facebook web

Lotos głównym sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski przez kolejne cztery lata

Grupa Lotos oraz Polski Związek Piłki Nożnej podpisały umowę, na mocy której firma będzie głównym sponsorem naszej reprezentacji piłkarskiej przez kolejne cztery lata, do końca 2022 roku. Nowy kontrakt zakłada, że Lotos będzie też wspierał reprezentację U-21 i drużynę kobiecą.

- Jako Lotos jesteśmy pod wielkim wrażeniem osiągnięć naszej reprezentacji w ostatnich latach. Cieszymy się z tego, iż przez cały okres naszej współpracy polscy piłkarze pokazują ogromne zaangażowanie i profesjonalizm, czego konsekwencją jest historyczny wynik podczas ostatniego Euro we Francji, rekordowe miejsce w ogólnoświatowym rankingu FIFA czy też niedawny awans z pierwszego miejsca w grupie do finałów tegorocznych mistrzostw świata - uzasadnia Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos. - Jestem pewien, że dzięki przedłużeniu współpracy o następne cztery lata, wspólnie z Polskim Związkiem Piłki Nożnej zapiszemy kolejną piękną kartę w historii polskiego futbolu, a piłkarze nadal będą dostarczać kibicom emocji do pełna - dodaje.
 
W ramach nowej umowy Lotos będzie sponsorem nie tylko głównej drużyny narodowej, lecz także reprezentacji U-21 oraz reprezentacji kobiet. W latach 2019-2022 roku nasza reprezentacja będzie starała się na udział w Euro 2020 i mistrzostwach świata 2022 oraz brała udział w nowych rozgrywkach - Lidze Narodów.
 
Przypomnijmy, że wszystkie te mecze będzie transmitowała Telewizja Polska, która prawa do pokazywania większości rozgrywek w tym okresie kupiła wiosną 2016 roku. Poprzednio przez prawie cztery lata najważniejsze spotkania naszej drużyny można było oglądać w Polsacie (TVP kupiła sublicencję do pokazywania kluczowych spotkań Euro 2016). Powrót meczów reprezentacji na jej anteny TVP promowała spotem z truskawką na torcie, nawiązującym do powiedzonka eksperta Polsatu.
 
Lotos obecnie płaci PZPN-owi 10 mln zł rocznie

Lotos został sponsorem głównym piłkarskiej reprezentacji Polski trzy lata temu. Zawarta wtedy umowa obowiązuje do końca 2018 roku, a jej wartość wynosi 40 mln zł.
 
Nie podano, jakie kwoty zostały zapisane w nowym kontrakcie. Według Krzysztofa Stanowskiego, szefa Weszło.com. maksymalna wartość umowy (z uwzględnieniem wszystkich zapisanych premii za sukcesy) wynosi 100 mln zł, co daje 25 mln zł rocznie.
 
Firma przeprowadziła kilka dużych kampanii reklamowych z udziałem zawodników reprezentacji. Przy okazji Euro 2016 prowadziła promocję, której symbolem były biało-czerwone sznurówki, a w zeszłorocznych reklamach pod hasłem „Naj nie bierze się znikąd” razem z Tomaszem Rożkiem wystąpili najpierw Kuba Błaszczykowski, a potem wszyscy czołowi piłkarze drużyny.
 
- Przedłużenie współpracy z firmą Lotos to potwierdzenie tego, że inwestycja w reprezentacje Polski pozwala realizować naszym sponsorom stawiane cele biznesowe, a PZPN postrzegany jest jako solidny partner, z którym warto związać się na długie lata. Jako Federacja na co dzień pracujemy nad tym, aby budować pozytywny wizerunek całej dyscypliny. Cieszymy się, że firmy widzą potencjał, jaki niosą za sobą organizowane przez nas wydarzenia, czego wymiernym efektem jest zainteresowanie firm nie tylko pierwszą reprezentacją mężczyzn, ale również reprezentacją U-21 oraz kobiet, czy też portalem ŁączyNasPiłka.pl, których głównym sponsorem został również Lotos - wylicza Zbigniew Boniek, prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
 
W październiku ub.r. umowę, na mocy której jest partnerem reprezentacji, przedłużyła firma Fakro, mająca też kontrakt reklamowy z trenerem drużyny Adamem Nawałką. Natomiast Oshee w ramach nowego kontraktu od połowy br. nie będzie partnerem, tylko sponsorem reprezentacji. W sierpniu umowy na sponsorowanie drużyny narodowej przedłużyły też Blachotrapez i Leroy Merlin.

- Reprezentacja Polski postrzegana jest jako „produkt premium" na rynku sponsoringu w Polsce, a przedłużenie kolejnej umowy sponsoringowej jest dowodem na to, że PZPN to uznana firma, z którą współpraca niesie za sobą wiele wymiernych korzyści. Ciężką pracą, przy ogromnym udziale drużyny narodowej, przez ostatnie lata zbudowaliśmy silną markę, z którą chcą się utożsamiać największe firmy - komentuje Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN-u.

PZPN-owi udało się też pozyskać partnerów marketingowych I ligi (Związek jest organizatorem tych rozgrywek). Wiosną ub.r. sponsorem tytularnym ligi została firma Nice, oficjalnym sponsorem - Fortuna, a partnerem - Oshee.

Lotos sponsoruje też Radwańską, kierowców rajdowych i skoczków narciarskich
 
Grupa Lotos jest zaangażowana w wiele projektów sponsorskich o różnym zasięgu. Firma wspiera m.in. ekipę rajdową Lotos Rally Team, klub siatkarski Lotos Trefl Gdańsk i wyścig kolarski Tour de Pologne.
 
Wiosną ub.r. Lotos podpisał trzyletnią umowę sponsorską z Agnieszką Radwańską, w ramach współpracy logo firmy znalazło się na czapeczce tenisistki. Ponadto zawodniczka w wystąpiła, razem z Tomaszem Rożkiem i kierowcą Kajetanem Kajetanowiczem, w kampanii pod hasłem „Naj nie bierze się znikąd”.
 
Firma sponsoruje również Polski Związek Narciarski. W ramach tej współpracy trwa obecnie kampania reklamowa oleju napędowego Lotos Dynamic Diesel, oparta na wizerunku naszych czołowych skoczków narciarskich: Macieja Kota, Dawida Kubackiego, Kamila Stocha i Piotra Żyły.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...