facebook web

Czego w tym roku nie zrobiłeś, a powinieneś, czyli o wysyłaniu wideokartek słów kilka

Koniec roku to czas podsumowań. Jednak zanim podsumujemy mijający rok w branży, wróćmy na chwilę do… świąt.  A dokładnie do wysyłania wideokartek.


W mediach naszą uwagę skupiają zazwyczaj reklamy świąteczne. Nie trudno się temu dziwić,  takie marki jak chociażby Allegro czy H&M od lat robią to dobrze. Ich pomysły śledzą media, śledzimy również i my. Można powiedzieć, że czekamy na to, kiedy pojawią się w telewizji czy social mediach i z chęcią angażujemy się w opowiedziane w nich historie. Potem czytamy w mediach wszelkiego rodzaju rankingi, komentarze, jednym słowem ochy i achy. Można jednak odnieść wrażenie, że w tym przedświątecznym szale umyka nam coś istotnego. Te reklamy, szczególnie w polskiej wersji językowej robi tylko kilka, zazwyczaj dużych firm.
Co robi reszta? Przeważnie nic. A szkoda, bo przedświąteczny czas to doskonały moment na budowanie (i ocieplanie) relacji z klientami i kontrahentami. I tutaj doskonałym pomysłem jest stworzenie przez firmę wideo kartki. Możecie ją wykonać praktycznie przy zerowym budżecie, a jej stworzenie wcale nie musi zająć wam dużo czasu. Liczy się pomysł i zaangażowanie zespołu. 
Nadal nie jesteście przekonani?


„Na pewno dużą zaletą życzeń świątecznych w postaci wideo jest szybkość ich dotarcia. Do wielu firm życzenia wysyłane tradycyjną pocztą trafiają z opóźnieniem. Kiedy mija już magia świąt, nie wywołują one w nas tylu emocji. Dodatkowo wideokartka jest dobrym kontentem do umieszczenia w naszych kanałach społecznościowych – za jej pomocą możemy złożyć życzenia także naszym obserwatorom. A tworzenie takiej kartki świątecznej pomoże również zintegrować osoby zatrudnione w firmie”. – zauważa Justyna Wasinkiewicz, kierownik działu wideo w netPR.pl

„Nowe technologie i internet sprzyjają temu, żeby rozwijać swoją kreatywność oraz pomysłowość, jeżeli chodzi o wideo kartki świąteczne” –  podkreśla Aleksandra Wesołowska, specjalista ds. PR i mediów społecznościowych w Praca.pl.
 

 

Podsumujmy. Jeśli nie stać nas na reklamę świateczną, nie rezygnujmy z komunikacji z naszymi klientami, postawmy na kartkę wideo. Twoja firma może tylko na tym zyskać!  W tym miejscu warto wyróżnić firmy, które w tym roku zdecydowały się na taką formę składania życzeń.



  • świąteczny carpool karaoke w wydaniu Drukarni Opolgraf (ogromny plus za pomysł, stroje i konwencję rozmowy o świętach z pracownikami w czasie jazdy samochodem):

         

 

  • "Przybieżeli do Betlejem" w wykonianiu Grupy LOTOS (świetne zaangażowanie wszystkich [nie tylko tych umysłowych] pracowników w projekt – tańczą, grają i śpiewają, że aż miło oglądać!):

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...