Ciężką pracą, przy ogromnym udziale drużyny narodowej, przez ostatnie lata zbudowaliśmy silną markę, z którą chcą się utożsamiać największe firmy - komentuje Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN-u.

PZPN-owi udało się też pozyskać partnerów marketingowych I ligi (Związek jest organizatorem tych rozgrywek). Wiosną ub.r. sponsorem tytularnym ligi została firma Nice, oficjalnym sponsorem - Fortuna, a partnerem - Oshee.

Lotos sponsoruje też Radwańską, kierowców rajdowych i skoczków narciarskich
 
Grupa Lotos jest zaangażowana w wiele projektów sponsorskich o różnym zasięgu. Firma wspiera m.in. ekipę rajdową Lotos Rally Team, klub siatkarski Lotos Trefl Gdańsk i wyścig kolarski Tour de Pologne.
 
Wiosną ub.r. Lotos podpisał trzyletnią umowę sponsorską z Agnieszką Radwańską, w ramach współpracy logo firmy znalazło się na czapeczce tenisistki. Ponadto zawodniczka w wystąpiła, razem z Tomaszem Rożkiem i kierowcą Kajetanem Kajetanowiczem, w kampanii pod hasłem „Naj nie bierze się znikąd”.
 
Firma sponsoruje również Polski Związek Narciarski. W ramach tej współpracy trwa obecnie kampania reklamowa oleju napędowego Lotos Dynamic Diesel, oparta na wizerunku naszych czołowych skoczków narciarskich: Macieja Kota, Dawida Kubackiego, Kamila Stocha i Piotra Żyły.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...