facebook web

W 2018 roku Mark Zuckerberg chce naprawić Facebooka

Mark Zuckerberg zapowiedział, że najważniejszym wyzwaniem jakie podejmie w 2018 roku będzie naprawa Facebooka. Chodzi o lepszą ochronę użytkowników przed agresywnymi treściami, likwidowanie animozji pomiędzy mieszkańcami różnych krajów oraz oddanie nowych technologii w ręce zwykłych ludzi.

Osobiste wyzwania jakie postawił przed sobą Mark Zuckerberg w 2018 r. założyciel i szef Facebooka opublikował we wpisie na swoim koncie w serwisie.
 
Zuckerberg przypomina, że w poprzednich latach podejmował już różne zobowiązania, które udawało mu się zrealizować, m.in. osobiste odwiedziny w każdym ze stanów USA, przebiegnięcie 365 mil, zbudowanie w domu systemu sztucznej inteligencji czy nauka języka mandaryńskiego.
 
Teraz Zuckerberg zdradził, że jego najważniejszym celem w nowym roku będzie naprawa Facebooka. Chodzi o lepszą ochronę użytkowników przed agresywnymi treściami, likwidowanie animozji pomiędzy mieszkańcami różnych krajów oraz oddanie nowych technologii w ręce zwykłych ludzi. Szef Facebooka podkreślił, że te cele stały przed ludźmi tworzącymi serwis także w poprzednich latach, jednak nie uniknięto błędów.

Jako wyzwanie które zamierza zrealizować Zuckerberg wymienił też zbliżanie do siebie ekspertów i skłonienie ich do dyskusji nad współczesnym znaczeniem takich dziedzin jak historia, filozofia, rządzenie, media czy technologie.
 
- Na przykład obecnie jednym z najważniejszych kwestii związanych z technologią są centralizacja i decentralizacja – podkreśla Zuckerberg we wpisie. - Wielu z nas zwróciło się ku nowym technologiom wierząc, że będzie to narzędzie decentralizacji systemu, które odda władzę w ręce każdego z nas. Dzisiaj coraz mniej osób w to wierzy widząc, że technologie raczej skupiają władzę w rękach elit niż ją decentralizują.
 
Zuckerberg zaznaczył, że 2018 r. będzie dla Facebooka ważnym okresem wymagającym wprowadzenia istotnych zmian mających na celu poprawienie wielu niedociągnięć serwisu w realizacji jego społecznej misji oraz przekonanie internautów, że czas spędzony na Facebooku nie jest stracony.
 
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2017 roku 9,32 mld dol., firma zanotowała zysk netto w wysokości 3,89 mld dol., a liczba użytkowników przekroczyła 2 mln.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...